Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 601 ggr
AnnaS
0

Emma 10 år idag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blir min Emma, S*Enduro's Bestla, 10 år! Min fantastiska Emma, som kanske inte är världens bästa Cornish Rex, men är världens bästa katt! Inte en katt man får för sig att starta en uppfödning med kanske men som har "presterat" så mycket mer än vad man kunnat anat att hon skulle göra.

Hon är kanske inte den typiska Cornish Rexen när det gäller personlighet heller, visar sig aldrig för besökare och är väldigt blyg. Men i rollen som mamma har hon varit en väldigt lugn och harmonisk katt som lärt mig mycket om avel. Hon har visat sig bära på alla färganlag som finns förutom smoke. Hon är ju svartsköldpaddspotted och vit, där täckte hon in alla dominanta anlag. Hon bär också på dilution, maskanlag och choklad. Vilken guldgruva!!

Idag är hon min högt älskade kastrat som traskar runt här hemma. Allt som oftast får hon ryck och leker som en tok med en pälsmus och ibland så jagar hon t o m ungdomarna här hemma och det är härligt att se Kyss Men för det mesta njuter hon av livet tillsammans med mig i soffan.

GRATTIS EMMA!

AnneAlva
0

Ett stort grattis till Emma på tioårsdagen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Rexjen
0

Vad roligt att läsa om Emma! Hälsa henne grattis på bemärkelsedagen!Skrattande

Strawberrygirl
0

Brorsan Leo hälsar och grattar!

Leo (S*Enduro's Bröder) är en go kille i sina bästa år, mattes älsklingshjärta som står ut med alla mina idéer med gott mod. Rund och go är han men jag har svårt att ta in att han har den aktningsvärda åldern av 10 år. Han trivs bäst när han får ligga på armen när jag ligger på sängen och läser eller när han sitter i fönstret och kikar.

Leo har inte gått i avel utan har varit en lycklig kastrat större delen av livet.

Tänkte en tanke Anna, när jag hämtade Leo så fanns Emma fortfarande kvar och uppfödaren erbjöd mig henne också. Jag var mycket frestad att köpa henne men valde sen till slut att inte göra det. Funderar över vad jag kunde ha förstört om jag hade gjort det, alla fina Jazz-Anna's katter med Emma i stammen hade då inte funnits.

AutumnWicca
0

Hipp hipp hurra för Emma idag!

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Eine
0

Grattis Emma-pemma! Vilken underbar päls!!!!!SkrattandeInte en tunn fläck som det ser ut!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Avots
0

Grattis Emma på 10-årsdagen!

än är det några år innan min äldsta når dit….

TereseE
0

Ha ha, min dotter heter Emma. Alrdig hört om någon Emma-katt tidigare…

Grattis på födelsedagen!

Eine
0

#7 Vilken tur att det är en fin katt dåFlörtKyss

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Clee
0

Stort grattis till Emma - hon verkar vara en underbar katt! Kyss Grattis förstås till brorsan Leo också!

AnnaS
0

#3 då hade jag säkert hittat en annan hona, men då hade det inte varit Emma Kyss Så tack för att du valde Leo FlörtTungan ute Grattis till Leo på tioårsdagen!

#5 Emma har en fantastisk tjock päls, något lång så hon har inte tvättbrädesvågor utan bara några krökar på ryggen. Hennes päls ser helt enkelt ut som en "vanlig" katts päls med några böjar på Glad

Tack allihopa! Min drottning Emma firar dagen genom att sova i min garderob Skrattande Hon har aldrig varit en katt som imponerats av storslagna gester, hon nöjer sig med det lilla Flört Vi får se om hon behagar äta maten jag kommer att bjuda på sedan, hon har inte heller varit något för mat. Det är ju onödigt att göra sig till! Hon vill ha sina torra bitar, kanske att en räka kan duga emellanåt. Hon slickar och tuggar på den ett tag, sedan får det vara nog Flört

MyTwiggs
0

Grattis fina Emma!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AlexH
0

Stort Grattis till damen !

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Wiveka]
0

Grattis Emma och LeoGlad

MonicaLagerquist
0

Hipp Hipp Hurra Emma på din dag idag.

Stolt ägare till tre La permer

Strawberrygirl
0

Tack till er som uppmärksammat att min Leo också fyller 10 år idag. = ) Det var inte min mening att stjäla tråden.

#10 Ja… det var ju inte frågan om att jag inte skulle ha Leo… men hon tyckte jag skulle ha två, som tur var blev det ju bara Leo till slut. Tungan ute Jag har ju följt din uppfödning på avstånd genom åren, från början mest för att Emma och Leo är kull-syskon men på senare år när jag börjat intressera mig för avel mer och mer så har det varit intressant att se den utveckling du har haft i ditt avelsarbete.

[Silkwaves]
0

Grattis Emma och Leo!!

Lyckliga er som får uppleva glädjen av att ha en mogen cornish vid er sida. Min Tioo är "bara" nio , men jag hoppas få återkomma med en gladrapport nästa år!

rexmamma
0

Grattis 10-åringarna!

Underbart att få dela tillvaron med en så fin tjej som Emma Kyss.

Pus-
0

Gratulerer med dagen til både Emma og Leo!

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Ozons
0

Birthday Banner

LinnB
0

Grattis på både Emma och Leo! Kyss

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

lejets
0

GRATTIS mina barn på 10-årsdagen !

önskar pappa Frasse och hela familjen

KAGE
0

Sött namn :DD grattis!

/Karoline.

Ann-margret
0

Grattis på 10 års dagen