En sorglig dag
I dag ska jag till veterinären för att ta bort Lillan (S*Vågen's Artemis). Hon är från min allra första Cornish Rex kull och hon är drygt tolv år.

Stackars stackars dig….den enda trösten i sorgen är väl att hon fått ett långt lyckligt liv och har gett dig många fina minnen att behålla.
Nu är det klart- Nu är hon hos sin mamma och busar
Usch…det är så jobbigt varje gång ett djur måste tas bort!Ändå måste man leva med denna vånda för att kunna ha djur.
Den enda trösten är väl att vi kan hjälpa dom från ett ickevärdigt liv bättre än vi kan hjälpa människor.
Jag hoppas att allt gick så bra som det kan och - hon är garanterat uppe i djurhimlen nu-hos sin mamma!! Om du orkar, kolla på denna länk nedan!Det är en liten film-diktsnutt(ha ljudet på)som jag såg på en hundsida en gång, när en hund hade fått avlivats.Den passar lika bra för katter.. Jag tycker den är gullig och en tröstefull, man kan behöva få tänka så här när man är ledsen och sörjer sitt djur.Men det förstår bara vi som har husdjur.(många ickedjurägare tycker ju att det "bara" var en katt/hund…om dom bara visste..)Andra-även djurägare-kan självklart tycka den är barnslig och fånig…det är upp till var och en.Själv gråter jag varje gång jag ser den…
_
Djur har en förmåga att röra vid det allra känsligaste innersta hos oss som älskar dom._
Jag sänder över ett gäng "vethurdetkännssympatitankar" och en stor kram!Annika

Sänder dig en tröst kram och hoppas att du har det så bra som du bara kan ha det en sån här trist och jobbig dag.
Stolt ägare till tre La permer

Hej!
Tycker synd om dig.

Jag är
för din skull det känns även här. Ha det bra tills vi ses & hörs. En jätte kram till dig & alla katter!
Beklagar sorgen
Det är alltid svårt att mista en älskad familjemedlem.
Tack för alla sympatier.
Det är klart man är ledsen, men ändå glad och stolt - täck att få äran att vara med om hennes födelse, hennes utveckling som liten katt och fram till en katt som tog över makten efter sin mamma, ja följa hela utveckling fram till slutet. Det är en fantastik känsla
Vilken sorg att mista en vän … jag förstår att hon gett dig mycket och det är ju det du får komma ihåg, inte förlusten …
Stor kram till dig!!!! Minns henne med glädje och kärlek!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Jag beklagar sorgen Leffe…
A brief candle; both ends burning An endless mile; a bus wheel turning A friend to share the lonesome times A handshake and a sip of wine So say it loud and let it ring We are all a part of everything The future, present and the past Fly on proud bird You're free at last.
-- Charlie Daniels
// staffan
***JAG KÄNNER MED ER****