Bästa maten till din Cornish rex?
Hej =) Just nu ger jag Royal Canin till min lilla tjej! Vilket märke och mat Rekomenderar ni?

Mjau blötmat och BARF är det jag rekomenderar.Vill/kan/orkar man inte sätta sig in i BARFandet så är Mjau och en annan rå kycklingvinge det bästa.
Stolt ägare till tre La permer
Mina gillar James Wellbeloved

Ungefär den frågan hade vi uppe bara för någon vecka sedan i den här tråden

Okey tack för era svar :)
Mjau och BARF är det som gäller här, och de få tillfällen då det är torrisar framme (under digivning eller bortresor) så är det JW eller Specifik.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Okey tack :)
Tänkte på blöt mat jag har hört att de nästan bara innehåller vatten, stämmer det?
#6 Nej, "nästan bara" är en skrattretande överdrift. Det är som att säga att torrfoder innehåller enbart kolhydrater.
Blötmat innehåller vatten på samma sätt som den mat vi själva äter. (Eller ja, jag äter inte frystorkad mat i alla fall.
)

Okey va bra då ska ja nog köpa lite blöt mat så blir hon nog glad :)
Jag tycker att hon är lite smal men det är ju rasen, vilket är bäst tror ni om hon ska hålla vikten?
Tack för alla svar uppskattar jätte mycket =)
Vi ger huvudsakligen Mjau blötmat till våra Cornishar. Den ena får lite kattungemat (Eukanuba torrfoder), annars blir hon för smal. Kycklingvingar, nötfärs, grytbitar och annat rått kött ges med jämna mellanrum.

Mina får orijen torrfoder med fri tillgång och Mjau blötmat två tre gånger per dag. Råttkött får de i bland det är mest den yngste, Cello. som gillar det.
Mina äter RC Kitten och Main coon…. även mjau på tetra ( men blötmat är dom inte så förtjust i) den burkmat som går hem bäst är kattuna sardiner i bitar av det kan Sushi äta huuur mycket som helst… men de ger jag mer som godis..
Testade lite mjau på gafsan, efter förslag av vetrinären (innan har hon bara ätit RC torrisar och en lite ostsnutt, smör eller sånt från odiskade tallrikar i köket…) Men hon blev knalldålig i magen. Båda gångerna. Började försiktigt, bara liten hög, men samma resultat efter några timmar. Vet inte om det är värt att fortsätta med små vane-portioner, eller om jag bara struntar i det? Hon är ju tämligen nöjd med torrisar också? Annars har hon aldrig varit dålig i magen. Vad tror ni?

Hur mycket gav du henne?
En TSK är lagom att börja med om katten inte är van vid blötmat sen tidigare.
Stolt ägare till tre La permer