Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 498 ggr
Hia-Fuzz
0

Mjau mjau inte en lugn stund hehe..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Jag fick hem min lilla rex tjej för 3 dagar sedan hon verkar trivas bra hon sover i min famn på nätterna och vi busar på dagarna hon är helt underbar :)

Hon ropar hela tiden om jag inte sitter eller ligger stilla på ett och samma ställe jag tror att hon vill hålla ett öga på mig, vi har redan blivit bundisar och ja tvivlar inte på att hon trivs men tror ni att hon alltid kommer att ropa så fort ja rör mig?? =) eller går det över med tiden.. Hon är 7 månader och helt underbar… :)

AnneAlva
0

Välkommen hit! Jag tror att det ger sig med tiden. Första tiden är en omställning för henne och hon måste vänja sig vid allt det nya, och sin nya matte så klart! Roligt att ni redan hittat varandra, det kommer göra omställningen lättare för henne. Cornishar brukar vara rätt "pratiga" av sig så lite snacksalig tror jag hon förblir men kanske inte precis hela tiden som nu. :) Mina katter brukar berätta om saker de ser eller gör för mig, t.ex. "där är en fågel matte" eller "nu har jag varit på lådan, är jag inte duktig?" osv. :D

Hon är jättesöt förresten!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Välkommen och grattis till din nya vän! Hon är urgullig!

Jag håller (som vanligt Flört) med Anne, men jag har en ytterligare fråga.

Har du bara en katt eller har du andra katter? Förmodligen saknar hon sin forna familj och det måste hon få gå igenom. Med tiden märker man om man har fått en "ensamfungerande" katt eller en som måste ha kattsällskap, och om du inte har några andra katter så är det kanske kattsällskap som hon behöver.

Ge henne tid till att acklimatisera sig, så ska du se att det snart blir bra!

Lycka till!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hia-Fuzz
0

Tack för era svar =) Ja hon är ensam katt nu får se vad hon tycker sen. Det va lite kul för direkt efter jag skrev inlägget så la hon sig själv på soffan och jag kunde gå och ta en dusch utan att hon ropa efter mig.. Efter som att hon är ensam katt har ja köpt mycket leksaker så vi leker mycket, så att hon får stimulans så vi klättrar i garderoben och klättar i skopen =) nu har ja beställt en jätte stor kattställning som går upp till taken så den hoppas ja att hon tycker är rolig =) Kommer verkligen se till att hon är lycklig :)

[Wiveka]
0

Vi har nu tre katter varav den yngsta är just 7 månader. Hon är mycket pratig. Vill gärna hålla koll på var jag håller hus om hon inte ser mig….

Grattis till kissenSkrattande

Hia-Fuzz
0

Tack så mycket.. Det är så mysigt :)

Tre katter då har ni full rulle kan ja tänka mig =)

MyTwiggs
0

Jag upplever det faktiskt som mer full rulle när man har en ensam katt. Energin liksom kokar över, så två katter är lugnare, och tre katter är allra lugnast tror jag.

Någon annan som upplever detsamma?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnneAlva
0

#6 Ja, har också erfarenheten att en ensam katt kräver mycket mer tid, energi och uppmärksamhet från sin människa och blir lite mer benägen att "hålla igång", båda busa/leka och hitta på satyg. Det är naturligtvis mycket beroende på kattindividen, men jag tror att de flesta katter mår bra av en kattkopmis eftersom man som människa sällan riktigt räcker till. Jag menar, hur många av oss har ork att ränna omkring i samma tempo som en cornish flera timmar i sträck? :P

#3 Som Twiggie säger, du märker med tiden om hon behöver en liten kattvän. Jag är säker på att hon är/kommer vara lycklig, hon verkar ha fått en väldigt bra matte.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Elica
0

Grattis till en mysig ny familjemedlem!

#6 och #7 - i princip håller jag med att en ensam katt /eller rwex i varje fall) är jobbigare än flere. Men har märkt, att det finns också gränser - när det blir "för många".  …