Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 769 ggr
emiya
0

FORL och försäkring?

Har idag varit hos veterinären med Gorms vackra syster Ella, som ätit lite dåligt och magrat lite den sista tiden. Hon är dessutom svullen på vänstra sidan av halsen. Efter undersökning och provtagning trodde vet. att hon har FORL eftersom några av hennes tänder är väldigt dåliga.

Jag vet inte så mycket om FORL, men nog finns det någon/några trådar här om det?

Ella ska opereras på fredag, de tar helt enkelt ut de dåliga tänderna. Min undran är då om försäkringen täcker den operationen? Har för mig att tänder, liksom hos människan, inte täcks av försäkringar…. Är det någon som har erfarenhet av en sån operation, tog föräkringsbolaget den? Sen undrar jag också hur det gått för katten i så fall, tog det lång tid att återhämta sig, hur lång tid tog läkningen och katten kunde börja äta igen?

Efter Gorms död i november har jag inte återhämtat mig vare sig psykiskt eller ekonomiskt ännu, så det känns jättetungt och ledsamt. Samtidigt vill jag ju det absolut bästa för min älskade Ella-tös!

MyTwiggs
0

Vad har du för försäkring?

Hoppas att kissen kan få hjälp!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

emiya
0

Jag har If.

MyTwiggs
0

Det borde gå att hitta villkoren och vad som gäller på deras sida, eller ing och hör med dem, det är det bästa. Jag har Agria själv så jag vet inte faktiskt.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Svårt att säga,tror inte försäkringen täcker några tandjobb alls-Om det är FORL kan man, har jag för mig,se på röntgen.Annars kan det vara annat också?Lycka till med livräddaren!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Jag tror mig ha sett att just tandsjukdomar inklusive FORL inte täcks av försäkringar tyvärr, men kolla upp med ditt bolag hur deras villkor ser ut. Hoppas det blir bra för lilla Ellagumman!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Det jag lyckats läsa ut i IF:s villkor är att försäkringen inte täcker tand eller bett skador som inte uppkommit vid olycksfall, men ring och kolla med dem.

Lycka till!!

KatternasMatte
0

Jag fick ut från IF vid Gustafs tandproblem. Ring IF och kolla. Nu var det några år sedan så de kan ju ha ändrat sig sedan dess.

emiya
0

Tack för alla era svar! Läste också i If:s villkor det du skriver, Wiveka, så jag är naturligtvis beredd på att ta kostnaden även om det gräver ett djupt hål och nästan bokstavligen blir att leva på gröt… Försökte ringa till If idag, men lyckades inte komma fram. Ska försöka i morgon igen.

Är så orolig för min goa Ellakatt, håll tummarna för henne på fredag!

Ozons
0

Hur gammal är Ella?

Kan man hävda att det är "ett dolt fel"? Har du köpt katten  så kanske dolda felförsäkringen kan täcka kostnaderna då detta inte kunde upptäckas vid köp.

Eine
0

Ella är sådär 11 år….

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

emiya
0

# 9 Eine har rätt, Ella är 11 år och fem månader gammal.