Vilket färgutfall va?
Jag kan inte sluta att förvånas över färgutfallet i min senaste kull. En padda med vitt som paras med en svartvit.. borde bli just paddor och svart-vita tjejer och röd-vita och svart-vita hanar. Kan man tro.. men tänk så härligt dessa ljuvliga recessiva anlagg kan spela spratt med oss. Visst tre svart-vita blev det men också en chokladvit tjej och en rödmaskadoch vit hane ( troligen höggradigt vitfläck under masken) och en brunmaskad och vit hona - höggradigt vitfläck under masken.
Tänker inte ens försöka räkna ut sannolikheten för detta färgutfall, men den är verkligen yttepytte mikroliten men sann ändå - och jag som INTE gillar maskade eller choklad… eller snarara inte GILLADE… man är väl inte den som inte kan ändra sig eller? 

Alltså, den där lilla chokladnosen får flytta hit vilken dag som helst, hon är helt bedårande!
Och jag älskar choklad, i alla former och färger! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jätteroligt att det dyker upp lågoddsare! De är super fina. Jag är ju svag för maskat och den där lilla brunmaskade tösen m vitt är mer än välkommen hit! 

Dina bäbisar är toppen fina.
Stolt ägare till tre La permer
Härliga färger!! Socker söta hela högen, men den där lilla maskade tösen var ju helt underbar! 

Ja, visst är genetiken fantastisk och din kull är verkligen en fullpott!
Min kull var ju lite trist när det gällde färgvarianterna, en svart och tre röda, tjejer förvisso. Av 10 möjliga färger så blev det 2… Så genetik och färgutfall är verkligen fantastisk! 
Ojojoj, jag håller med! Jag tycker att kullen är så underbart härlig!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Dom är jättefina. Maskad
Tack - det är verkligen underbart med kattungar i huset och maskat är lite speciellt - choklad med. Har verkligen svårt att välja min keeper denna gång. Vi får se… Jag har tid på mig - eller tar mig tid snarare 
#5 Rött som är så läckert .. de är så fina dina röda töser och svartingen med så klart !

Jag gillar inte heller maskat så mycket. Fast det blir så mycket speciellare om det dyker upp oväntat.
Färgutfallet är ganska likt vår första kull, också helt oväntat. Mamma f0923 och pappa ns. Tänkte att då får man paddor och svart- och rödvita med eller utan mönster. Men ut kom både maskat och choklad, himla skoj!
De ser väldigt fina ut hela högen!

#8 Tack, ja, de röda tjejerna är coola. Men när jag så mycket behöver en hane och planerade att spara en sådan så vill man ju ha lite urval och det kunde ha blivit både choklad och lila i kullen, färger som jag gillar jättemycket. När jag har planerat att spara hona så har jag aldrig lyckats få en röd sådan. Det har ju varit möjligt då Duke var röd under det vita… Men jag är väldigt nöjd med Martin 
Jag ska göra som en vän, förvänta mig svarta hanar/honor med britt-typ, svansknick och navelbråck. Då blir man inte besviken när kullen väl dyker upp 

Choklad OCH maskat är verkligen en fullträff tycker jag! 
Bara ler när jag ser på dem … Herrens vägar äro outgrundliga kan man ju säga - genetiken med! *fniss* Lilla chokladmasken är helt bedårande … som en liten Maraboubit! *mmmm* Förstår om du får svårt att välja din keeper …. :D
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Och jag som inte gillar rött ;-)
lovar…