Favoritleksaker
Hej allihopa!
Jag är lite nyfiken på vilka leksaker era cornishar gillar mest? Skulle vara kul om ni vill berätta och gärna visa upp bilder också om ni har.
Hälsningar Terese
Min Gösta hade ett spö med en stor råtta i snöre. Råttan lossnade för längesen och den var hans följeslagare tills den gick i bitar 
Tyvärr verkar det vara helt omöjligt att hitta en ny likadan. Jag är på jakt efter en ny, så vet någon var jag kan hitta den så tipsa mig!
Här hemma tycker Tristan att det är fjädervippan som är kung bland leksakerna. En pinne med fjädrar på helt enkelt, med en matte eller husse på lekhumör i andra änden. 
Bild kommer så fort batterierna till kameran är fulladdade…
Allt som man kan gräva i och som prasslar,släpa iväg med,eller som rör på sig duger-Dvs sopsäckar, mattes silkespapper till kokardlådorna,strumpor,skärp,leksaksmöss,sidenblommor,bordtennisbollar……Fjädrar är jättekul,men de tuggas ju sönder så fort så det blir dyrt i längden.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Här är Mojjans kompis "påttisen"
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Kisi hade en god vän i Polen som hon tyvärr fick flytta ifrån i November. Sannolikt kommer de aldrig att ses igen 
www.mytwiggs.com
Mina töser Älskar vippor…. Men när dom leker själva så är korkar till pet flaskor väldigt poppis som leksaker och även Mina hårsnoddar…. vilket inte är så kul, jag får alltid leta som en galning efter dem, oftast hittar man en hel drös på ställen man inte kommer åt med dammsugaren… 
Plast bollar liknande pingis bollar är också populära, men det låter nåt förskräckligt av dem, när kissarna leker på parketten med en sån boll…
/J
här körs det med råtta och boll… samt hundsvansar
När enya och Saga (faraohundar) sätter igång och vifta på svansarna så studsar Kyra runt bakom dem och försöker fånga svansarna!

Terri sin favoritt leksak har lenge vært en rosa "dings" med en fjær på og en liten bjelle. Legger ved et bilde. Nå i den senere tid er det en liten hvit mus som er favoritten. Har film av henne leke med musen her: http://cornish.blogg.no/
Max elsker å leke med små papirbiter, gjerne de som har vært på karameller! Store rare katten 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Min Sissi älskar en studsboll och gärna på nätterna vilt studsande på parketten i vardagsrummet
Just nu är den, tack och lov, bortstudsad 

Jag köpte en lång plats pinne med en plast lina och ett gäng fjädrar på sig. Den var riktigt populär. De hade med extra snören med fjädrar också. Dessutom var det små pärlor inuti pinnen, som lät när man vikade den fram och tillbaka. Så även pinnen var rolig.
Annars kan den vara till och med dammtussar som leks med här (ja för det finns det nog gott om). Men vanliga vippor och vippor med långa snören är också populära.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
#13 - vi har något liknande som du har - och en ordentlig pingla på. Och sen ska husse eller matte köra runt med den på en stor matta och helst Maxen efter (han är stor och tar upp mer plats än Charlie). Denna leksak kommer Maxen med även på natten, han släpar på den och den pinglar. Därför gömmer vi den i skåp eller under madrassen… Maxen letar och pratar och pratar…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
ALLT är kul! bara de går att springa runt med eller slå på^^ Så ett litet löv från en blomma är minst lika roligt som en köpt boll
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Pingisbollar är mest poppis!
Eller små möss, gärna virkade från Djurhjälpen

Här hemma med tre kattungar så är golvet fullt med olika kattleksaker.
Men den som hittat sin favorit leksak är Melva My en liten tomteluva som hon ligger och biter och sparkar på.
Den kommer hon att få ta med sig när hon flyttar från oss.
Prinsessan har ett snöre med en fjäder på och nåde den katt som försöker stjäla den från henne
hon morrar och försöker låta riktigt skräckinjagande.
Lucky Boy han tar det som finns att busa med
allt går hem…
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex
# 17 
www.mytwiggs.com

#19 Vilka underbara blå ögon och cool stil!

#22 De ser lite förundrade ut, undrar vad det är?
Här leker vi också med bäddningen i sängen, under och över lakan. Samt att matte drar runt ett lakan som "släde", det tycker kattern om att åka på och tassa och smyga på - det är roligt för det är något vi gör tillsammans!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#23 Det tittar på matte som vifftar med en vippa 
Vi brukar också leka med dem när vi bäddar. Ninni älskar att hoppa upp på lakarna om vi håller lakaret i två ändar så det blir som en hängmatta. Så kan man gunga den fram och tillbaka så hon ramlar ur. Då hoppar hon fort upp igen.
#22 Jättefin gruppbild! Gissar att du fuskar lite med en vippa…? 
Mm så fina alerta öron på alla ,får man med ny fjädervippa,helt oslagbart!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#25 och #26 jajjemem vippa is the thing