Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 3580 ggr
AlexH
0

OT - Enya dräktig (Farao)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det visas så många härliga magar här med dräktiga honor och massvis med söta små kattungar att man blir alldeles sjuk. Tyvärr har jag ingen kattmage att visa upp med dock en Tikmage - Min faraohund tik Enya som är på dag 44 i lördags! och växer fr var dag. de går ca 65 dagar så hon är beräknad den 19 Februari.

Någon som vill gissa hur många och vilket kön? Skrattande

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

en bonus bild med Enya i sängen och Kyra hopkurad ovan för henne.. Kyra gör små attacker och klättrar över hundarna utan nån som hellst repsekt! Modig lite tjej ( Enya är dock det snällaste som gått på denna jord! )

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

TereseE
0

Farao är en otroligt snygg hundras! Påminner om våran dvärgpinscher Tigger, men mycket större förstås. Glad

Jag gissar på 4st små i magen och önskar lycka till!

Sewena
0

Faraohundar kan väl få ganska stora kullar, jag gissar på 5-6st.

AlexH
0

#3 de kan få allt ellan 1 valp till 14 tror jag är den största jag hört om :) Men jag hoppas innerligt att det inte är så många! utan 5-6 stycken är lagom med övervikt tikar (som vanligt så är det mer efterfrågan på tikar än hanar..)

Har ställt samma fråga på det americanska Faraoforumet som jag är aktiv på.. och de säger mellan 8-11 valpar när de ser magen *hua* så jag hoppas de ser fel!Tungan ute

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Natali
0

Grattis. Jag älskar faraohundar, som du vet. Men vårat hem är ju inte riktigt till för en farao känns det som. =(

Jag önskar det lycka till med valparna och vill gärna se bilder sedan!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

TereseE
0

#4 Blir det för många hanar kan du alltid skicka en i ett paket hem till oss… Jag föredrar hanar när det gäller det mesta. Skrattande

AlexH
0

bilder kommer senare :)

#6 ska ha dig i åtanke… Tungan uteps.. det finns en 3 årig hane för omplacering på grund av sjukdom i familjen.. han bor idag i Norra Italien och är pappan till den kull som nu Enya väntar Flört säg till om det lockar :)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

TereseE
0

#7 Måste nog erkänna att det är husse i familjen som är mest hundmänniska, eller dvärgpinschermänniska som han säger. Mao blir det nog en pinne till om det någon gång i framtiden skulle bli en hund nummer 2 hos oss.

Men visst är det lockande, fast skulle man ha allt man vill skulle man väl inte få plats själv till slut. Är jättenöjd med våran familj som den är idag med cornish, dvärgpinscher och fransk vädur. Mamma, pappa och barn. Glad

Uppfödarna till våran pinne har en jättefin farao btw.

Zootz
0

Då tror jag att det blir 7 stycken. 3 hanar och 4 tikar.

Min tik fick 14 valpar en gång, så här såg hon ut ca 1 vecka före nedkomst. Hon var gigantisk!

AlexH
0

#9 OJ vilken mage! hoppas verkligen inte Enya får en så stor mage!Tungan ute

#7 aha är det Mocowodos? (de är de enda jag kommer på som har uppfödning av dvärgpincher.. fast jag vet om flera faraouppfödare som har dvärgpincher - men ingen uppfödning på dem..)

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Zootz
0

Här kommer ett till, det var riktigt synd om henne mot slutet, bara valparna vägde 7kilo totalt, lägg sedan till fostervatten, moderkakor osv…

Hoppas du inte får lika många! Men din tjej ser lagom tjock ut tycker jag ;)

AlexH
0

#11 klarade sig alla valparna? eller var det dygnet runt handmatning för dig?

Alexandra H

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Zootz
0

Behövde inte stödmata en endaste valp, min tik var fantastisk men det var till att vräka i henne massor med mat för mjölkproduktionens skull, tur att hon älskade mat! Det blev 8 tikar och 6 hanar, alla hade normalvikter och höll kurvan bra, kontrollvägdes en gång per dygn och jag bodde i valplådan första veckan. Samtliga tikar vägde över 8 kilo vid 8 veckor och samtliga hanar vägde över 9,5 kilo. Men det gick åt 12 kilo mat per dag här hemma mot slutet!

MagicPaws
0

#0 Ojoj Vilken härlig dräktighets mage KyssFlört

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

cherish
0

Hon är verkligen ståtlig och vacker … jag har nog aldrig sett en i verkligheten men vet att Natali älskar dem. :D Jag skulle gissa på sex valpar …

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

TereseE
0

#10 Nej våran kille kommer från Chris och Lena på Prinsen´s. En syster till Chris har en farao som hon ställer ut. Har bara sett den en gång men den var så fin!

miano
0

Jag gissar på 7 st valpbebisar två killar och fem tjejerGlad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex