Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfodervärd-finnes-sökes
Läst 1006 ggr
minipinscher
0

Foderkatt sökes

Hejsan!

Vi kan erbjuda ett tryggt hem med mycket tid och kärlek och kompis i form av en mycket kattvänlig liten hund (dvärgpinscher). Finns även en stor och lugn frigående innekanin hemma hos oss. Vi har en liten dotter som är jättesnäll och lugn med våra djur.

Vi söker en snäll och mysig katt på helfoder, i första hand en hona men kan även vara intresserade av en hane från strilfria linjer. Tar gärna över katten helt efter avklarad avel och kastraktion.

Vi är i dagsläget inga utställningsmänniskor, men inte främmande för ett nytt intresse. Vi bor i lägenhet i Uppsala. Hör gärna av dig om du tror att du har den nya familjemedlemmen för oss!

Hälsningar Terese med familj

Clee
0

Åh, om du bara bott i Malmö! Flört Lycka till, du kommer säkert att hitta en tacksam uppfödare!

MonicaLagerquist
0

Just nu har jag inget behöv av foderbvärd och om jag ska sätta ut en katt på foder så kommer det att bli en hankatt.Men jag har planer inför komande kull.Dessutom bor du ju väldigt bra till för min del.

Stolt ägare till tre La permer

Clee
0

http://www.rexdandy.se/ - tyckte väl att jag sett något om att fodervärd sökes i Uppsala! Flört

Ylva-Li
0

*lånar tråden lite*
Jag är också lite sugen på det här med fodervärdskap, då jag vill lära mig uppfödning och tycker det verkar perfekt att börja med foder då. Bor också i Uppsala-trakterna. Mitt emellan Uppsala och Gävle.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Eine
0

#0 jag har en snäll katt som behöver fodervärd!maila mig gärna.Bor i Uppsala!

eine.palm@telia.com

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ozons
0

Jag har en hona som jag ska para i april. Därefter ska hon kastreras.

Du får gärna höra av dig för mer info. Bor i Stockholm.

Rexjen
0

#3 Fniss! Tack! Skrattande

Har PMatTungan ute

minipinscher
0

Stort tack till alla er som hört av sig till oss!

Vi börjar med ett besök hos en crxuppfödare som bor helt i närheten av oss, kanske hon har den nya familjemedlemmen för oss…

Ylva-Li
0

#8 Spännande!

Som sagt så är jag också intresserad av att bli fodervärd. Vi har idag 2 crx-töser. Puck 2 år, och Jade 1 år. Vi har plats och engagemang då vi fullkomligt älskar katter. Sambon min tyckte att en tredje katt var inga problem. Och inte heller en foderhona.
Vi bor i Örbyhus, utanför Uppsala och lika långt till Gävle. Så vet ni någon som söker hem till en foderhona så kan ni ju pm:a. Glad

*Förlåt att jag snodde tråden igen. Kändes så dumt att starta en ny i samma ämne.*

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

minipinscher
0

#9 Det går så bra så, hoppas vi båda hittar vad vi söker!

Ylva-Li
0

#10 Oja. :) du får uppdatera hur det går för dig!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

minipinscher
0

#11 Hur går det för dig, får du några napp?

Imorgon åker vi och hämtar hem S*Rexture Macalistair. Längtar!

Rexjen
0

#12 Vad roligt att ni hittade er kisse.Skrattande

Ylva-Li
0

#12 nej vad skoj! :D Grattis! Vi ska på besök på lördag hos en uppfödare. Kisse är 9 månader, så vi får se hur det går. Puck brukar inte gilla äldre katter. Men om den här har bra temperament så kan det nog funka. Jade charmade ju surPuck på bara någon dag. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

minipinscher
0

#13 Tack! Nu hoppas vi bara att vi ska trivas med varandra.

#14 Kul, vi håller tummarna för att charmnen funkar på dina tjejer!

TereseE
0

Känns onödigt att starta en ny tråd, ville bara säga att det är jag som startade den här tråden. Har bara bytt nick till Agenten istället.

Nu får ni hålla tummarna för att allt går bra när vi hämtar hem våran foderkatt S*Rexture Macalistair idag. Oj, vad vi längtar nu! Glad

Hälsningar Terese med familj

AnneAlva
0

#16 Lycka till, han är en väldigt fin katt och Eine är en väldigt fin människa!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

#17SkämsKyssSkrattande Du är så snäll!

TereseE
0

#17 Tack, det bådar gott för oss ju… Glad

Spotless
0

Anne - Kunde inte ha sgat det bättre själv! Eine är Kyss.

Lycka till Agenten och Mackan!

Ylva - dig har jag redan lyckönskat privat, men gör det här också!

Ylva-Li
0

Aha! Så det var DIG som Eine hade fått. ;) Det låter ju toppen! Lycka till!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TereseE
0

Nu är lillgrabben hemma hos oss och han är så otroligt söt! Tror han tycker det är lite läskigt med ett nytt ställe och nya människor, men hoppas han ska finna sig tillrätta hemma hos oss snart. Glad

Tack så jättemycket för förtroendet att ta hand om din lilla (s)katt Eine!

Ps: Funderar på att kalla honom "Tassel"… Vad tycker ni om det?

Eine
0

Jag kunde inte få någon bättre! Jag är så nöjd!Skrattandeoch jag som väntat  på att en go människa som bor nära mig ville ta honom!Skåne är bra,men Uppsala är hemma liksomFlört

MyTwiggs
0

# 22 Trassel! Det är ett underbart namn! Grattis till er nya skatt! Jag är säker på att hi kommer att ha massor av glädje av honom!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TereseE
0

#22 Trassel heter syrrans hund, Tassel tänkte jag på… Lika bra? Tungan ute

Ylva-Li
0

Aw så söt! Tassel är ju jättesött.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TereseE
0

#26 Hur går det för dig, vill du berätta vem du ska hälsa på?

Måste bara berätta att min man är så himla gullig. Lilla krullgrabben har fått en liten myspuff att ligga i. Men Robban tyckte att han skulle ha en filt också, så han kan bädda ner sig ordentligt. Så nu ligger han nerbäddad i puffen med en fleecefilt och gosar. Kyss

Ylva-Li
0

Vi ska till rexdandy på lördag. :) Kisse verkar supersöt och mysig.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TereseE
0

#28 Då gissar jag på Gafsan… Oskyldig Lycka till på lördag!

Ylva-Li
0

Gaffsan stämmer bra! :) Söt är hon!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Eine
0

#27 Gull-Husse har Tassel fått!!Så snäll och omtänksamGlad.

rexmamma
0

# 0  Grattis till den nya familjemedlemmen!!

#14 Gafsan är en underbart söt liten prinsessa och Jenny och Joel är toppenmänniskor Kyss. Lycka till!

Rexjen
0

#32 Vad snäll du är, du med!Kyss

MyTwiggs
0

Vilken solskenstråd! Skrattande

Tassel! Ja, det är klart! Trassel, Tassel… Trasslar han till något så får ni väl ge honom Trassel som mellannamn Flört

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

TereseE
0

Testade lite olika namn här på förmiddagen och det som funkade bäst var inte Tassel som vi tänkte först, utan Tristan. Så vi får väl säga så här: "Tristan -om katten själv får välja".  Glad

TereseE
0

Hoppas ni får en trevlig helg allihopa och tack för alla lyckoönskningar!

Spotless
0

Tristan är ett så vackert namn! Döpte en av mina till det (T-kullen) och han har fått behålla namnet i sin nya familj.

Ylva-Li
0

Tristan är ju helt perfekt!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

TereseE
0

#37-38 Tack! Tycker också det är ett jättevackert namn som passar en vacker katt.

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här mysigt har vi det hemma… Kyss

Ylva-Li
0

men så sött! Kyss

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||