God morgon 2009-01-25
God morgon. Här har det ännu inte blivit något snöoväder. Katterna sover på sängen och i soffan. Själv ska jag dammsuga lite så småningom. Då lär de i alla fall vakna.
Och iFokus fungerar efter uppgraderingen peppar peppar…
Sköt om er

Morron.
Vaknde men låg kvar ett tag. Det tyckte inte katterna om. Dutt, dutt, dutt. Saga satt och petade på mej, på halsen också, för att jag skulle kliva upp och ge dem mat. Ja, det var ju bara att sätta fart.
Måste bara få klaga lite. Är såå less på att ha ont och knappt kunna röra på mej.
Ibland känns det som att jag bara vill ge upp och lägga mej ner där jag står för att inte kliva upp alls. Så nu är jag klar…
Nu ska vi duka fram frukosten. Sen skall vi under dagen äta lite skir, en isländsk maträtt/efterätt. Det var så länge sedan jag åt detta, så ska bli sååå gott.
Hoppas ni får en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God förmiddag. Här ska vi nu äta lunch och sedan går vi hela familjen på långpromenad och kommer hem lagom till bandyfinalen. Hoppas ni alla får en trevlig söndag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
God förmiddag!
Vi plockar ihop oss inför ett besök hos Nappis kattungar! Kamerorna är laddade!
Ha en fin dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
God förmiddag.Lugnt idag.Det blir mer rosetter gjorda idag, förhoppningsvis franför en bra film på TV eller så.man kan få mycket gjort på 2 timmar om man sitter still..
Katterna har fått blötmat så de är fyrkantiga, och väldigt nöjda också..Inte ofta de får mängder av det.
Sköt om er i dag,ta det lugnt i trafiken och krama en vän,för vi vet aldrig hur länge vi har varandra.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#4 Framför en bra film. Det är ju Bandy-VM final idag mellan Sverige-Ryssland
Goddag…
Här i Hudiksvall har det snöat massor… och snöar fortfarande. Jag har ligger ner bäddad i sängen och har influensan, 5 dagen me feber idag.. så jag känner mig så där lagomt pigg å glad…
Katterna har hållt sig vääldigt lugna dom här dagarna, dom kanske känner på sig att matte inte har lust med en massa bus…
Hoppas ni har en skön söndag allihopa!

#5 Grattis Sverige som vann bandy-VM!
#6 Krya på dig! Hoppas att du blir bra snart!
Har varit på utbildning i Kungsbacka idag hela dagen. Det handlade om djur och alternativa behandlingar, bl a homeopati och aloevera. Det var mycket intressant och jag antecknade så att både penna och hand glödde.
Här är det en fuktig tung dimma som lagt sig över västkusten i kväll. Glad att jag är hemma och kan mysa med missarna i soffan.
#1 Å skir, nu poppar det upp en massa minnen från tiden när jag bodde på Island…
#4 Måste säga att vi är så glada över Tristan, han är en helt underbar individ!
Vi har fjäskat som sjutton för Tristan nu de första dagarna, men idag kände vi att det kanske var dags att lära honom att man faktiskt inte får sitta på bordet när matte, husse och lillmatte äter middag. Han gjorde några idoga försök, sedan gav han upp och satte sig på en stol istället så bara huvudet stack upp, men fortfarande väldigt nära oss. Mycket intelligent krullkatt.