Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: kattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 555 ggr
AutumnWicca
0

Någon som vet om denna är bra?

Cornish Rex Cat av Jones, Eve Denise

Hittade den på Bokus.com…. Någon som vet om den är bra?

/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

MyTwiggs
0

Ingen aning…. Jag undrar också Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Moth-79
0

Om du kan/ vet mkt om katter eller cornish rex katter så kommer den inte att bidra med så mkt….

Men om du inte har mkt erfarenhet av katter eller vet mkt lite om cornish rexens historia så är den ok….Det är fina bilder i den

Jag har erfarenhet av cornish och har haft katter i hela mitt liv så mig gav den ungerfär 0

AutumnWicca
0

Jag kan inget om katter eller cornish, men fästmannen och jag funderar på att skaffa katt, närmre bestämt cornish rex :)

Moth-79
0

Om man är nybörjare på katter så skulle jag inte rekomendera denna boken som den enda kattboken man skaffar, jag skulle i så fall rekomendera en bok som mer tar upp kattbeteenden….men jag kan inte rekomendera nån på rak arm, men det kanske någon annan kan gör här inne,,

Detta är nog en bok man har för det är roligt att ha en bok om cornish rex, men om jag hade haft chansen att bläddra i den i en bokaffär så hade jag nog inte skaffat den…

Den tillför ingen ny info än den info man hittar på nätet om cornish rex katter.

Men om kattvärden är helt ny för en så kan den nog vara kul Flört om inte annars för att kolla på alla söta cornish bilderna

AutumnWicca
0

tack för ett mycket bra svar!

Någon annan som kan rekommendera en bra bok för nybörjare på katter?

MyTwiggs
0

Kanske något att passa på att köpa och skicka med kattungeköpare som är nya på rasen Obestämd Oj! Jag skämmer faktiskt bort mina kattungeköpare Tungan ute …

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

När är boken utgiven?

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

rexmamma
0

Jag tycker att Sveraks lilla bok "Att ha katt" är väldigt bra. Den brukar våra kattungeköpare få. Dessutom är den billig, bara 50 kr. Skrattande

Moth-79
0

#6 Njaa jag vet faktiskt inte, jag tror det i så fall hade varit bättre att skicka med en bok som faktiskt beskriver hur det är att vara kattägare….det är ca 10 kapitel i boken av dessa skulle jag se 2.5 st som cornish rex specifika:History of the cornish rex cat, portrait of the cornish rex cat(som då bara tar upp utseeendet och olika teckningar på cornish rex katter) och Grooming your cornish rex cat. De andra kapitlen tycker jag passar in på vilken katt (ras som helst) men det är ingen djupgående bok utan mkt generella saker. Det jag nog är mest besviken på är att den misslyckas att beskriva (tycker nästan inte alls den gör det) hur cornish rex katter är till skillnad mot andra katter (då jag själv tycker att det är en rätt stor skillnad)

#7 den boken jag har står det 2002, kanske finns en nyare upplaga också?