Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 528 ggr
EvaG
0

God morgon 5/3-09

God morgon. Det är tidigt tidigt den 5 mars 2009. Den ekonomiska världskrisen har satt sina spår både på människor och företag. Har suttit större delen av natten och pratat med en gammal man på 70 år. Han var gift en gån i tiden och startade eget och tjänade i hop en stor summa pengar. Då tog frun ut skilsmässa och krävde en massa miljoner. Detta var i USA. Han fick en väldigt massa vänner som "gjorde allt" för honom. Så kom krisen och hans förmögenhet minskade lika snabbt som hans bekantskapkrets. Nu var han mer eller mindre en ensam gammal man som satt här och pratade med mej.

Det får mej att tänka på att ordet vänner kan betyda så mycket olika:

1. Det finns vänner som pratar gott om dej för dej, men som sedan sticker kniven i din rygg
  2. Det finns vänner som utnyttjar din eventuella snällhet och rider på dina känslor. När de har fått det de vill försvinner de
  3. Det finns vänner som helt saknar empati, med andra ord du visar omtänksamhet, men vänen bryr sej bara om sej själv
  4. Det finns vänner som finns till hands när du är ledsen och tröstar dej
  5. Det finns vänner som gläds tillsammans med dej
  6. Det finns vänner som ställer upp i vått och torrt utan att tänka på sej själv

Ja listan kan bli hur lång som helst. Ordet "vänner" kan alltså innebära flera olika saker. Förr eller senare lär du dej se skillnad på vän eller vän. Många gånger är det misstagen man lär sej på. Tänk vilka underbara ärliga vänner våra djur är. Där finns det ingen baktanke.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

aggeelin
0

Godmorgon! #0 Visst är våra djur bra vänner, de fins alltid där och kan trösta… ställer inga frågor bara finns.

Mulet idag, hoppas på lite sol längre fram på dagen.

Ha det gott!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Avots
0

Godmorgon!

I dag skall jag till mitt arbete och träffa arbetskamraterna det var ett tag sedan. Jag skall också träffa min nya chef, den 7:e på tre år. Jag har då varken bytt jobb eller grupp, utan bara fått nya chefer!

#0 Tack för tankvärda ord om vänner, skall tänka mer på dem!

Ha en bra dag alla!

MonicaLagerquist
0

God Morgon.

Akira sitter och gråter han tror att jag har glömt att ge honom frukost.Han skulle bara veta.Klockan 16.00 blir han av med sina kulor.I övrigt innehåller dagen div fix inför Lussekullens flytt och lördagens Diplomering.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

God morgon!

Nu ska det bära av till K-holm igen! *suck* Mycket åkande blir det!

# 0 Tänkvärt!

Börjar bli lite pirrig för morgondagen. Det drog ut på tiden tack vare radiosporten, men imorgon blir det underhållning på hög nivå!

Ha en fin dag!

För varje dag så är vi en dag närmare den första tussilagon, knoppar på träden och fågelungar som piper efter småflugor!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TereseE
0

#3 Lycka till med knipsningen! Akira som är så vacker… Har han hittat ett nytt hem att flytta till nu då?

Hade hoppats att våren skulle ta fart på alvar, men nu snöar det igen i Uppsala. Lite svårt att tycka det är mysigt. Vill ha vår nu!

AnneAlva
0

Godmorgon!

Eller, det snöar och jag är genomförkyld, bättre mornar har jag varit med om… Idag är det styrelsemöte och tidningsmakande, hoppas kunna skicka in på tryck denna vecka.

#4 Jag ska försöka lyssna live denna gång. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

God dag.Har precis varit hos veterinär och chippat och besiktat en kattunge som flyttar i morgon.Jag är trött efter promenaden till och från veterinären, undrar om jag börjar bli gammal?GråterI kväll är det styrelsemöte .Dagarna går ….Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora