God morgon 24 Januari!
iFokus är inte nedstängt ännu till min stora förtjusning, och jag hinner önska alla mina forumvänner god morgon!
Tänk att det snart är Februari och den där långa vintern som kändes som ett långt mörker är snart till ända!
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ha det så jättegott idag. Ute blåser nästan storm, känns inte lockande att gå ut.
Jag ska till "kattaffären" och köpa sand och ny leksak. Något spännande som pinglar och rasslar på lång pinne. Här leks det så ofta matte och husse orkar. Särskilt Maxen tjatar nästan hela dagarna om mer lek och han drar omkring leksaken i huset fram till tvåbeningarna eller pratar och visar med kroppen att vi ska komma med och leka. Nu är den gamla leksaken utsliten…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Godmorgon!
Här har vi snöstorm!
Jag har hunnit med att få ett oväntat besök idag. Det bunkade till i fönstret i köket och när jag tittade dit satt det en stor rovfågel på fönsterbrädet och tittade in. Kollade just i wikipedia, vad det kunde vara för sort och det är inte helt otroligt att det var en kungsörn
Det bor ett häckande par här i närheten, det kanske var en av ungarna som flugit lite fel eller så ville den fånga en katt
Den var i alla fall nästan lika stor som hela fönstret och hade en gul näbb och gula ögon som tittade på mig. Färgen på fönsterbläcket är avskavt av klorna. Det var ett speciellt ögonblick då jag hade ögonkontakt med den
# 2 Jag har också varit med om det! Det är skrämmande och faschinerande på samma gång. De är praktfulla och ganska orädda. *huga*
Han är glad att man har innekatter 
www.mytwiggs.com

#2 Oj vad häftigt att få se en på så nära håll!
Jag var ute med några kompisar igår efter tentan så det går lite segt idag. Ska till stan om en stund och fika med syrran som kommer och hälsar på. Blir nog kul!
#Vilken upplevelse
- vi hade en kunsörn ute i träsket i somras och var alldeles uppspelta när vi såg den - men att få den som fönstertittare måste vara en ännu större upplevelse! Som sagt, vilken tur att ha innekatter…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Godmorgon!
Och en god morgon är det! Jag börjar äntligen känna mig piggare efter veckans feber och otyg. Har varit och vaccinerat Lethe idag, hon märkte inte ens att hon fick en spruta, hon var mest bara missnöjd över att behöva gå in i buren igen efteråt.
Idag ska domarfördelningen till utställningen fixas, hoppas den inte bjuder upp till kamp.
#2 Wow! Synd att du inte hade kameran där just då, hade varit en häftig bild att se!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Appropå rovfåglar. När jag körde djurakutbil så fick jag många gånger hämta rovfåglar som var omtöcknade eller skadad vinge efter att flygit på en fönsterruta. De gjorde de bland annat efter att det dykt på byten och sedan skulle upp med bytet och då haft husväggen bredvid sig och hittat den fria flyktvägen att flyga på - fönstret. De ser inte glaset. De kan även se något byte innanför, men i de lägena så klarade sig oftast varken rutan eller fågeln sig. Det alternativet var gudskelov inte lika vanligt. Tycker hökarna är otroligt fina, men de är förbaskat stressiga. Jag har faktiskt hållt i en fågel som är större än Kungsörnen, nämligen en Havsörn. Den var otrolig stor och tung. Trots att veterinären tejpat igen näbben, som var lika stor som min hand, och trots att benen var ihoplindade, Klorna var i princip som mina fingrar, så lyste det stolthet ur ögonen. Det gör det från alla rovfåglar. De talar om rör mig inte för då tusan. Finns nog inget djur som har så stark frihetskännande som en rovfågel. Kan tala om att Havsörnen blev och fick komma tillbaka till det fria så småningom, men det tog visst upp till ett år. Den hade en skadad vinge.
Jo förresten god förmiddag och sköt om er
Visst är det häftigt med rovfåglar. När jag var i tonåren så hyrde mina föräldrar en sommarstuga. På nätterna kom en kattuggle familj. Om jag inte minns fel så var det två vuxna och tre barn. De kom och åt upp hundens mat.
Här är det ljuv musik. Camantha sjunger hela tiden. Jag vill inte ta kattungar nu. Ska testa henne och dom andra först för HCM.
Det blåser mycket ute så jag har ingen större lust att gå ut. Regnar.
God eftermiddag! Var till veterinären med 6 kattungar.Vilken tur jag har som har en go väninna med bil och som gärna skjutsar mig dit!Jag hade också besök på fm.,men inte så dramatiskt som en örn, utan en gullig tjej. Hon kom in genom dörren,på en kopp kaffe och en titt på de ungar jag har kvar,och plötsligt har jag 2 tingade!!Det lättar här!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Här har det varit full fart även om jag är gräsänka med alla 4-benta… har kokat saft och tvättat och stått i, nu väntar bara en massa matlagning (för det är kul att finna färdiglagat i frysen när man jobbar båda vuxna…), dessvärre är man väl ingen kock men ingen behöver vara hungrig iaf
.
Nu har jag även uppdaterat hemsidan med lite nya saker…
# 9 Jag kanske ska börja ta med mina katter till jobbet då? 
www.mytwiggs.com