kattpåse
har fått låna symaskinen av mamma några månader..yay. kan verkligen behövas när man snart ska få hem en liten misse. Idag sydde jag en kattpåse. I brist på katt fick kramdjurskatten cody vara modell.
ett tips när det gäller fleece är att köpa en billig pläd istället för att köpa i tygaffären. 30 kr för 180x130 meter på maxi var väldigt prisvärt, har mycket tyg över till annat också. Yttertyget var inte heller så dyrt 39kr metern på panduro.. 17 kr kostade fiberfilten som jag sydde in, också på panduro.
Den var jättefin!

Kanon!! Nu vet jag vart jag ska vända mig när jag inte orkar sy själv! 
Då fattas bara katten nu då… Men Cody kanske fungerar så länge. Mjuk och skön i alla fall!

#1 tack =)
#2 haha du är nog mycket duktigare än jag. Ja mjuk är han iaf cody..och perfekt som modell för han hoppar inte iväg
Bra jobbat! Jag vill också… ha tid att försöka… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Den såg både snygg och mysig ut, hoppas den uppskattas!

Fin!!
Ytterligare billigt tips är att köpa ikeas billigaste istoppstäcke som fyllning..flera som tipsat om här tidigare med tål att upprepas!!-bra till både påsar,puffar och filtar..kostar typ 19 kr för ett stort täcke!och-det är ju ett slags "papperstyg" runt också så att det är lätt att klippa i det..samt går att tvätta i maskin..
Annars-om man ska ha tjock stoppning..Ikeas billigaste kuddar!! -bara att klippa upp..billligare än att köpa stoppning i hobbyaffären som panduro tex..
Men-fleecefilt tipset var ju kanonbra!!Det finns ju urbilliga fleece plädar nu..tex på Rusta..(och Ikea…)
Och-jag fick tips av A-M.H om man ska ha bommullstyg -billigare att köpa underlakan än metervara ofta!!(ikeas då typ..-finns ju in många färger!

Vilken härlig en!
Önskar att jag med gillade att sy… men direkt maskinen kommer fram växer det horn i pannan på mig! 

Jättfin puff