Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettomplacering
Läst 697 ggr
Moth-79
0

cornish rex katt sökes

Hej!

Min lilla cornish rex fröken gick bort för 1/2 år sedan och det är så tomt! Jag har haft katt i hela mitt liv och det känns mycket konstigt att inte ha en liten kise.

Jag är allergisk mot katter men har inga problem med cornish rex katter. Min lilla cornish blev 9 år och jag hade aldrig några problem med min allergi med henne.

Jag har tagit beslutet att leta efter en vuxen katt, då jag jobbar och det känns inte bra att lämna en liten kattunge själv hemma (trots att jag skulle ta ut all min semester så är iaf en 16 veckors kattunge för ungt att lämna själv tycker jag).

Min lilla cornish var mkt klängig de första åren (och det var helt ok då jag pluggade på högskolan och satt ofta hemma och pluggade), men när hon var ca 4 är så blev hon med självständig och tyckte det var helt ok att vara hemma själv (tom om jag var hemma så sov hon största delen av dagen och var mest aktiv på kvällarna)…så därför kanske en katt i 3-4 års åldern?  Hon tyckte inte om andra katter alls, så hon hade inte några problem att vara ensamkatt..

Så jag letar efter en vuxen katt som inte har problem med att vara en ensamkatt och vara själv om dagarna. Så klart kommer den att få mkt uppmärksamhet när jag kommer hem från jobbet och jag är nästan alltid hemma på helgerna.

Vet någon om en cornish katt som ska omplaceras? En cornish som inte har problem att vara hemma själv och tycker det är ok att vara ensamkatt så får ni gärna ta kontakt med mig genom forumet

MonicaLagerquist
0

Vart bor du?Jag har en hankatt som ska kastreras tämligen omgående och sen är han redo att flytta hemifrån.Han är snart två år gammal.Hör av dig om du är intresserad.

Stolt ägare till tre La permer

Moth-79
0

Jag bor nere i Skåne

MonicaLagerquist
0

Då är det ju lite långt.

Stolt ägare till tre La permer

Moth-79
0

okej, men jag har skickat ett meddelande till dig iaf

[Wiveka]
0

titta här Nordiska rexringen här finns flera omplaceringarGlad

Rexjen
0

Det finns en fin svartvit och gosig tjej hos Löveid för omplacering. Det är ju nära till Köpenhamn från skåneFlört

Finns på NRR omplaceringssida; omplaceringar

MyTwiggs
0

# 6 Tänkte också på henne! Hon är såååå fin! Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0

#7 Ja visst är hon det!Kyss

Eine
0

Finns en i Göteborgstrakten också!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Moth-79
0

den lilla svartvita tjejen på omplacerings sidan är verkligen söt, men hon är inte ens ett år…i mina ögon så är hon fortfarande kattunge. Hon verkar också vara en katt som skulle må bäst med mkt liv och rörelse omkring sig…den personen som har henne nu tror ju att hon skulle må bäst i en barnfamilj….Jag tror inte det är en katt som skulle må bra att bli lämnad ensam om dagarna + vara ensam katt…

Såå jag letar fortfarande…dvs tips mottages gärna Flört

Moth-79
0

Jag har beslutat mig att avvakta med katt till sommar/hösten

så denna tråden är inte längre aktuell

AnneAlva
0

Då låser jag tråden nu då, du får skapa en ny när du känner att det är dags igen.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Inlägget är låst för nya kommentarer