Icke-allergiker som blir överkänslig ...?
Igårkväll var jag på redaktionsmöte hos en klubbkollega som är ragdolluppfödare. Hon har tre små 12-veckors ragdollbebisar - helt bedårande!!! Efter ett tag börjar jag nysa … sen hosta … sen är jag tät i näsan och låter inte klok när jag pratar … resten av kvällen lät jag som värsta förkylda människan.
Jag är INTE allergisk eftersom jag är testad flera gånger för att utröna andra problem, så även olika allergitester, men jag undrar om jag inte är överkänslig ändå ….? Våra europébebisar snusar jag på dagligen och får ingen reaktion. Jag minns att jag blev lite tät av Phoebes bebisar och äldsta killen blev tokdålig av Everclean i kombination med bebisarna ….
Är det fler som reagerat på kattungar så här och som nte är allergiska? Vore intressant att veta ….
(Vet inte riktigt vart jag ska lägga inlägget men lägger det på Allmänt …)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Jag har reagerat på kattbäbisar och jag har testat mig för allergi också och är inte allergisk. Du kanske bara är allergisk mot Ragdolls 
Jag fick in kattmjölk i ögat en gång och det var jag superallergisk mot. Om ni undrar hur jag lyckades med det så kliade jag mig i ögat efter att ha klämpt fram lit mjölk till en kattunge så den skulle fatta hur man skulle dia 
Jag är lätt allergisk mot katter och känner av kattungarna litegrann, men inte så allvarligt. Om jag skulle bli mer allergisk får jag börja med medicin, men de vuxna katterna känne rjag bara av när jag har dåligt immunförsvar.
När jag går på utställning får jag ta allergimedicin, men det är det ju värt alla gånger. Jag vet inte om jag skulle kunna ha någon annan ras. Troligen inte.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

#2 Jag boostar också med antihistamin när jag åker på utställning.
Jag kan känna av fertilhane kiss, dock inte Gråiskiss.
Fast han är ju som en kastrat med kulor
Jag blev allergisk efter min graviditet, tydligen inte alls så ovanligt. Vi hade två helt underbara huskatter som bodde borta under graviditeten (mådde hemskt illa, kräktes i stort sett konstant och klarare inte av lukten av toalådorna) och när de kom tillbaka var jag helt plötsligt tokallergisk.
Aldrig någonsin känt av något under de 5 år vi haft dom. Samma med kaninerna, nu har vi bara en kvar som funkar hyffsat om jag inte gosar med honom plus att jag städar frenetiskt för att slippa hår överallt. Våran dvärgpinscher går dock hur bra som helst, även våran cornish rex. I framtiden blir det även kanin med rexpäls, allt för att slippa "klieriet".
Skiljer mycket från katt till katt annars också, har vänner med en exotic och en perser. Verkar funka hyffsat där med. Konstigt nog…
#4 Har hört att hormoner kan göra så att immunförsvaret får "frispel…"
Jag känner av kattungar som föds under vinterhalvåret, då jag inte har öppna fönster på samma vis som när det är varmare ute.Blir alldeles täppt i näsan då.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Tack för alla svar! Då är det inte bara jag som reagerar så här då, skönt att veta. Knepigt är det iaf och jag tänkte inte ens på att ta allergitablett (har såna i väskan utifallatt) - idag känner jag mig bara snuvig igen. Men å andra sidan var jag genomförkyld förra veckan så det är knakse inte konstigt … kan ju oxå vara därför jag reagerade igår?
Hur som helst, intressant att läsa om era reaktioner oxå.
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com