Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 437 ggr
Avots
0

Snart vår?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag är det ett härligt vinterväder, dagsmejan och solen gör att det nästan känns som vår.

Jag fick för mig att det kanske vore kul för katterna att få komma ut i snön.

Först ut, som vanligt, utan att kolla läget var Tindra hon hoppade rakt ut i snön den nådde henne till magen. Väldigt äckligt tyckte hon, hon försökte vada fram i snön, lyckades inte ens hoppa tillbaka till fönstret. Jag var tvungen att gå ut och rädda henne.

Då från utsidan passade jag på att fota grabbarnas möte med snö Först en bild på pojkarna då de funderar på om det överhuvudtaget går att gå ut i dag!

Cello pågång och Blaui tveksam i bakgrunden

Avots
0

på denna bild frågar Cello Blaui om han tror det går att gå ut i det där kalla vita? Blaui är väldigt tveksam…..

Avots
0

Cello som ju trots allt är son till Tindra är inte den som låter sig hindras av Blauis tveksamhet, han testar….. Blaui tittar intresserat på.

Avots
0

Väl ute måste man ju smaka lite på det där kalla vita.

Hmm ..lite läskigt är det ju

Avots
0

Det tog inte många sekunder innan Cello hoppade in, Blaui försökte inte ens.

Tindra ligger nu väldigt nära kaminen och värmer sin kalla mage, modigaste katten, men kanske inte smartasObestämd

Till sist en bild på hur taket i kattburen ser ut.

Kan också berätta att i dag var första dagen i år, då solen kommit så högt på himlen att den till och med lyste på min förstutrappaGlad

lockar
0

Vilka härliga bilder. Det var verkligen vår i luften idag.

Avots
0

Ännu en bild på kattburen så ni får er en bild av hur djup snön var där Tindra vadade runt. hon hoppade alltså direkt ner på marken.

MyTwiggs
0

Åååå, så vackra bilder!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

emiya
0

Vilken vinter ni har! Här ligger inte snön tillräckligt länge för att ens gå ut och smaka på!Glad

Härliga bilder - men våren verkar väl ännu långt borta!ObestämdGlad

aggeelin
0

Å så härliga bilder! Som #8 säger så tror jag den riktiga våren djöjer - och jag är så trött på vintern och kylan. Jag brukar inte vara det, vet inte vad det är som hänt nu.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Clee
0

Snacka om lantlig idyll! Skrattande Roligt att ni "där uppe" tycker att det varit en vårdag i dag - jag som varit uppe på blixtvisit i Stockholm har kanske upplevt den vintrigaste dagen hittills den här säsongen. Tungan ute