Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 499 ggr
cherish
0

God morgon 1 februari 2009!

Här har vi åter en inbrottsvåg i vårt bostadsområde och därför har vår kattkamera fått fånga ev tjuvar ist för kattungar. Men nu är den igång. Grannen mittemot är polis och är snäll och berättar såna saker så vi kan vara på vår vakt. Vi ställer upp och hjälper varandra och ser till hus och parkerar extrabilar på varandras uppfarter etc. Härligt med sån grannsämja!

Annars är det vitt och härligt idag, rimfröst överallt och -20 grader! Va?! Vi som tänkt åka skoter och grilla idag …. Nu blir det att vara hemma och gosa med kattungar och ta hand om huset istället … går det med.

Hade Dreamy och bebisarna i sängen igårnatt då hon var så orolig men i natt lyckades vi klara oss undan det, jag fick ner och prata med henne ett tag och hålla sällskap .. nu ligger hon lugnt och tryggt och matar bebisar. Det är kul med deras utveckling, har inte haft europébebisar sen 1999. De öppnade ögonen tidigare än cornisharna iaf. ;)

Hoppas ni alla får en bra dag idag!!! Snöiga hälsningar från Östersund!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

God morgon!

Här är det inte fullt så kyligt som det är i Östersund, men det är lite florsocker på marken och några minus i luften.

Jag vaknade i morse med insikten att det blivit betydligt ljusare ute redan. Klockan var inte 8 ännu, men ändå var det ljust ute Skrattande

Här är det hemmadag som gäller eftersom jag har en snart födnödig kisse här Skrattande

Ha en fin dag!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Februari redan. Det går för fort.

Solen skiner ute Skrattande det var ett tag sen! Hoppas på en fin dag så att vi kan ta en promenad runt träsket.

#0 Tråkigt m inbrottsvåg, det är vi glada att slippa. Här har vi bara promenerande folk som går rätt över vår tomt från/till olika väderstreck.

#1 Spännande är det… med den födnödiga kissen Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Leffe
0

Idag ska jag jobba extra. Ser kallt ut ute. Sköt om er

Trollhassel
0

Hua! Kom hem från reptilmässan klockan 23.30 igår. Sj är ett stort skämt, och roligt är det inte. Fick stå utomhus i Eskilstuna i två timmar! Det jag inte fattar är hur jag orkade gå ut och festa igår kväll! Tur att djuren fick åka bil till Katrineholm!

Jag gjorde riktiga fynd! Eldbenstusenfotingar, amber millipedes, en phillipinsk scolopender, tre "cornish-fågelspindlar" (curly hair) några rovskinnbaggar, gummiålar, grottsyrsor och hanar till mina sv.änkanhonor.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Eine
0

#4 Låter spännande.Att inte de frös ihjäl då? Eller var det de som fick åka bil?Tänker ju alltid katt, när jag läser här.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

EvaG
0

Jag säjer väl god natt till er.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AlexH
0

godnatt från mig, nu har jag hunnit med styrelsemöte med kattklubben på dagen och fakturerat för jobbet på kvällen!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se