God morgon 2009-02-24
God morgon. Oj vad svå¨rt det var att gå upp så här tidigt efter tre dagars sovmorgon. Däremot var katterna redan uppe och busade.
Sköt om er

Nu ska jag sticka iväg och jobba. Ha en bra dag!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

God morgon!
Idag ska jag kanske göra nytta.. Kanske… Jag ska i alla fall förja med att klippa klorna på fyra små och två något större katter 
En kär vän befinner sig på sjukhus… hoppas att hon för komma hem idag! 
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Idag är jag fly förbannad!!! När jag lämnadebarnen på dagis kom en av fröknanrna fram och började säga att de faktiskt stänger kl 17.30 och min man kom försent och de kunde inte gå förrän 17.45
Jag sa att vi har begärt tid mellan 07.00 till 17.30 och då kan vi omöjligtvis komma och hämta barnan och gå innan 17.30 när vi dyker upp 17.25. De hade ingen förståelse för det - vi stänger 17.30 prick. *jag kokar* OM de kunde lyfta sina ändor från stolarna de sitter på och hjälpa min man att klä på barnen, att se till att deras kläder finns på plats och att de kanske kunde lägga rätt kläder i rätt korgar (alla mina barns kläder är namnsatta) så skulle det gå fortare att klä på dem!
Hon var så aggresiv och otrevlig och hon inte minsann ville bli utskälld av de andra avdelningen för att vi hämtar "deras" avd.barn sent.. jag sa att jag jobbar faktiskt på andra sidan stan och då har hon mage att säga att "det är därför jag väljer ett jobb nära hem för att komma i tid!!"" *grrr*
Kommer definitivt inte hålla tyst på föräldrar mötet och jag sa till henne att hon är väldigt otrevlig i sitt framförande och aggresiv.. hon svarade att hon har minsann aldrig fått höra att hon är otrevlig.. *hm* kan ju säga en sak - Så undrar de varför föräldrar svara negativt om dem på den enkät de skickade ut.. Föräldrarna kanske inte VÅGAR säga nått när det står en HÄXAN SURTANT och tar emot dem och barnen på morgonen och får börja dagis med en utskällning!
SÅ nu har jag fått skriva av en del av min ilska 
Hoppas alla ni andra har en bättre start på dagen än jag..
Nu ska jag fylla i blanketten för begäran om att få ha barnen längre på dagis - ha! sug på den du sur-fröken!
God förmiddag!!
Oj jag blev så upplyft av dina starka känlsor Alex! Vilken Dj---a surkärr….
Hon har ett servicejobb och ska inte ha den attityden gentemot sina, i princip arbetsgivare…
Oavsett arbetstider ,hennes eget humör etc.Oförlåtligt beteende.Du behöver inte ursäkta dig inför den kärr….. med att du jobbar på andra sidan stan!!!Dåligt minne har hon också tydligen*Har aldrig fått höra..*det du sa 10 sekunder innan, märkligt.Hur reagerade din barn på detta osympatiska och allvarligast av allt oproffessionella uppförande av deras dagisfröken?de måste ju ha bevittnat detta? Får de en sämre behandling nu, än andra barn på avdelningen? Jag får en massa frågor i huvudet.
Jag vet att vissa avdelningar har många barn och få personal, men det kanske inte gäller er förskola, och det är till syvende och sist ett problem för kommunen,ni föräldrar kan inte skyllas för detta.Åh jag blir så trött..Stor kram till dig , och lista nu allt du är missnöjd med till föräldramötet.Uj så jag öste på..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#0 Förstår dig.
#3 Hoppas din vän får komma hem idag.
#4 Jag jobbar ju i branchen fast på Fritids. Förstår inte oproffsigt bemötnade du fått. Om det är ofta det händer att någon kommer samtidigt som vi stänger (står det halv sex kan man ju inte räkna med att barnen hämtas före dess) så har vi en överenskommelse med föräldrar att vi är ute med barnen med ryggorna klara tills de dyker upp. Man måste dock alltid vara förberedd att en förälder kan bli försenad (även om det nu inte ens var fallet hos er).
Skulle det vara så att föräldrarna oftast är sena (vilket inte var fallet hos er heller) så att man får stänga senare pga deras sena ankomst så får man ändå inte ta upp det på det sätt som du berättar. Då bokar man tid för ett möte och tar diskussionen i enrum med föräldrarna.
Nu blev det långt även från mig, men jag blir upprörd då jag hör om så oproffsigt bemötande.
Hoppas dagen inte blev förstörd.
Till er alla, en riktigt härlig dag!!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.