Vi miste Pia Pepparkaka igår
Med sorg i hjärtat en klump i halsen och tårar i ögonen måste jag berätta att vi miste Pia Pepparkaka igår ikväll.Hon började må dåligt på lördagkväll.Hade svårt att andas och kunde inte äta.Jag har försökt att få i henne mat och vätska hela tiden men hon blev bara sämre och sämre.Vi for in till Ultuna på söndagvällen och tyvärr fanns det inget att göra.Hon ska obduceras idag så förhoppningsvis får vi klarhet i vad som hände.Tarmarna var svullna stod helt stilla och var fulla med gas.Trolig diagnos FIP eller tarminfektion pga att något fastnat i tarmen.Hon var för dålig för att det skulle vara humant att fortätta hålla henne vid liv och prognosen var så dålig att jag valde att ta bort henne.Alternativet hade varit att lägga in henne och vätska upp henne och om hon mådde bättre idag öppna hennes buk.Men eftersom att hon bara kunde andas om hon satt upp så ville jag inte plåga henne mer.Idag har jag ringt till Pias blivande matte och berättat att det inte finns någon Pia mer .Jag ska nu även ringa till de andra som väntar på sin katt från Lusse kullen.
Ibland är det vidrigt att vara kattuppfödare :-(
Pia blev drygt tio veckor.
Stolt ägare till tre La permer
Åh Monica, såååå sorligt och hemskt!! 
Tröstkramar från oss alla!!!!!

Fy så hemskt Monica! Massor med tröstkramar från oss!

Huff, så trist. Føler virkelig med deg! Synes du gjorde helt rett i å la henne få slippe, enda hvor forferdelig det må være å ta en slik beslutning.
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
Åh Monica,det var sorgligt! Så gräsligt för dig och vilken chock.Hoppas hon inte led länge, men du gjorde ju allt du kunde för att hon skulle slippa det.Och jag tror inte FIP kommer så fort? Tarmvred kanske? Nå jag ska inte spekulera,vill du berätta så gör det,vill du inte så är det helt ok för mig.Kram.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag kommer att uppdatera er med obduktionssvaret så snart jag fått besked.Veterinärn skulle höra av sig under dagen med en prel rapport.
Så tråkigt!
Jag beklagar!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Beklagar verkligen! Så förfälrligt sorgligt!
Skickar styrketankar från skåne….
Vad sorgligt!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Nej! Vad sorgligt, livet är inte rättvist. Jag lider med dig Monica.

Vad tråkigt. Hoppas du får svar via obduktionen och får någon klarhet i vad det var för något.
Skickar tröstkramar.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Fy, så tråkigt… ibland är det verkligen inte roligt att vara uppfödare! :-(
Åh så hemskt besked du kom med, jag är så ledsen för din skull … så himla ledsamt för er allihop. Jag hoppas du får obduktionssvaret snart så du iaf får veta orsaken …
Många varma kramar till er allihop!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
usch vad sorgligt

Vad tråkigt och sorgligt, jag tänker på er! som sagt det är inte alltid en dans på rosor att vara kattuppfödare och att mista kattungar är hemskt……
men så småning om så brukar ändå det positiva uppväga……

Den familjen som hade tingat Pia har beslutat sig för att köpa hennes kullbror Staffan som var den katt de förälskat sig i från början men som då de tingade Pia inte var ledig.Sen hoppade Staffans köparen av så nu tar de honom.
#16 Så bra att de tar Staffan,tänk hur saker och ting utvecklar sig.Och jag tror inte det är ngt smittsamt din lilla Pia drabbades så svårt av.Vänta ska du se
Usch, vad hemskt och sorgligt. Stackars lilla Pia och ni med 
Nej, så tråkigt Monica. Stackars dig - det finns verkligen en baksida också med att vara uppfödare.
Kramar till dig och till den som skulle blivit Pias nya ägare.
Så trist att hon bara fick leva så kort lilla Pia. RIP lilla gumman.
Fy, vad tråkiga nyheter!
Tröstekramar
Så tråkigt Monica…
om det är nån tröst så är det väl att ni fick ha henne så pass länge iaf, vet själv hur det känns att mista en unge (hon var dock 5 veckor och ensam i kullen) Hoppas du snart får svar på vad som var fel…
Monica, stor tröstekram till dig från mig. Vad tråkigt att lill-Pia blev så dålig, men jag tycker du är en så bra kattvän, som tog ett så svårt beslut. Det finns verkligen en svår och jobbig baksida med uppfödning, men som tur har den uppgiften även många positiva sidor. Jag hoppas du snart får svar på din fråga - vad som var orsaken. Kram!
Så tråkigt. Tänker på dig

Jag är så ledsen för er skull!!!
Det är så fel att en liten kisse som nyss börjat sitt liv skall behöva gå bort, men helt rätt beslut istället för att låta henne lida. Att inte kunna andas när man ligger ner är ju olidligt.
Kram, kram och ännu en kram /Ingela
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Fy vad tråkigt,och sorgligt.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

Stackars lilla Pia-katt! Detta är ju baksidan av att vara kattägd….!
Tröstekramar till dig!

Fy så tråkigt!
Stor tröstkram till dig och matten som väntade på sitt lillla hjärtegull.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Nej så tråkigt Monica, och så hemskt för den blivande familjen som gått och väntat på sin lilla Pia :-(
Vilken tur att de får Staffan istället….
Åhh, nej vad jobbigt! Pia som var så sockersöt! Beklagar det som hänt, som sagt, ibland suger det att vara uppfödare!

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Beklagar så mycket, Monica!
Vi skickar styrkekramar! The Batty Bats skickar massa nospussar till de små
vi beklagar sorgen
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

Fy så hemskt sorgligt, jag lider med dig och de blivande ägarna. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Idag har jag pratat med veterinärn.Pia dog inte av FIP och man har inte hittat något i hennes mage/tarmar som inte skulle vara där.Så i nuläget vet vi inget mer.Förhopningsvis vet vi mer om tre-fyra veckor då det slutgiltiga beskedet kommer.

Men kära nån så sorgligt, en till som bara blir sjuk knall och fall för dig! Hur mkt otur ska en person behöva ha. Hoppas de hittar nån förklaring. Usch och fy så förfärligt tråkigt!
#35 "Visste" att det inte var FIP,det brukar inte visa sig så där.Kolik då,gallan,förgiftning?Märkligt alltihop,stackars den lilla,jag har tänkt mycket på henne och på er.

Efter obduktion vet vi nu att Pia dog av en mycket aggressiv lunginflamation.

#38 Skönt att ni fått veta vad det var, men så tragiskt!! har tänkt mycket på er.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

*kramar i massor*
Beklagar verkligen :(
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
#38 Något namn på den elaka infektionen? Alltså på basilluskerna…

Nej det går inte att ta reda på det nu.Hade det funnits någon misstanke på det så skulle det ha gjorts medans hon levde.Det som är så konstigt i det hela är att Pia snarare hade under temp och att det gick så fort.Hon hostade inget men hade svårt att andas på slutet.
#42 Stacars liten.Tack för all uppdatering.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Det är så himla tråkigt, men skönt att du har fått ett svar nu i alla fall. *kram*
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.