Via dag 65+1
Nu är vi övervänt!!!
Via håller oss ff på sträckbänken… inga kattungar ännu.
På fredag em släppte hon slemproppen och hon var lite orolig och ville ha med systerdottern Quila och fodermatte Åsa hela tiden. Men sen gick det över. Magen trillade sakta men säkert neråt igår, men ändå kommer inga kattungar. *suck* Man väntar och väntar och väntar…
Hon bör vara på dag 65+2 idag från den första parningen jag hörde. (hon var på parning i ca 1 vecka) Hur länge kan man vänta innan man ska börja oroa sig?
Tänk att efter 7 kullar så är jag ff lika övervänt varenda gång… ;-)

Visst räknar du första parningsdag som 0 och dagen efter som 1? Annasr blir det nog oroligt för dig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jag räknar andra parningsdag som nummer 1 ja ;-)
Skrev lite otydligt…

Vilka stoppljus hon har på magen!
Lycka till!!!
Men Via då!! Vi vill ju se dina små… kom igen och börja föda nu!!
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Hur går det?
Stolt ägare till tre La permer

Jo då… det går väl framåt… tror jag…
Hon är rätt orolig och går omkring ochlixom frustar. Försöker gräva ner sig under madrassen och annat hon kan komma på.
Så kissungarna kommer kanske under dagen… *hoppas*
Pratade med jourvetten igår kväll och hon tyckte att vi skulle ta det lite lungt, och höra av oss på em idag om allt ff bara är lungt och stilla.
det låter som att det är på gång .Sitt och läs nära hennes bädd(eller någon annan lugn sysselsättning) det brukar uppskattas att blivande mamman kan kika ut och se matte alldeles nära….
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Får håpe de kommer snart, lykke til! Overtid er ikke morro, det vet jeg alt om fra jeg fikk barn…
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Hur går det då? Jag älskar sånna här trådar, massvis med spänning!
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Det går bara fint!
Igår kväll strax innan 20.00 födde Via en "Lilla Blå" - solid blå hona på 104 gram! Allting gick jättebra med förlossningen och Lilla Blå växer så det knakar.
Det ligger fler bilder på min hemsida: http://kennelcreative.com
Åhh, grattis
Älskar blått, har en blå/vit och en blåspotted.

Awwee <3 vad sööt. Blev det bara en?
- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Grattis till lilla blå! Får lika fin haka som sin mor kanske? 
Grattis grattis grattis till Lilla Blå!!!! Nog hade jag trott att det skulle bli fler bebisar men se så förvånad man kan bli …. Skönt att allt gick bra! Kramar!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Grattis till Lilla Blå.

Tusen tack!
Vi hade oxå trott att där inne var fler än en med tanke på att Via inte var liten. Dock lurades hon rejält med hennes GOGILIGANTISKA juver. Har aldrig sett dess like på en Cornish innan. De hängde nedanför knäna på henne!!! Dessutom tror jag att hon har tagit tillfället i akt och äääätttttiiiiiit en hel massa kittenfoder! ;-) Näe, nu är det för mamma Via att sköta om sin Lilla Blå och sen börja motionera om ett par veckor!
Grattis till lilla blå sötnosen! Du har jhaft lite otur med dem senaste kullarna o bara få en. Fast dem kanske inte vill ha fler i sina magar än matte har i sin.
Lite rättvisa ska det va!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis igen! Hon är fantastiskt söt, lilla Blå. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Supergrattis till en underbar liten blå 
Vet hur det känns när man tror att det blir många fler … och så blir det bara en… Råkat ut för det två gånger och båda gångerna har mamman sett ut som att det minst vore 3-4 i "lilla" maggen. I efterhand vet jag att "varningstecken" borde ha varit att det inte sparkat lika mycket som vid en stor kul.
Det positiva är att det är rätt mysigt med en liten ensamunge. De blir såå personliga och bortskämda… 

Grattis till lilla blå!…en vacker färg
#11 Men hur tusan lyckades de få fram en solid när båda är vitfläck?? Det måste ju vara lite ovanligt ändå.
Tihi Men söt som sockervadd är hon ändå, brorsan och brorsonen med mor hälsar till den nya lilla släktingen.

Min Akira kommer från två vitfläcksföräldrar.Det var sex kattungar i kullen två solida och fyra vitfläck.

#22 De är väl heterozygota för vitfläck :-) Det är bara homozygot vita katter som bara får vitfläckig avkomma och dessa katter är ofta harlekin eller van.
#23-24 Jo jag vet men lite ovanligt känns det när de är så mycket vita båda föräldrarna… men vacker är hon! 

Rapport från foderhemmet - Lilla blå äter och växer som hon ska och Via har fullt ut fattat det här med att vara mamma. Dom är så mysiga, så!
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Grattis till den lilla blå sötingen - som säkert blir mycket gosad med nu… 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Tack allesamman.
#20 Det kändes verkligen konstigt när Via la sig till ro direkt efter Lilla Blå och moderkakan kommit ut. Hon uppförde sig precis som att det bara var en kattunge i magen och när jag kände igenom hennes buk så var den bara mjuk och go av allt hull.
Lite halv-snuvad på konfekten blev vi allt när vi förstod fullt ut att det i Vias gigantiska mage bara varit en liten blå tjej. Men vi är såklart såååå glada över att Via och Fille har fått en liten blå!
#22 Jag blev oxå lite förvånad att Lilla Blå inte hade nåt vitt på sig alls. Mitt i allt virrvarr fick jag mer eller mindre hjärnsläpp och fick ringa en uppfödarkollega och fråga om det verkligen kan bli en solid blå kattunge efter två vitfläckar… och ja, det kan det ju!
#28 Haha jo det kan det ju, öven om det är lite ovanligt. *Tihi*
Hon ser fantastiskt fin ut, och gullig som attan! Det ska bli kul att följa henne här!
Grattis!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ja hon är verkligen supersöt och Lilla Blå blir nog en följetong här. :D Skönt att mamma Via fattat hur underbart dt är att vara mamma! Puss på dem båda två!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Grattis till lila blå