ifokus poäng... vad är det?
Ja det har ju gjorts en uppdatering av iFokus igen och nu kan man tydligen samla poäng..
I förrgår hade jag 0 poäng - igår hade jag 10 poäng ( hur jag nu tjänade in dem?) och idag har jag 9 poäng.. hm
Har jag blivit "bestraffad" och fått böta 1 poäng, eller har jag råkat "köpa" nått här? jag svarade på några trådar igår - kanske svaret var fel *fniss*
Är det någon som vill upplysa mig om vad man skall ha dessa poäng till och när man får dem respektive blir av med dem..
hepp nu fick jag… verkar som om man får poäng för varje startad tråd?… men vad gör då avdrag i poängen?
och som sagt vad ska man ha dem till?

#1 Undrar samma sak, vad ger det att vara glas jmf med diamant? Ja har fortfarande 0 poäng fast jag har skrivit i flera trådar. Inte för jag tror det spelar så stor roll, men kan ju vara kul att veta vad det innebär. ;-)
haha nu har jag bara 9 poäng igen *fniss* kanske jag inte övervakade min tråd noga nog - så de tog tillbaka poängen *fniss' jag är också en glasbit :) men vad det innebär…?

Personligt aktivitetsindex är ett mått på hur aktiv en medlem på iFokus är. Du får poäng när du skriver inlägg, kommentarer, gäsboksinlägg, artiklar, blogginlägg, kommentarer till blogginlägg samt när du lägger in bilder i ditt fotalbum.
Olika poängnivåer har olika namn. Glas är första nivån. Vid viss tids inaktivitet minskar poängen.
Vid inlägg och kommentarer, under avataren, visas en liten ikon som säger vilken nivå en medlem har uppnått. För man musen över den står det exempelvis "Glas". Tanken med det är att du ska se hur aktiva andra medlemmar är.
De olika stenarna för personligt aktivitetsindex är:
* Glas
* Kristall (100 poäng)
* Ametist (500 poäng)
* Akvamarin (2500 poäng)
* Opal (5000 poäng)
* Topas (10000 poäng)
* Smaragd (30000 poäng)
* Safir (50000 poäng)
* Rubin (100000 poäng)
* Diamant (250000 poäng)
väldigt stressande.. jag är inne flera gånger om dagen och läser på iFokus, och den sjönk 1 poäng från förmiddag till eftermiddag, eftersom jag inte fann en tråd att skriva i eller som jag ville kommentera..
Jag får väl klara mig utan poäng :) Jag tänker inte börja kommentera folks trådar och skriva i folks gästböcker bara för att.. det kommer bli mycket nonsens kommenterat och skrivet då är jag rädd..

Vad jag förstår så är det just nu lite bugg på den här funktionen. Jag tappade ca 100 poäng på ca 20 min.
De skall också räknas på lite längre tid, om man är aktiv hela tiden så sänks inte det. Men om man är inaktiv så kommer det att gå neråt. Jag vet inte hur det går till riktigt men på ett ungefär skall det funka så.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Hmmm - men vad är syftet - egentligen 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Det känns lite som en tävling, mest poäng vinner! "Va, har du bara glassatus jag som är topas!"
#9 Natta du verkar vara speciell, du har ju en rosalila diamant efter ditt namn.
Jag har fortfarande bara NOLL poäng

Och vad tjänar det till att veta hur aktiva människor är? OK. jag vet - det finns på de mesta forum någon slags värdering enligt hur många inlägg man har skrivit. Men det är första gången jag ser att man sätter poäng - och att man tappar poäng. Men jag tror att efter den första nyhetsschocken spelar det ingen roll. 
Om det inte är en tävling, varför är superaktiv diamant? Det verkar onekligen vara ett värdesystem bakom. Hade det varit olika färgkoder så ok. Njae, känns inte riktigt som rätt sätt att motivera folk att vara aktiva…

#12 Känner precis samma, diamant måste ju onekligen vara bättre än glas? Dyrare iaf 
#13 Jaha, så du menar allstå att hon är speciell?
Jag bryr mig lika lite om stenarna som jag bryr mig om motsvarande grejer på andra forum. Jag skriver och är aktiv när jag känner för det. Jag skriver inte för att öka i aktivitet. Vet forum där jag skriver där man blir Champion, Internationell Champion osv. Hatr inte ens kollat vad jag har för titel. Men det är klart för den som bryr sig blir det kanske någon slags tävling, men det är som sagt något jag inte begriper mig på. Jag struntar i om Lisa har en sten av något annat material än vad jag har. Jag är mer intresserad i vad Lisa skriver

#10, 13 0 14.
Nä, jag får inte alls extra något för att jag är sajt värd. Jag bara råkade ändra om i mitt fotoalbum, och sen skriva en massa nu i två dagar, så jag kom upp i till vad det nu är för sten.
Jag har ju legat lite inaktiv ett tag, men nu när folk kan se hur inaktiv jag är så kan jag ju inte vara det längre, måste ju verka aktiv om jag är Sajtvärd ju….
(Men jag bryr mej ju inte om vad andra har…..)
Jag kommer garanterat snart halka ner snart igen…..
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Hade inte ens lagt märke till poängen förrän nu!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld