Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 350 ggr
Natali
0

OT Ego trillade i...

Jag vet att det är fel ras, men måste bara få dela med mej av det som hände nyss. Skrattande

Ja, Ego har badat. Har haft en tanke på att bada henne så hon skulle vara ren, då hon haft lite jobbigt att tvätta sig.

Nu satt jag i badkaret och hon var ju med mej i badrummet. Jag sett mej upp och skulle till o tappa ut vattnet, så hör jag "plask" bakom mej. När jag vrider mej runt så står ego i vattnet. Fast bara med framtassarna! Baktassarna står på badkarskanten! Det vara bara just precis så hon lyckades ha nosen över vattenytan. Förvånad

Så tog tillfället i akt och tog upp henne i famnen och tvättade henne. Oskyldig

Nu är det ju så att hon är ju inte alls stressad av att bada, bara vattnet är varmt och skönt så kurrar hon nästan. Tror inte det är alla katter som kan sitta i ens knä och bada utan att råka rispa matte. Kyss

Så skickar hälsningar från en nybadad Ego. 6 dagar kvar till dag 65.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

emiya
0

Nästan så att man skulle velat se det på bild!FlörtSkrattande

Natali
0

#1 Jo det skulle jag också velat. Men fick ju lite bråttom att lyfta upp henne. Jag brukar ju inte heller ha med kameran i badkaret…*Fniss*

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

lockar
0

Vad konstig du är. Klart man måste ha med sig kameran överallt. Men kan ju aldrig veta när den perfekta bilden kommerSkrattande

RacerDonnans
0

#0 Vad skönt, då är hon ju ren och fräsch nu inför vad som komma skall. Jag har bara erfarenhet från en kisse som jag skulle kunnat göra det med och det var min hane Vågens Elvis Presley. Han var inte riktigt 100Flört. Honom hade vi i famn i duschkabinen då vi duschade. Det var så han ville bli badad. Han trivdes bäst i famnen.
En stor kram till goa Ego och hela familjen såklart, på alla hjärtans dag från mig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RacerDonnans
0

#0 Vad skönt, då är hon ju ren och fräsch nu inför vad som komma skall. Jag har bara erfarenhet från en kisse som jag skulle kunnat göra det med och det var min hane Vågens Elvis Presley. Han var inte riktigt 100Flört. Honom hade vi i famn i duschkabinen då vi duschade. Det var så han ville bli badad. Han trivdes bäst i famnen.
En stor kram till goa Ego och hela familjen såklart, på alla hjärtans dag från mig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

MyTwiggs
0

Härligt med en sån badkisse! Mina blir inte så glada när jag fyller upp badet… Tungan ute

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Fantasktist att hon spinner i vattnet! HÄr har Charlie ramlat i en gång men han var snabbt uppe igen…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

TereseE
0

Våran cornish Tristan tog sig också ett bad här om dagen. Jag låg i badet när lillan sov, hon vaknade och jag fick förstås bråttom upp. När jag hade hämtat henne så hörde jag världens plask och möttes av en blöt katt.

Han brukar alltid sälskapa på badkarskanten, men det här var första doppet. Tror inte han gillade det allt för mycket… Lilla knäppgubben.

Fraggelfia
0

Oj, vilken tur att det inte var djurare än så för Ego-gumman!
Hräligt med ett så varmt och skönt bad innan det är förlossningsdags. Ska bli jättespännande att se vad som gömmer sig i Egos mage!

Rexjen
0

He he ser det framför mig! Jonas numera Max i vår sista kull gillade att bada med oss. Han fortsätter att bada tillsammans med sin nya husse och matte.Glad

MagicPaws
0

Hehe så härligt, hon kan ha behövt ett skönt varmt bad såhär inför moderskapet…FlörtTungan ute

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike