Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfärger-och-färggenetik
Läst 1003 ggr
MyTwiggs
0

Felreggad va?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag bestämde mig för att regga Dita som n 01 20 till slut, och nu är jag mer och mer säker på att det blev fel i alla fall. Typiskt! Vad tycker ni?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Svansen

www.mytwiggs.com

[Wiveka]
0

Jag tror fortfarande inte på mönster. Hennes svans är för "enfärgad". Undersidan brukar vara ljus/vitaktig….

MyTwiggs
0

# 2 Håller faktiskt med dig, men då tycker jag att hon är blå. Det är en sådan astronomisk skillnad mellan färgen på henne och på de svarta…

www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Ja det är inte lätt att se på bilder och inte i verkligeheten eller ibland. Mönster har jag aldrig trott på och jag håller fast vid det .. Huvudet ser ut att kunna vara svart fortfarande, men svansen… Obestämd ser ut som på min brunmaskade lilla tjej, bara med den skillnaden att min Fiffis svans har fler spökmarkeringar (hon är inte mönstrad Flört)

Jag törs inte gissa färg…

MyTwiggs
0

# 4 Svansen på Dita är verkligen påtagligt blå. Hon är jämn i färgen. Hon ser mörkare ut på huvudet på bilderna än vad hon är tycker jag. Om hon är svart är hon en extremt dålig svart… ObestämdFlört

www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Du kan ju DNA-testa Glad Då får du reda på om katten är diluterad och/eller mönstrad. Dessutom så får du reda på lite annat smått och gott Skrattande

MyTwiggs
0

# 6 Ja, jag tänkte faktiskt göra det. Jag får passa på med det när hon ska blodtypas Skrattande Jag är bara ivrig på att veta Flört.

www.mytwiggs.com

Clee
0

Håller med AnnaS om att du kan DNA-testa henne - hon är ju din keeper! På din senaste bild ser hon ut att vara g 01 i mina ögon Obestämd Hursomhelst lär hon ju vara felreggad om du skickade in n 01 20 - den sista koden finns ju inte. Flört Och jag envisas med att jag inte tror att hon är n - åtminstone inte utan mönster i så fall.

[Silkwaves]
0

Ja jag håller med #8 hade jag utifrån bara dess bilder du visar här vågat gissa hade jag gissat g 01… men jag gissar inte … Glad Kalla mig gärna feg, men jag skulle velat se henne i verkligheten för att våga. Vet att i alla fall min kamera ställer tilld et rätt rejält ibland med färger och så. Ja inte kameran då - utan hon bakom…

Rexjen
0

Jag tror och håller fast vid n01, har ju sett fler bilder Tungan ute Tror bara att hon är en ljusare svart än sin brolla Yoshi. Du får DNA-testa, då är du helt säker Flört

Zootz
0

För mig är hon en a 01, en sån svans kan inte vara svart? Skulle hon vara svart så tror jag på ns 01, men då har hon fel stamtavla ; )

Till er som tror på padda, vart sitter cremefläcken, kan inte se någon?

Visst är det kul med färger! Oavsett vad det är för färg på fröken så är hon skitsöt!

Zootz
0

Men jag vet hur mycket färger kan spela en spratt på kort. Kolla här, en svartsmoke tjej på 11 veckor, hon ser ju hur blå som helst ut på kort. I verkligheten såg hon annorlunda ut.

MyTwiggs
0

Vad spännande det ska bli att DNA-testa henne! Skrattande

Det finns uppenbaligen en uppsjö förslag, så ett DNA-test kommer att sitta fint!

# 8 Haha! Jag menade 21 förstås Skrattande

www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

Jag vill inte gissa Flört  för det jag ser i min dator  är en katt med svarta fläckar på  huvudet och med cremeaktig svans möjligen… fast jag tycker färgen liknar den som min brunmaskade tjej just nu har på svansen . Jag tycker inte alls att den ser ett endast dugg blå ut.

Nu tror jag  inte att kattungen har den färg jag ser i min dator i verkligheten. Glad Så därför är jag Tyst

DNA test skulle jag föreslå - kankse jag ska slå till med på min Fiffi med :-)

MyTwiggs
0

# 14 Jag tycker att du ska DNA-testa din dator! Flört  Hihi

www.mytwiggs.com

[Silkwaves]
0

#15 Kanske inte så dum idé… Lycka till med att hitta rätt färg…

Blanda höggradigt vitfläck med maskat som jag gjort är lika smart som att blanda mönster med höggradigt vitfläck och dilution - det är att som att be om problem.

Suck… men såå vackert och roligt… fast dumt… egentligen…

Ps tittade på en annan dator - Jag håller fast vid n01 Glad

Spotless
0

Ja, mönstrad är hon inte. Jag har ju föreslagit att hon skulle kunna vara padda förut… tycker mig ana rödaktiga partier på svansen. Men man kan bli så lurad så här vid datorn.

MyTwiggs
0

Ja jag tror inte att hon är padda men jag tror att hon är blå omönstrad. Jag känner mig mer och mer säker på det faktiskt. Huvudet skulle kunna vara dålig svart, men inte svansen. Den är blå utan krusiduller! Ingen ljus undersida och inga ringar att tala om.

Synd att hon inte kan vara ns, för då hade jag sagt det tror jag… Det är inte så märkligt om hon är blå eftersom mamma och farmors far är g och a …. Obestämd

www.mytwiggs.com

MagicPaws
0

DNA test rekommenderar jag och om du skickar till CatGenes så får du veta allt du behöver och lite till och till en mycket billig slant och du kan enkelt skicka in det själv genom svabbprov som jag just ska göra med två av mina katter.

Länk om nån vill ha: http://www.catgenes.org/index.html

Detta är vad man får:

Our DNA testing panel includes:

• VeriSNPTM Universal Genetic Evaluation
    • Albinism
    • B Blood Group
    • Black coloration
    • Burmese (gene associated with color shading)
    • Chocolate-Brown
    • Cinnamon-Red
    • Dilute Coloration
    • Hair length (3 of the 4 markers for hair length are available now and the 4th one will be available at a later date.)
    • Hypertrophic Cardiomyopathy (HCM) (Maine Coon)
    • Hypertrophic Cardiomyopathy (HCM) (Ragdoll)
    • Identity fingerprint
    • Mucopolysaccharidosis MPSM (Lysosomal Storage Disease)
    • Mucopolysaccharidosis MPS1 (Lysosomal Storage Disease)
    • Paternity identity (parentage verification), when needed
    • Polycystic Kidney Disease (PKD)
    • Sex Markers
    • Siamese points

Och det kostar typ 40 dollar och då får man veta allt ovan om jag förstått det hela rätt… fråga Rexjen hon har visst skickat dit.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Clee
0

#19 Det har varit uppe här förr och som sagts är nog bäst att tills vidare anlita Catgenes mest för "på skoj"-tester såsom färgbestämning. De har ju levererat fel resultat till sina kunder.

MagicPaws
0

#20 Jasså??

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Eine
0

Jag tror fortvarande att hon är svart/vit, är det iaf på min skärm.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Zootz
0

Då är vi rörande överens. Kan inte förstå att inte fler tror på blått? Eller så har du och jag samma märke på våra datorer ; )

MyTwiggs
0

Det här börjar bli en spännande följetong! Svabbar henne nästa gång jag träffar henne så får vi se vem som har rätt Skrattande

www.mytwiggs.com

Rexjen
0

#20 Det skulle vara intressant att veta hur fel det har blivit. Vi använder liknande test på jobbet och det är svårt att misslyckas om jag säger så ;-) Däremot har jag förståelse för om de kan blanda ihop tester, den mänskliga faktorn :-)