Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 431 ggr
Zootz
0

Nu är namnet bestämt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan snart skaffade vår familj en liten Sphynxfröken som jag lovade att min dotter på 5 år skulle få ha till sin egna (dvs ingen omplacering what so ever) så nu får hon kära ner sig hur mycket som hellst och veta att den katten defenitivt är här för att stanna!

Det här med namn har suttit långt inne och jag har fråga flera gånger vad hon tänker kalla henne för (min dotter är en hejjare på namn så hon hade mitt fulla förtroende på den punkten). Idag när jag hämtade henne hos en kompis så sa hon plötsligt i bilen att nu hade hon minsann kommit på det perfekta namnet. Ok, tänkte jag och bad en stilla bön om att det åtminstånde var något rumsrent…

- Hon ska heta Fis Francis Egerbrandt!

Ooops, vad ska man säga mer än att jag kommer få förklara det namnet för ganska många i min omgivning till en början. Elvira, min dotter, har alltid haft en favoritkattunge ur alla våra Cornish kullar och samtliga har hon kallat för "Franz" oavsett kön. Jag får väl vara nöjd med att hon denna gång iaf gjorde om Franz till det mer femenina Francis… 

Skickar med en bild på "NakenFisen", så här glad blev hon över sitt namn ; )

svea1
0

Haha.. så sött. Lillfisen.. Francis blir ju kanon. Jättefin katt!

När jag var 4-5 år fick jag min första katt, den fick heta Skorpan Margareta Bengtsson… Tyvärr dog hon innan hon blev ett år Rynkar på näsan

Det är inte helt lätt att komma på bra namn till de nya katterna.

Zootz
0

Exakt, det blir svårare och svårare att hitta på namn till de små liven, som uppfödare måste man ha fantasi till tusen! Tack för att du skapade en tråd i ämnet "Vad heter era katter" så man får lite inspiration!

aggeelin
0

När jag var liten hade jag en katt som hette Måns Mossa Lummelund Gospricken Hedberg. Vilken fantasi jag hade. Kanske att något av namnen är användbart Foten i munnen

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MartinaH
0

Hehe, härligt namn och vilken tjusig katt!Kyss

emiya
0

# 0 Hon ser verkligen ut att gilla sitt namn!Skrattande Så härlig hon ser ut!

# 3 Det var inget dåligt namn! Ropade du hela den raddan på honom?Skrattande

aggeelin
0

#5 jo jag gjorde nog det ibland… men ingen annan i familjen orkade med alla namnen. MÅns Mossa var utekatt och försvann före sin kastrering och vi var så ledsna :(

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet