Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1211 ggr
MyTwiggs
0

Nu kommer fler mansonbilder!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla S*MyTwigg´s Doll-Dagga Buzz-Buzz som stannar i katteriet

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

S*MyTwigg´s Antichrist superstar som är bokad

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

S*MyTwigg´s Heart shaped Glasses som letar efter ett gott hem (sällskap/utställning) Kyss

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

S*MyTwigg´s Ka-Boom Ka-Boom som är så fantastiskt fin, men inte vill posera. Nåväl… visst ser man att han är en goding i alla fall!

Han är såld och kommer att behålla kulorna Skrattande

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Och sist S*MyTwigg´s New model no. 15 som ska packa sin kappsäck och flytta till Norge i sommar! Skrattande

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Lilla jag i stora världen.. Men vad kan jag vara för färg? Fortfarande en gåta för den ännu skamsna rookien Twiggie! Flört

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Kanske brunmönstrad?

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Ljusare under svansen är jag inte…

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Du och jag, brorsan!

www.mytwiggs.com

Pus-
0

ååå, så fine de har blitt. Virkerlig super farge på #1.

Så artig at en havner i Norge, hos oppdretter eller selskap? (hvis det ikke er hemligt da Flört)

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Fraggelfia
0

Åh så fort tiden springer iväg och så fina de är!
Riktig snygging din keeper är, Doll-Dagga!

MyTwiggs
0

# 9 Hon kommer att bli sällskapskatt Skrattande

# 10 Tack!

www.mytwiggs.com

Avots
0

De är verkligen fina!

Men "lilla dockan" tar ju priset! hon får nog fina bebisar om ett år eller såGlad

MyTwiggs
0

# 12 Hon får nog det Flört

www.mytwiggs.com

MonicaLagerquist
0

Så söta de är.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Riktiga små sötgrisar! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Sashimis
0

Sötingar!

Rexjen
0

Åh vad de har blivit stora! Håller med #10 om din keeper!

rexmamma
0

Snyggingar!!  Kyss Du behåller rätt kisse Skrattande

MyTwiggs
0

Tack allihopa! Men vad är hon för färg då? Hon är vidunderligt svår att färgbestämma! Tyst

Här är Ditas och Yoshis svansar med på samma bild. Här ser man översidan, och på bilden ovan i tråden ser man undersidan… Hon har en svag rufism på huvudet tycker jag…

www.mytwiggs.com

LinnB
0

Vilka underbara småttingar! Din keeper är ju helt underbar. Jag är nog kär… Kyss

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Rexjen
0

Färgen är svår, men jag håller nog fast vid n01

#37 ser inte ut som en augotisvans.

Ozons
0

#3 Kyss

Avots
0

Jag håller med #21 om färgen n01

Var i dag och tittade igen på Änglatassens ,nu 12v gamla ungar och hanen som ju är svart/vit harlequin har också längst ut på öronkanterna och ovanför ögongen där  året är tunt en nästan blå färg. Jag skickar en bild tagen på honom i dag där det syns tydligt.

miano
0

Så söta alla ärKyss

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Men vad kommer den varma tonen från då?

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Vad härliga de är allihop! Glad

Din lilla tjej ser, i mina ögon, inte ut att vara mönstrad, jag tror att hon är svart van. Hennes svans ser inte alls ut som svansen på en bruntabby katt. Vidhåller fortfarande att hon har en annan ton på grund av att hon har tunnare päls än de andra svartvita, just vid öronen är pälsen i normala fall tun och gles och i och med att huden lyser igenom kan man bli lite lurad.

Padda? Men, nej ser inte ut som en paddsvans heller…

MyTwiggs
0

# 26 Tack för inlägget!

Jag reggar henne efter bästa förmåga så får jag väl regga om henne om motsatsen skulle bevisas.

Vore kul att se kort på lite äkta mönstrade svansat i 6-veckorsåldern Flört Du har väl några, angela?

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Inte de bästa och inte de randigaste, men så är de rätt tunhåriga och färgen är diffus då de är runt 2 månader som dessa är. Men man ser ändå tydligt den ljusa undersidan på svansen.

Syster Yster, bruntabbymaskad och vit.

Sinkadus, brunagouti och vit.

Sesam, blåagouti och vit.

Min randiga sQat, en vecka gammal. Du ser undersidan av svansen.

Toulouse, chokladspotted och vit, 6 veckor gammal.

Tosca, brunspotted och vit, 6 veckor. Tunhårig och utan att kunna ståta med några direkta spottar, men kolla svansen. Ser du det tydligt ljusa på undersidan?

Tummelisa, samma färg och ålder som Tosca men med tjockare päls.

Chokladspottade Toulouse och Tretjak samt svartvita Tristan.

Tummelisa drygt 7 veckor.

Alfa, brunagouti van, svårt att tro att hon är mönstrad men kolla noga vid svansroten - på undersidan alltså.

Alfa igen, nyinflyttad hos T.

Fler bilder finns men jag känner att jag inte kan lusa ner din tråd mer än så här för tillfället! Skrattande

Rexjen
0

Åhhh Angela, jag dör vilka små gosiga krakar!Kyss Bra exempel på augotisvansar!

MyTwiggs
0

# 28 Tack så hjärtligt! Ja, hennes svans är så sanneligen inte randig på det sättet, men om hon skulle vara a och inte n, då är väl ränderna och den ljusa undersivan lite mindre tydlig?

Första centimetrarna på svansen är dessutom vita…. Obestämd 

Kanske ska regga henne som söt 01 Kyss

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Twiggie - svansens undersida är alltid ljus på de mönstrade, med bredare början uppe vid svansroten där svansen är som tjockast för att sedan smalna av vart efter svansen blir smalare. Du ser det lika tydligt på en blå som på en svart, går i princip inte att missa och är ibland det enda sättet att avgöra om du har en mönstrad katt eller ej. Sesam och Qat på bilderna ovan är ju blå. På en nyfödd liten är mönstret väldigt tydligt, pratar alltså om där de har färg, maskade katter får man ju vänta med.

Bifogar bild på min blåtabbymaskade kille, han är knappt 3 veckor på bilden men du ser ändå den där skillnaden på svansens ovan- och undersida (fast bilden är tagen från sidan och inte alls för att visa svansen).

Här kommer ännu en bild på Qat, bara någon dag gammal. Han är skär på hela undersidan och ut på svansen.

Spotless
0

Tack Jenny! Glad Avsikten har ju sällan eller aldrig varit att bara fota svansen, men när man börjar leta så hittar man flera bra agoutisvansar i sitt lilla arkiv. FlörtSkrattande

Tretjak, chokladagouti och vit, 6 dagar och rund om magen. Mycket tydlig svansundersida där längst ner i bild…

Rexjen
0

#32 Hjälp vilken pussvänlig liten korv!Kyss

Tycker alla bilderna väldigt bra illustrerar den ljusare svansundersidan hos mönstrade småkissar.

Hos röda har jag lärt mig att om ringarna går runt så är det spökisar och om de inte går runt så är de mönstrade. Syns väldigt tydligt det jag försöker beskriva på bild #32 dock inte röd, men att ringarna inte går hela vägen runt svansen Flört

Spotless
0

#33 Glad

Rexjen
0

Kom att tänka på öronkanterna, hur ser de ut? Mönstade har väl ljusare öronkanter?

cherish
0

Men Twiggie - vilka underbara små marsipangrisar!!! *förlåt liknelsen* De har verkligen vuxit och jag kan bara hålla med de andra om att du valt rätt som keeper! ;) Hon är bara helt underbar, lilla Dockan!!!

Och Angela, vilka härliga bilder!!! Blir ju alldeles bebissjuk juh!!!!!!

Ang agouti kan jag helt klart hålla med om det där med ringar/inte ringar på svansen då våra europébebisar definitivt är tabbymönstrade och ringade, och ringarna går inte ihop. ;)

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

Tack angela för all hjälp och bra bilder!

Hennes svans var inte och är inte randig…. Så kanske är hon inte mönstrad då? Här är en svansbild (2 veckor).

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Jag tror som sagt var inte att hon är mönstrad. Svart van är min gissning (eller svartpadda, fast det viskar jag fram…). Men, ibland när jag ser hennes svans får jag för mig att jag kan ana rött, eller inte rött egentligen men att den ser "fläckig" ut. Antagligen håller jag på att bli blind eller så har jag en skärm med usel färgåtergivning… eller så är hon helt enkelt bara mer eller mindre tunhårig. Nog svamlat från fröken Andersson för nu!Skrattande

Ändrade färgen lite snabbt på bilden ovan och då ser den ut så här, gissar att den blev i vitaste laget.

Spotless
0

Jenny du har absolut rätt om öronkanterna, plus att de ska ha "tumavtryck" på örats baksida (utsida?). Dock kan det vara svårt att se om man är ovan och Twiggies lilla har ju knappt någon färg på öronen heller. Skrattande

Rexjen
0

#39 Bild #25 ser ut som en ickemönstrads öronkanter, eller?

MyTwiggs
0

Jasså så det är öronkanter också Förvånad Mycker ska man lära sig! Skrattande

Hennes öron är helt vita på baksidorna. Det är bara i framkanterna som de har fått lite färg.

Ja, vad tycker du då, Angela, om det lilla man ser på öronkanterna? Jag kan inte avgöra.

# 40 Jenny, du får ta och åka dit och kolla tycker jag Tungan ute Du bor ju nästgårds jämfört med mig Flört

www.mytwiggs.com

Spotless
0

#40 ja, det tycker jag!

#41 det lilla man ser, ser inte ut som på en mönstrad katt.

MyTwiggs
0

Tacka vet jag att färgbedöma Kisis bebisar! Inga mönster där inte Skrattande

www.mytwiggs.com