Kan jag ta hem Saga?
Jag har ett litet akut problem. Jag vet int ehur jag ska göra.
De flesta av er kanske vet vem Saga är. Har ju försökt sälja henne många gånger, men det har ju inte blivit av.
Nu är Ego kom hem så funkade det ju inte så bra mellan dem. Jag beslutade rätt akut att sätta ut Saga på foder och hittade en som ville prova att ha henne, och sedan vidare på foder. Hon har nu varit där i ett par veckor och de har funkat ok.
Men nu går det inte bra längre, de kommer inte bra i hop.
Jag vet inte hur jag ska lösa detta. Jag tror inte Ego klarar av att säga ifrån om Saga kommer och fräser mot henne och kattungarna. I detta läge så måste kattmamma och böbisars väl komma först. Men jag kan inte lämna Saga där. Men jag vill inte lämna bort henne till någon annan bara tillfälligt, för det skulle ju inte vara bra för henne heller.
Kommer stressen bli för stor för Ego om Saga kommer in igen? Helst vil ljag bara köra dit NU och hämta hem saga, för hon är helt underbar. Vad ska jag göra? Jag har gallerdörr jag kan sätt upp och ordna. Men jag kan inte skruva fast den.
Hjälp. (Jag är väldigt ledsen just nu.)
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Men det var tråkigt! Om du är beredd på att eventuellt sätta in en nätdörr mellan damerna om det blir fräs och tjafs,så hämta hem din lilla klimp!Det skulle jag göra. Katten först och arrangemangen sedan.Allt går att fixa till med god vilja och fantasi.och ingen kan mer än tycka till runt detta. Hur det faktiskt går kan du bara veta om du tar hem henne! Lycka till.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Det kan gå bra att ta hem Saga, men det kan också vara så att hon stressar Ego. De har inte varit isär så länge.
Ego kommer att ha en väletablerad mammarang och Saga kommer att vara "ny", så det skulle kunna funka.
Jag skulle nog testa att ta hem henne och ha gallerdörren redo ifall att det skulle bli bproblem. Kanske låta dem träffas genom gallerdörren till en början.
Tycker också att du ska hämta hem henne.
Lycka till! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jag hade oxå tagit hem Saga…
Lycka till!

Jag är på väg att hämta henne nu. Vi har skruvat fast gallerdörr till vardagsrummet och låter Saga vara där. I stället för att stänga in Ego, så får Saga vara instängd. Vardagsrummet är största rummet i huset, så får hon vara där ett par dagar. Så får Ego gå in till henne, istället för att Saga ska komma nära bolådan.
Jag saknar henne och längtar efter att få sätta mej ner i soffan och återigen ha Saga här. 
Gu vad jag hoppas att det skulle funka bättre nu, som duy säger Twiggie. Jag hoppas, hoppas hoppas.
Känns bättre när jag väl tagit beslutet och är igång.
Håll oss uppdaterade! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Bra,nu är du på G,och det kommer att fungera på något vis. Nu får du ha henne hemma och jag tror det blir bra mellan dem i slutänden. Och om till äventyrs inte,ja då får du väl ha gallerdörr, det har fler än du.Jag har själv i flera år haft 2 olika flockar, med vanlig stängd dörr emellan. Inget jag önskat med det fungerar för katterna , och det är viktigast för oss,eller hur
.

Vad jobbigt. Jag hoppas verkligen allt går vägen för er.
Väntar rapport!!! Gosegull Saga, förstår att du saknat henne och hoppas verkligen ni får det att funka igen. De har ju som sagt funkat bra ihop tidigare och jag tror Saga kände sig hotad av att bli nerknuffad i rang från den blivande (nuvarande) mamsen.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Håller tummarna för att det går vägen för dig! Hoppas katterna dina kommer överens!
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus
Lycka till.
Har inte läst om Saga tidigare, är hon kastrerad? Och sedan är jag lite nyfiken på om det är Saga som är ranghög vanligtvis eller mammakatten?
Anledningen till att jag frågar är att vi har en kille som varit mobbad tidigare, undrar så om han ändå skulle kunna få en snäll/ranglåg kompis efter att han parat klart och blivit knipsad. Men det dröjer ett tag isf…
Hoppas allt går bra för er nu!

# 10 Hon ä rinte kastrerad. Jag vill ev, ta en kull på henne. Och ranglåg är hon inte, även om hon inte heller är "bossig" så är det ingen som kan köra med henne.
Jag har duschat henne och nu sitter hon här och tvättar sig. Hennes farmor är med här, och Saga har just fräst lite, men Pepsi har inte fräst. Tänker att det skulle vara bra om hon kan ha kompis hos henne.
Funderar på att sova på soffan i natt.
Har fått dåliga nyheter ang min sphynx kull, och när vi skruvade gallerdörren så kom plisen och plingade på med en delgivning, (för en räkning som redan är betald!) och min laptop tvärdog! Så en olycka komemr sällan ensam.
Även om jag blir glad om Saga kan flytta hem igen.
#11 Oj hu-jedamej! Men att du skruvade gallerdörr har inget med delgivning att göra, det sker inte varje gång du skruvar ..
verkar osannolikt
men tänk positivt:Om det var alla *olyckorna* så går det bra nu efteråt!

#10 Jag tycker du tog rätt beslut i att hämta hem Saga, det löser sig på något vis, det är jag säker på, fast det kan ta lite tid. :/
Olyckor kommer ofta i flock, men som Eine säger, nu kan det bara gå upp! *kram*
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Natali, önskar det fanns nåt jag kunde göra för att hjälpa dig! Hoppas att Saga och Ego kommer bättre överrens… Vet ju vad tjejerna betyder för dig!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se