Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 1327 ggr
svea1
0

katter och växter

Jag älskar såklart min katt, men.. jag älskar snittblommor, krukväxter och allt möjligt grönt och fint också Skrattande.

Det verkar vara helt omöjligt för Gösta att låta bli att äta av mina växter, de är ofarliga för honom. Men de blir ju fula och skräpiga för mig att titta på.

Snittblommor i vas är nästan inte att tänka på, han är på dem med en gång, med vatten på bord och golv och trasiga vaser som följd.

Hur är era katter, låter de bli era växter eller gräver de och äter av de hejvilt? Flört

Jag har kattgräs till honom lite då och då, men det är han totalt ointresserad av. Han vill äta fina orkideèr i stället, såklart.

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina katter är väldigt försiktiga med mina saker. Jag har mängder av prydnadsgrejer i mina fönster (de fönstar som inte ägs av katterna) och de får vara i fred… Obestämd Jag skulle nog kunna ha krukväxter om jag hade varit bättre på att sköta om dem Flört

Det vackraste jag har i mina fönster är ändå katterna Kyss

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

Jag älskar mina katter - men också mina krukväxter :) Jag har många stora växter och även mindre och de flesta får vara ifred. Maxen är vår trädgårsmästare som gräver om blommorna, därför har jag sten ovanpå jorden i många av krukorna. En del sorters blommor går inte att ha, Charlie äter av dem och spyr upp dem så dessa är bara att kasta. Saint Paula är Maxen glad i "å till mig" så sån får jag ha på jobbet. Och så bladen till vissa Orkidéer, annars går det som sagt bra…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Dolleminas
0

Jag har köpt in ampelliljor enbart för katterna, de gillade kattgräset till viss del men inte i längden (och då slog makens pollenallergi till när de inte "trimmade" dem tillräckligt)

aggeelin
0

#3 Jo, vi har också ampelliljor några stycken, men de är just nu nerätna och behöver förnyas…

aggeelin
0

#3 Jo, vi har också ampelliljor några stycken, men de är just nu nerätna och behöver förnyas…

MyTwiggs
0

Ampelliljor kanske man skulle ge sig på i alla fall… De är inte så svårskötta heller va?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TereseE
0

Våran lilla skatt låter blommorna vara ifred, har både en massa krukväxter och snittblommor hemma just nu och de är så fina så.

svea1
0

Jag får väl skaffa lite sådana ampellijor då..

Annars kör jag med metoden: stänga in "finblommorna", så han inte kommer in. Det är mest när han är ensam som han leker "döda blomman". När vi är hemma vill han busa med oss i stället Skrattande

Eine
0

#7FörvånadSkrattande

Jag har några krukväxter nu , bl a Benjaminfikusar och Garderobsblommor och någon sorts kaktus.Fikusarna rör ingen, de andra ser mer eller mindre ankomna ut.Jag har allt grönt som förbrukningsartiklar numer.Annars får jag hålla mig till lättskötta eviga sidenblommor..Ampelliljor hinner inte ens rota sig-

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

TereseE
0

Nu känner jag mig lite efter… Vad är ampelliljor? Bild någon? Skäms

aggeelin
0

#10 - fråga efter ampelliljor i blomsteraffären. Det är en bladväxt med randiga blad, färgen är "vitsilvrig" och ganska ljust grön, en hållbar sak. Om den inte äts upp så får den skott som växer ut från huvudplantan men det kan inte hända hos oss… Det är dags att köpa en ny nu. Tror att växten ev finns endast som mörkgrön också men är inte helt säker.

TereseE
0

#11 Okej, men då är jag ganska säker på att vi har en sådan… Bra koll man har alltså. Tungan ute

Dolleminas
0

#10 hittade denna sida på nätet (kanske inte vackraste exemplaren, men du ser åtminstonne hur de ser ut…)http://home.astrakan.hig.se/matsvin/hemsida/node/6

Eine
0

Den är en luftrenade växt också.Så om man röker är det ingen lämplig växt för katter,har jag fått lära mig.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Ampelliljor säger även jag.

Jag har en likadan här hemma. Hon är hopplös på blommor och är det sånt här fint "gräs" i en bukett blir hon som tokig. Det funkar bättre då jag har ett par ampellijor i de fönster katterna har tillgång till.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

acas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Mamma Vera är precis likadan, hon har alltid haft en förkärlek till blommor inne och vill även gärna ut en sväng var dag för att äta lite gräs, året om. Dessvärre är det nog ett släktdrag..Glad

Lite svinn får man räkna medFlört det var värre med en av kattungarna som Sally hade sist, Lorenzo sov sönder St Paulan…

Tyvärr ett pyttelitet foto.

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

svea1
0

Haha.. så söt lille Lorenzo är.

Så det är ett släktdrag Skrattande.. hmm ja, tur att Gösta ärvt så många goda sidor med från Vera och Midas så vi kan stå ut med uppätna blommor Flört

Förhoppningsvis blir det hus för oss snart så han kan ta en utflykt i trädgården och smaka på gräset.