Melodifestivalen 28 februari 09
Efter programmet: Gick rätta låtar vidare?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Hvordan gikk det med Maria Haukaas Storeng og Anna Sahlene?
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/
#1 Röstningen pågår.
I mitt tycke finns det i denna omgång bara två bra låtar och det är piloterna med Higher och sedan svensk-norska unionen

Malena var riktigt riktigt bra! Maria och Anna blev inte topp 5…

#2 Har ikke hørt noen av låtene, men er jo artig Maria som var programleder i den norske mgp er med i den svenske melodifestivalen.
Den norske sangen er faktisk veldig bra i år! Hvis noen er interesserte: http://www.youtube.com/watch?v=7M1fYtIfoTc Og han er halvt hviterusser, må jo være en fordel, hehe!
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

#4 Hörde häromdagen från en bekant som är från Norge att hon var övertygad om att Norge kommer ta hem allt i år med den låten så jag måste nog in och lyssna, men det får bli imorgon.
Vi var på Holidayclub och såg på storbildskärm med Telia. Tjejerna sjöng Singstar och fick nyckelsnoddar, sittunderlag och memoryspel för att de sjöng flera låtar och fick toppoäng.
Sen fick vi tävla om vilka som skulle gå vidare och Filippa var den enda på plats som fick full pott. Hon gissade på Agnes och Malena.
Hon fick därmed en webbkamera med headset. Hon blev så glad. (Mest var hon stolt att hon var den enda som gissat helt rätt på båda).
Därför tycker vi nog hos oss att det var rätt vinnare ikväll
.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Jag tittade på alla låtarna, men sen började kattungarna busa när de presenterade röstningsresultatet, så då var jag tvungen att titta på dem istället. Jag missade med andra ord slutet, men det var värt det! 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Nja.. det jag gillade bäst (ett band med killar som lät lite "internationellt") var det ingen annan som gillade… smaken är så olika och det går inte alls att veta vad som går bra i den stora finalen.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
jag har inte hört ett enda bidrag..vet inte alls om det var rätt..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag tycker Malena var bäst :) och hon gick ju vidare.. sedan så var det väl ok att Agnes gick vidare ocksåå.. är lite besviken på Sarah Dawn finer.. hennes låt var rätt så trist, hade det inte varit för att Sarah har en så fantastisk röst, så hade låten absolut inte gjort nån som helst intryck…
#5 WOW…storslam!
Såg inte denna tråd förrän nu. Melodifestivalen är ngt som jag inte följer alls. Men jag inser att jag borde ha varit på Holidayclub igår…och hejjat! Det var säkert mycket bättre än på TVn.

#10 Tack!!! Ja det var verkligen kul.
Tjejerna var på topp båda två. De har redan börjat "tjata" (eller be snällt då de vet att det är det enda som biter på mig) om att få se resten av Melodifestivalprogrammen där också. Det lär nog bli så eftersom vi är i husvagnen de flesta helgerna nu i vår.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.