Godmorgon!
Kunde inte se att någon annan börjat…
Tidig på jobbet igen (jag vet att andra är mycket tidigare… ) ska jobba lite och sen till tandhyienisten - det blir nog bra men alltid lite nervöst. I natt har det snöat en mm så nu är det ljusare igen. Katterna har fått en lekstund på morgonen, nu finns det snart inget kvar av vippan - Maxen pratar och pratar hela tiden om att leka - så jag ska köpa en ny vippa idag. Snäll matte idag 
Ha en bra dag alla!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God morgon!
Här är ett litet smakprov på morgonens kattkonverssationer:
Kisi: Mjaaaaaau! (Jag vill ha mat!)
Twiggie: Du fick ett jättelass för 10 minuter sedan och hälften är kvar!
Kisi: Mjaaaauuuuaaaauuuu! (Den har stått framme i 10 minuter!)
Twiggie: Du brukar ju äta upp resterna efter 10 minuter!
Kisi: Mjäääää (Nej! Mojjan kan ha slickat på den!)
Twiggie: Du får mer mat innan jag åker om en och en halv timme.
Kisi: Mjaoooo! (Vad är du för en djurplågare som nekar en gravid katt sin välförtjänta mat?!!!)
Twiggie: Din lilla petmaja! (vänder ryggen till)
Kisi äter upp resterna på en halv minut….
3 minuter senare…
Kisi: Mjaaaauuuuu!
Ha en bra dag allihopa!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Idag ska vi halka in till stan och hämta en löphona.Brukar inte ta emot löphonor när jag har kattungar men eftersom att det är min egen så gör jag ett undantag.
Förhoppningsvis fattar katterna tycke för varandra så att hankatten sen kan kastreras.
Stolt ägare till tre La permer

#1 Ler stort.
Själv har jag gosat med en ego som börjar få stor mage. Ska ta lite kaffe och sen vila lite, efter det skall jag städa. Det är ju kalas här på lördag för sonen fyller åt.
Var o handlade hans present i går. Medans han var på cirkus skola. Men han var ledsen i morse för att hans kattleksaker hade gått sönder. Så måste ju köpa nya kattleksaker, som bara är sonens….
Hoppas ni får en skön dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God morgon!
#1 jag fortsätter på ditt roliga tema.Så här har vi det..
Matador(stor fertil jättesnäll,med en stark röst):Oaaaa!OOOaaa!Var är brudarna?
Eine:Tyst!Snart blir vi vräkta!
Matte:oooao…oaoo var är brudarna? Oj här är en!!!Nackgrepp!Stå still!
Eine: NEJ Matte,släpp genast,det är din lilla halvsyster en kattunge, din tok!
Matte:Om jag tittar jättesnällt på dig då?och pratar med små bokstäver?oooaao?
Eine:suck, du är så dum din lilla skitunge,kom och sitt i knät en stund och lugna ner dig.
Matte: spinn,spinn,mys,spinn.Men visst ja:OOOao!Var är brudarna?
Ridå.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Haha! Vilka roliga katt-konversationer!
#0 Jag var hos tandhygienestien igår… och det gick super! Första gången jag fått beröm 
Ska på hindersmässan i eftermiddag. För er som inte vet är det en marknad i örebro som alltid är kall och jävlig. Huh!

God morgon!
Ar pa Fuerteventura och skall i vag till stranden snart, solen skiner ca 20 grader. Nasan ar rod!
Ha det bra!
#2, 4 - ha ha så roligt
- å så olika katter pratar - här har nu i flera veckor Maxen varit den som pratat mest och på sitt försynta sätt… Korr korr korr - var är min leksak (matte låtsas som ingenting)
Koooororr kooroor orr korrmm kooormm - matte den var här någonstans under din madrass
mjaau korr - ta fram den då! (matte plockar fram vippan) korr korr korr koooorm - nu leker vi och Charlie får inte vara med (men det får han sen efter att med hög basröst sagt till Mjauumm!
Och det gick bra hos tandhygienisten och det var fort klart. Nu har åter till tentarättningen
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet