Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningar
Läst 669 ggr
FiiaL
0

SNRF-utställning i maj

Inbjudan till SNRF:s utställning 9-10 maj i Allianshallen i Uppsala finns på www.idpnordic.se/Utställning.

Där finns också anmälningsblanketten som ska användas.

Utställningsreglementet finns också på www.idpnordic.se under Reglemente.

Rexjen
0

Några från forumet som planerar att åka?

MonicaLagerquist
0

Japp.Jag ska ställa ut några stycken vet bara inte hur många och vilka ännu. Cissi vet jag ju ska med och Stella men sen är det lite mer  tveksamt med de andra katterna.Cissi går ju i vuxenklass då och kan ju ta cert på IDP så det är ju extra spännande.

Stolt ägare till tre La permer

AlexH
0

Jag kommer och ställa både Sture och Kyra :) sedan så jobbar jag ju som assistent båda dagarna eftersom det är min hemmaklubb :)

Det kommer bli kul och spännande då flera av domarna är nya för sverige :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Rexjen
0

Vi är lite sugna eftersom det är i Uppsala. Det blir ju fel cert, men det får man taTungan ute

MonicaLagerquist
0

Men eftersom det är en tre certatr så kan man ju hinna med att få en CH/PR på en helg.Det är ju alltid trevligt.Sen delas ju katterna upp på ett annat sätt så man möter lite andra katter än vad man gör på en SVERAK utställning.

Rexjen
0

#5 Collt tre cert på en helg, gisses! Hur mycket kostar det? Blir det anmälningsavgift gånger tre då? Vi hade iaf bara tänkt ställa en dag, jag orkar inte merTungan ute Och det är som sagt skoj med IDP för det är andra katter och andra grupper.

MonicaLagerquist
0

Extra certet brukar kosta 150 kronor och sen har ju IDP den trevliga vanan att man betalar fullpris för den första katten man ställer ut och sen en betydligt mindre peng för resten av katterna från samma ägare plus att katalogen alltid ingår.

Rexjen
0

37 Aha det låter ju trevligt! Blir annars ganska dyrt snabbtFlört Få se om vi kommer dit. Skulle vara kul att träffas och även se din vita krulliga la perm Kyss

AlexH
0

#8 se det inte som att du inte kan nyttja våra cert på SVERAK :) se det istället som en chans att få dina katter till att få dubbla titlar ! Det är ju inte dåligt att ta titlar i två organistationer om man har chansen och då även få nya domare att döma dina katter och få en bekräftelse på att katterna blir premierade i flera organisationer :D Du är väldigt välkommen och vi välkomnar gärna fler Cornish Rex för att hålla upp konkurrensen

Jag tror vi tar 250 sek för första katten per dag och 150 sek per föjande katter i samma hushåll per dag. Norska certet som är det tredje certet på lördagen kostar 150 SEK. vi har som två utställningar i en pålördagendå ORKK (Oslo ras kattklubb IDP) erbjuder cert och bedömning och en chans på de åtråvärda Norska certen :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Rexjen
0

#9 Det här låter ju helspännande! Häftigt att man kan få norskt cert på hemmaplan Flört och då menar jag inte bara i landet sverige utann dessutom i hemmastaden!Tungan ute

Så det betyder att om jag ställer tex Gråis lördag och söndag kostar det 250+150+150? Alltså 550?

MonicaLagerquist
0

Nej det blir 250+150 för lördagen och 250 för söndagen.Men har du fler katter så blir det 250 för första katten på lördagen och 150 per katt utöver det och sen likandant för söndagens utställning..Ja det är lite skillnad på SVERAKs priser.

AlexH
0

#10 Eftersom vi inte är så många independent klubbar och idag finns det bara en aktiv i Norge, så gör vi så att en eller två IDP klubbar per år i sverige får ansöka om att även få dela ut ett Norskt cert, därav har du ett norskt cert på hemmaplan Tungan ute

Monica har helt rätt, du betalar 250 sek per dag lör och söndag för ordinarie utställning ( svenska certen ) och 150 för det Norska certet på lördagen det blir = 650 SEk för en katt för alla tre certen.

Om du hade haft två katter så hade du betalt 650 SEk för helgen (tre cert) för din första katt och för den andra katten 450 SEK (Tre cert)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Eine
0

Jag kommer med största sannolikhet,kanske jag ställer min svart/vite CRX Ashberg om jag inte sålt honom,och kanske en siamesunge också.Obestämd

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora