Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 442 ggr
Dolleminas
0

Gomorron 16/3!!

Har varit här inee lite sporadiskt några dagar/nätter… har jobbat ganska intensivt och värre blir det, har just nu 50% tjänst som per.assistent, det kommer att höjas till ~64%, men under tiden schemat utformas helt så blir det "tvättstugeschema" på detta har jag/kommer jag jobba ^30 % som avbytare, där det finns luckor i mitt ord. schema… hängde ni med? (känner mig mest som en tim.vik överallt just nu…Obestämd)

Hur som helst så önskar jag alla en bra dag!!!

MyTwiggs
0

God morgon!

I natt har jag inte sovit så bra… Obestämd

Hoppas att ni får en bra dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Godmorgon!

Vaknade med huvudvärk och tom mage, har åtgärdat i alla fall det ena. Glad Vi var och tog tandsten på Thera i fredags och hennes irriterade tandkött ser ut att bli stadigt bättre, hoppas det blir helt bra så vi slipper ge henne antibiotika! Hon har varit världens gulligaste nu efteråt, jättekelig och mysig. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

God morgon!

I dag hopas jag på mer plusgrader och tunnare snötäckeGlad

Skall åka till byns tvättinrättning (syrranskällare) och tvätta en maskin, eventuellt blir det en ridtur också.

Ha en bra måndag!

Natali
0

Morron

Ska gå till sängs snart. Tror det kört en massa ångvältar på sängen inatt.

Men anledingen är att jag har våld städat i helgen, och igår var jag och provred en häst. Ska bli medryttare på en islänning. Så glad, så det gör inte så mycket. Skrattande

Har matat små sphynx bäbisarna morgon och kväll. De är sena om man jämför med cornishar, de är inte lika "snabbfotade" och ögonen öppnades inte förrän de var 1 vecka gamla. Men de är tidigt att lapa. Nu vill de inte dircka ur napp, och en av dem har aldrig velat göra det.

Saga har fått kika lite ¨på dem, men är inte så förtjust. Men hon vill gärna ut från vardagsrummet nu. Ska försöka slöppa in Ego till henne idag. Om inte Saga går på Ego så kan det ev, funka. Får se.

#0 Som sagt var, se till att få lite vila mellan varven också. Ta med den Kissan78 och kom upp hit på en fika, eller en tjejkväll/middag?

#1 Känner igen det med att inte sova…

#2 Hoppas du blir kvitt huvudvärken också.

#3 Hoppas tvätten går bra och även ridturen. Får väl hälsa på pållen nästa gång jag kommer förbi?

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

TereseE
0

Ush, svår dag idag. Min älskade stora goskanin kommer få gå över till de gröna ängarna idag, eller hur man nu säger. Han blev blind när han var 4 månader, grön starr. Han har haft det jättebra och levt som en lycklig kanin med frigång här hemma precis som en katt. Men nu mår han inte bra längre, har fått svåra infektioner i ögonen. Baksidan med att ha djur som man älskar, men det enda rätta är att låta honom slippa lida. Men fy f-n vad svårt det känns. Har redan gråtit floder…

Hoppas alla andra har en bättre dag idag!

RacerDonnans
0

#5 Vilken tung dag!!
#4 Låter härligt. Snart kommer jag upp och vill pussa lite på nakenfisarna.

Själv sitter jag inne i det vackra solskenet och jobbar och pluggar samtidigt som jag vabbar!!!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MartinaH
0

God förmiddag

Sitter hemma och jobbar med skolarbete vid datorn idag. Är ju så lätt att kika in här då också;). Härligt väder idag med sol, får lite vårkänsla.

Mysak är inte riktigt kry, han har tappat matlusten. Har fått i honom lite mat iaf. Dricker bra gör han, och är pigg som vanligt. Han är bra i magen och har inte kräkts. Men han är ju ett matvrak i vanliga fall så nått är ju inte riktigt som det ska.

#5 Ush vad jobbigt:(

Sewena
0

Tråkig mulen dag…sitter o pluggar som vanligt..
Imorgon är det "domens dag"..jag ska scanna Nemo och jag hoppas att han är okej…lite nervöst må jag säga..

Ha en bra dag o hoppas att jobb o huvudvärk och annat ordnar sig..

[Johanna84]
0

Trist och mulet hos mig….

Väcktes alldeles för tidigt (ska jobba inatt) av en Super kelig Sushi, som nu sitter och försöker hjälpa matte att skriva… Obestämd

Idag har jag inget planerat… ska bara packa och dona lite, åker på skidsemester till Idre på onsdag… Skrattande

Ska även göra ett seriöst försök att leta rätt på den försvunna klotången här hemma och klippa båda tjejernas klor…

Ha en bra dag allihopa!

#5 Usch, jag lider med dig… Rynkar på näsan