Ella livräddaren - fixad och klar!
Vill bara berätta: Ella var hos veterinären idag, de sövde henne och drog ut alla fula tänder och gjorde henne ren och fin i munnen. Nu har jag en liten "tannalös" gumma här hemma och hon mår efter omständigheterna ganska bra. Hon var väldigt hungrig efter att ha varit fastande i över 24 timmar, så hon har blivit bortskämd med lättuggad Sheba, rå finmald köttfärs och lite grädde! Allt för att hon ska återhämta sig och lägga lite på hullet, det behöver hon!
Försäkringen tog givetvis ingenting, detta fick jag stå för själv som vi konstaterade i en annan tråd… Men det gjorde jag så gärna för min lilla tös, hon ska ju inte gå omkring och ha ont i munnen! (Fast nu får matte leva på vatten och bröd…
) Jag är så glad och lättad att det är över, har varit så orolig för henne!
PS. Ella heter S*Djäknens Graciela på söndagarna. Tack alla som tänkt på oss idag!
Vilken duktig Ella!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Åh vad skönt att det gick bra och att du nu kan andas ut. Förstår att det måste vara jobbigt och jag hoppas att Ellas återhämtning går bra. Kan tipsa om Hills a/d-mat ifall hon behöver mer återhämtning. (Köps hos veterinär som har Hills-sortimentet.) När våra katter gått ner sig lite så plussar vi på med det, lättuggat är det oxå då det är burkmat. ;)
Hoppas att ni får en härlig helg nu så trist att inte ditt försäkringsbolag ersätter för FORL. :(
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Åååå stackars lilla gumman då att vara tandlös, men bra att hon slipper ha ont i alla fall. Kram
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
Skickar en massa krya-på-dig-vibbar till Ella! Kul att hon kommer från Eine.

Tack för era hälsningar och tack för tipset, cherish!
Ella äter och sover och emellanåt kommer hon och stryker sig mot en, buffar på en och jamar högt, precis som om hon vill säga "tack matte att jag slipper ha ont mer!" Förutom att hon fortfarande är lite trött, är hon ändå pigg och glad när hon är vaken. Man ser på hela henne att hon mår så mycket bättre.