Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 534 ggr
MyTwiggs
0

***Kanske sista bilderna?***

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag trött på det här! Nu köper jag också en systemkamera! Kanske är det här sista bilderna jag visar som jag tagit med min digitalkamera?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Han skriker: Ta inte kort på mig med den dåliga kameran! Jag tänker sprattla så den inte hittar fokus!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Månne det vara blixten som slår tillbaka? Flört

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Näe! Det var då sanneligen den sista! Flört

En Canon EOS 1000D blir bättre! Skrattande

(men kisseungarna är sötast live!)

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Tycker att bilderna är fina! #1 är ljuvlig. Men förstår din frustration, min systemkamera är trasig nu så jag fotar med min gamla lilla kompakta digitalkamera.

Rexjen
0

Tycker du tar fina bilder jag! #1 är bara för grym!

MyTwiggs
0

Ok… De här är utvalda bland 92 bilder Flört Det säger lite mer Tungan ute

Bild #1 är jag också nöjd med. Det är inte en totalt kass kamera om man har tålamod. Det är i alla fall en SONY cybershot med 7,2 megapixlar. Den kommer att bli en bra födelsedagspresent till någon som snart fyller år Flört Schhhh!

Ser fram emot en Canon EOS Skrattande

www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

Du är så kinkig Twiggie, din kamera är ju rena drömmen att ta bilder med om man jämför med min! Skrattande Är så kär i bilden på Anton, hans öron ser så runda och gosiga ut. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

citrina
0

Jag förstår dig, går också i funderingar. Fast jag vill framförallt ha en extern blixt om det är möjligt till min kamera.

Inte billigt med en kull kattungr om man ska köpa en systemkamera med tillbehör också. Hm, undrar om man kan kan ställa det under utgifter, vad säger skattmasen om det?

"Men det blev så mörka bilder och bara blänk i ögonen. Helt omöjligt att sälja kattungar med såna dåliga bilder. Please, visst kan jag få dra av 10 000 kr för kameran, jag loovar att aldrig använda den till nåt annat än katterna…."

Dina bebisar är förövrigt underbara, oavsett kamera :-)

Natali
0

#1 Vill ha!!!! Tungan ute

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

ScatCat
0

#8: Extern blixt är nog halva grejen! Ett ljusstarkt objektiv så man kan plåta utan blixt är också en fördel med systemkamera. På nåt sätt är det enklare att se när bilden blir bra i sökaren på en systemkamera.

Håller med om att MyTwiggs tar fina bilder. Minns en bild på en Rex som sitte i fönstersmyg och tittar ut på hösten.

MyTwiggs
0

# 10 Tack!

www.mytwiggs.com

Trollhassel
0

#11 Men är det inte jag som tagit den bilden :P

Ja, Twiggie tar så fina bilden man kan med en sådan kamera hon har.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

MyTwiggs
0

# 12 Hmmm… Det finns många bilder på kater som sitter i fönstren… I höstas var det nog mest jag som fotade de här katterna Tungan ute

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#6 Twiggie - du och jag har samma sorts kamera! Min kamera har snart gjort sitt. Vitbalansen gick åt skogen efter knappt ett år (många bilder iofs). Den är för osnabb med att knäppa till  - det blir aldrig det foto jag tänkt mig. Min sambo är kameragalen och sitter hela kvällarna  och tittar på bilder och väger för och emot för en ny kamera - egentligen mest åt sig själv. Han har en canon-systemkamera en riktigt fin grej men vill förstås ha en bättre. I julas missade jag att sambon sa åt mig att det fanns en kanonkamera till bra pris (6000) tror jag och nu kostar den ca 12000 och det är jättemycket pengar. Han säger att det finns digitalkameror som är bättre än den jag/du har.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MyTwiggs
0

14 Jag har både sett och hört att digitala systemkameror är att föredra framför vanliga digitalkameror. Jag jämför bildkvalitéer och har kommit fram till att de som har systemkameror tar bättre bilder. Min fråga är : Är det för att de som verkligen är fotointresserade och vill lära sig hur man fotar bäst också skaffar systemkameror och därför på grund av skicklighet tar finare kort, eller är det lättare att ta fina kort med en systemkamera?

www.mytwiggs.com

Elica
0

Det är mycket lättare och ta kort med en systemkamera - också på helautomat. Om man ännu skulle orka lära sig och använda alla finesser…Skäms

Jag skaffade för en liten tid sedan en Canon 1000D - och den bara ger bättre bilder. Allra bästa när man har ännu en mycket ljusstark objektiv (f 1.8 - 50 mm). Deras teknik är bara bättre. Man börjar nästan hänga med katterna - och första gången på årtionden tycker jag att det är roligt att ta kort  - sist var det när jag var ung och hade en Canon F1 - långt före du var ens som tanke i dina föräldrarnas huvud…TystTungan ute

MyTwiggs
0

# 16 Å så inspirerande! Skrattande Tack!

www.mytwiggs.com

TrisseCRX
0

Du har helt rätt, sötast Live ! :D

Och nu är jag kär i Hattis ! :O :D