Tre rexar???
Är det normalt att vilja skaffa en underbar rexunge när man redan har två vuxna. Den ena är en kastrerad hane på 6 år och den andra en hona på två. Mitt hjärta har plats för fler!!!

Det är inte det minsta onormalt att vilja ha flera rexar! Har man väl skaffat en så tenderar de att föröka sig på något mysko sätt. Jag har själv fyra vuxna cornishar hemma och får för egen del inse att jag måste försöka hålla mitt habegär i schack. Även om hjärtat rymmer hur många som helst har tyvärr inte jag hur stort som helst och jag kan ju inte gärna flytta till större bara för att jag ska ha fler katter! 

Jag har 3 stycken Cornish rex. Det enda som ibland kan bli lite problem är hur de vuxna katterna accepterar den nya. Men det är sällan det blir ett stort problem men det kan ta ett par dagar/veckor. Oftast säger man att man skall ha ett jämnt antal katter för att hålla balansen i flocken (2-4-6 katter osv). Men det stämmer inte alltid.

Precis vad jag ville höra!!! Vad gör jag med sambon som inte tycker vi behöver fler?? Ska han få bestämma?? Jag sköter ju dem själv och de är ju inte precis i vägen…

Det där är ju ett lite svårt dilemma. För det är ju inte enbart skötseln, det blir ju ökade ekonomiska utgifter och så vidare.
Jag vet en del som köpslår med sambon, om jag får en till katt får du köpa/göra det där du velat så länge. Kanske en idé? Hmm får man föreslå något sådant? :p
Det är helt normalt att vilja ha söta kattungar 
Jag vill ha 100 stycken, men jag kan inte
Jag har en mindre kris över att behöva sälja de små sötnosar jag har… … Däremot kanske du kan ha en till 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Vi har tre, en svart, en vit, en blå/vit, men jag skulle gärna vilja ha en röd, en creme, en brun, en maskad, en svart/vit, en…en..en….
Ha begäret är STORT!
Jag hade tre innan vi fick kull - nu har vi nio
Trodde tre skulle vara "ett dumt antal" men näe - det tycker jag inte. Nu blir det troligen fyra i alla fall när kullen flyttat ut. Hmm.. men det blir nog bra det med :-)
och ja det är fullkomligt normalt att vilja ha tre rexar, minst… eller så är det möjligt att jag saknar självinsikt 
Jag tror det mer beror på hyur gruppen fungerar som grupp, än hur många de egentligen är, som avgör.
Vår grupp är väldigt välbalanserad just nu, så 5 är ingen större skillnad än när vi hade 4. Tror dock inte jag skulle vilja ha fler.
Vad säger sambon om du drar iväg honom/henne å kikar på kattungar? Säger sambon nej då också tror du? 
Innan kullarna kom så hade vi 5 vuxna katter, 4 cornish och 1 sphynx. Det jag kände då är att dem ska vara jämnt antal… Så det kommer då bli antingen 4 el 6 st här hemma sen när dem som ska flytta har flyttat ;)
#4 Jag hör till dem som brukar "köpslå" med min man om antal katter, fast kanske mer heter arbeta för ;) Dem som känner mig väl vad som funkar här. ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Det är den naturligaste saken i världen att vilja ha fler rexar, de skapar ett mycket stort beroende.
Köpslå, titta på bilder, släpa med på besök är alla bra alternativ tycker jag, sålänge det inte blir så att någon körs över. Visa sambon hur mycket du verkligen vill ha en till kisse och mitt råd är att inte bara säga att du vill ha en katt till utan sikta in dig på en speciell kissemisse så blir det mer "på riktigt" för sambon när du lägger fram dina argument. Lycka till! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#10 Väl talat! Sedan tror jag på det som andra sagt om att ha katter i jämnt antal. Vi har tre stycken hemma nu och det känns inte helt optimalt (hälsar gammgubbarna, som emellanåt tröttnar på sin bokstavs-lillasyster…) så jag hoppas på att det snart kläcks någon som matchar henne i temperament!