Påskcornishen
**Påsken
**Nu behöver vi bilder till påskens Cornish
Skicka in bilderna i den här tråden senast 4 april. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli påskens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
Faxlin - Sajtvärd på Iller iFokus
Cattis - Sajtvärd på Shetlandsponny iFokus
Dagny Dickens - kattdomare
Det kan ju bli kul!
Jag kan börja med Sture (S*felidae Filuris Chaim) CRX b 5 år och Kyra (Kazimirez Kyra) CRX f24, 6 månader. de delade solens första stråla tillsammans här i januari när de undersökte de först inköpta tulpanerna
. Detta var de första veckorna Kyra kom tilloss, och Stures funderingar om denna läskiga lilla fröken verkligen skulle bo hos oss :), På bilden är de 5 år respektive 4 månader :)

#4 hahah jag har precis en likadan fågel som min kompis hund tuggade på ! Den ser riktigt skadeskjuten ut, men Inez (hunden) hade i alla fall haft skoj! :)
#4 Den är en härlig äkta Påskbild på en katt…och Devil heter han också..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#8 Påskhäxa?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Just nu håller jag tummarna att påskäggen föds innan det datumet - om så blir fallet kan jag skicka en "påse"nykläckta påskcornishar.

Her kommer et påskebilde på Terri (S*Weminas Free Floating, crx n), i en samtale med påskekyllingen vi har tatt fram for å ha på bordet. Hun er 1 år gammel. Og fortjener å vinne fordi hun er den søteste cornishen jeg vet om.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Lilla Anna ville gärna posera med en höna i fönstret! Anna heter på söndagarna S*MyTwigg´s A hat full of sky och är drygt 8 veckor på bilden! Hon är svartvit harlekin!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#12 fin fin bild! 
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas