3 gosiga sällskapskissar
Nu är b-kullen snart 6 veckor så det börjar va dags att leta efter deras kommande hem.
Först ut är underbart gosiga Bells Babe som jag gärna haft kvar om jag haft plats för ytterligare en kastrat!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Sen har vi chokladbiten Baby Breeze som älskar att ligga och sova på mattes nacke.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Sist ut är raringen Bacardi Black som är den lugnaste i kullen, även om det inte ser ut så på bilden ;)
Mer info om katterna och deras föräldrar finns på min hemsida
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Lägger in bilder på dem övriga syskonen även om dem redan har nya hem som väntar på dem.
Helsvarta killen Black Boss
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Så söta de är! Du ska se att du kommer hitta kanonbra hem till dem alla. De är verkligen söta!
Såå fina, varför går det inte att ha många hemma…
men jag här glad att se på de här små
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Bells Babe kan du skicka hit bums! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Och jag kan ta Bacardi Black -så fin kille!
Tack, tack! Hoppas att det dyker upp bra hem till dem små godingarna. Ibland önskar man att man bodde i ett slott där det fick plats en massa godingar!
En gruppbild på dem små raringarna
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jättesöta små klimpar
Jag drömmer också om ett stoort slott och en tolerant(are) man 
Gullbebisar

Sötnosar! 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
… Lättare att hitta söta gosia katter än en man som vill ha måånga katter, tror jag 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 13 Hahaha! Jag har löst det
Skippa männen till förmån för katterna! 
www.mytwiggs.com
Önskar verkligen de hittar sitt perfekta hem snart! De är underbara, Kissan!!! 
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Vilka sötnosar! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Tror du inte att baby breeze är burmamaskad??? Hon har precis samma färg som Rebeldias hexi rex, (devon) hade som kattunge el minns jag fel?? Försökte titta på Hanneles hemsida men hittade bara vuxenbilder. Hade jag haft plats hade hon fått flytta hit för jag tycker färgen är jätteläcker!!! Men Babe är oxå sååå fin, hon ser lite mer typad ut??? Fler kort på alla tack ;)!!
vet inte om man får göra så här men det här hittade jag ett foto på hexi 7 v. Är det samma färg som breeze tror du???
En sån pralin hon är iaf!!!
Tack igen alla!!
#17, 18 Jo jag har varit lur på att hon är maskad men svårt att bestämma mig för vilken maskning isf… Har funderat på tonk el burma. Var väldigt lik katten på bilden så jag satsar nog på att regga henne som burma då. ;) Hoppades att någon skulle komma o säga något om hennes färg. Den har varit ett litet mysteri från då hon föddes men jag har iaf klurat ut att de är en chokladpadda iaf.
Babe är ngt bättre typad men har i mitt tycke en för svag haka för att räknas som bra. Jag är väääldigt noga med att katterna ska ha hakor. ;)
Fler foton kommer bara jag fått kameran att funka igen, det är något fel med den o bilderna blir bara sämre o sämre.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
OM du visste vad gärna hon hade fått flytta in till mig - men här är kvoten för tillfället fylld…Det är ju inte ofta det blir ngn med så läcker färg - o ja jag gissar ju på burma maskad… Ser fram emot fler bilder iaf!!! o pussa pralin från mig (visst borde man ha en pralin när man har en sparris??) Min devon heter så - vilken matchning… ;)
Tror ni hon är maskad? Jag tycker inte att det ser så ut… Jag skulle nog ha chansat på chokladpadda i så fall…
Hur såg hon ut som nyfödd?, ögonfärg? Hon är ypperligt söt i alla fall! 
www.mytwiggs.com
#14 Absolut.jag har bara en ung son som kommer och går här,de andra männen har jag valt bort för katternas skull..
#21 jag frågar mig samma sak.Hon ser ju ut som en chokladpadda med vitt?
Och söt, ja naturligvis!!Jättesöt!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#21, 22 Här är en bild på henne när hon var en vecka… Ni får gärna komma med argument varför hon inte skulle va maskad ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
åååh en sån pudding!!!
Men visst är hon maskad!! Men enda maskalternativet är väl 31. Vill ha!! TUR (el otur) att du bor så långt från Göteborg…

Hihi. Och jag som sa svart burma sist jag var hemma hos dej. fniss. Att hon skulle kunna var choklad hade jag inte ens en tanke på!
Grattis. 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Märkligt! Hon ser inte maskad ut nu, men hon är nog burmamaskad… Kanske brun och inte choklad…. i så fall… Hmmm…
Jag får väl ge dig samma tips som jag har fått… DNA-testa 
www.mytwiggs.com
Ja någon typ av maskning..
och jättesööööt!
Fast jag tror mer på 33, inget annat…vitflck kan stöka till det ,färgerna blir klarare. Återstår att se ögonfärgen.Förblir den blå eller kommer den att stöta åt *vattengrönt*?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
näe får hon blå ögon oxå så måste hon flytta hit!!! Då blir hon oemotståndlig… men hon är för mörk för att vara 33 tror jag. Men hon är så söt att man vill äta henne med sked (ursäkta uttrycket)!
Tycker också att hon är lite väl mörk men det kanske kan bli så med vitfläcken som Eine säger. Har själv inga erfarenheter av det. Jag såg en bild på kattmillas hemsida där ögonen ser ut att gå åt en gröngulare ton, dvs inte 33-blått men å andra sidan kan det ju variera då de inte färgavlas… 
www.mytwiggs.com
Är rätt säker att hon är 31 dvs burmamaskad, det står mellan det och tonk. Hon håller just att byta från babyögonfärgen men den är inte alls klar än så jag vet inte helt hundra vad den slutar som. ;) Men kommer regga henne som 31, det spelar ju inte direkt stor roll när hon kommer att bli en sällskapskissa o pappa är kastrerad och mamma nog kommer att bli det med. Hade hon ev gått vidare i avel eller att föräldrarna gjort det hade det kanske varit av mer intresse exakt vilken maskning hon har.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
# 30 Håller med om att det är ovesäntligt då. Inget att haka upp sig på. Ska faster Iris användas i avel? Hon har väl en ganska grön ton på sina ögon och inte så babyblå som Mojjans ögon?
www.mytwiggs.com
Häftig kull! Tror också på chokladsköldpaddburmamaskad bicolour (h 03 31) eftersom färgutvecklingen är så lik just den på en chokladfärgad burma. En brun burma är ju betydligt mörkare vid födseln än bilden på #23 är.
Får man fråga varför de är just specifikt för sällskap, trots att de inte är/var tingade än?
#31 Faster Iris har djupblå ögon…. har sett henne själv…
#32 men har det nån egentlig betydelse varför uppfödaren tycker de är sällskapskatter???? det är ju det de är främst…
uppf tyckte väl helt enkelt att dom inte i dagsläget är av uts kvalité??? Dom är ju ursöta för d såklart! Och avelsrestriktioner har ju många på sina kullar… Jag är såååå nyfiken på chokladpaddans kommande ögonfärg - men på en ev utst kommer väl ingen domare att gnälla om hon reggas som h 03 31, det blir nog rätt.
#34 Tror inte det handlar om restriktioner, utan mer om skönhetsdetaljer…
#30 Tanken är att Iris ska användas i avel om rätt hane hittas…
#32 o 34 En av dem sötnosarna har tyvärr en svansknick så hon är ju självklart en sällskapskatt. Sen har jag valt att sälja dessa till sällskap då deras morfar har fått en hcm-diagnos.
Dem får hemskt gärna gå till utställning men det är bara avel dem inte ska gå till. En kommer att hamna hos en god vän till mig och om den katten är frisk när hon blir äldre + att BabyBelle inte utvecklar hcm kommer hon att få kull men i övrigt vill jag inte släppa ut dem till avel.
Är det någon som har mer funderingar kring det så får dem hemskt gärna höra av sig till mig istället för att snacka skit som det tyvärr redan görs om mig o den här kullen! Men är väl lätt så när ingen bryr sig om att ens fråga hur det egentligen ligger till ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#33, 34 Clee ställde bara en fråga, och en helt relevant sådan också. Är man nyfiken så kan man ju fråga eftersom det är TS som har kattungarna. Sedan kan TS välja att svara privat eller öppet, helt efter eget val.
#36 Trist att det pratas, men tyvärr är det inte så hemskt ovanligt i den här lilla delen av universum. Bara att försöka att inte bry sig även om det inte alltid är så lätt. :/ Men jag tycker att det är sunt och ansvarsfullt resonerat att inte släppa dessa kattungar till avel förrän du vet mer om hur linjerna utvecklar sig, du har min fulla respekt för det!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#37 Tack så mycket!! Visst vet jag av att det snackas mkt men det är lite trist att nästan ingen bryr sig om hur det faktiskt ligger till… Jag har valt att vara öppen i allt, bara någon frågar.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Jättesöta ungar.
#33 Eh, ursäkta…?
#36 Då förstår jag - och tycker det är väldigt ansvarsfullt att du själv vill "monitorera" dina linjer för att utvärdera hälsan med tiden. Jag hoppas innerligt för din skull att HCM:en får stanna vid den drabbade katten. Verkligen anmärkningsvärt att folk skitsnackar om en sån här sak; en HCM-katt två led bakåt är ju på intet sätt varken ovanligt eller ett skäl att till 100% avstå avel. Jag antar att skitsnackarna tycker att det är en god idé att kastrera allt som riskerar HCM och på så vis försätta oss 20 år tillbaka i tiden när det gäller avelsbasen?