Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 313 ggr
Leffe
0

God morgon 2009-01-22

God morgon. Sovit hårt och har ont i ryggen. Ska snart ut i mörkret för att jobba. Kommer att få börja med att som vanligt denna årstid skrapa rutan på bussen.

Sköt om er

Dolleminas
0

#0 Är det chaufförernas jobb??

Här har jag skjutsat iväg skolbarnen, och har en gryta pöls på kokning… Ska jobba i eftermiddag kväll…

Ha en bra dag alla!!

minipinscher
0

God morgon!

Idag är dagen D för oss när vi ska få åka och hämta hem våran foderkatt S*Rexture Macalistair. Ska bli så kul att ha kattsälskap hemma igen. Sista fixet hemma nu för att han ska känna sig riktigt välkommen till sin nya familj… Glad

cherish
0

#0: Skrapa rutor är okey så länge det itne är pansaris på rutan! :( Idag var det lätthyvlat. Faktiskt trodde inte heller jag att det var ni chaufförer som gjorde det .. jag hade nog en liten tro på att storstadsbussarna står varmt och ombonat i nåt garage om nätterna ….

#2: Lycka till med er nya familjemedlem! Förstår att det känns väldigt spännande!!! Lycka till med allt!!

Här lyser en blekrosa sol ute i vintervitt landskap … lite smålagom kallt och morgonen började med massa gossnusningar på små olockiga bebisar som mest ser ut som kopior av Piff och Puff, fast mer i silver och brunsvart då, som äldsta dottern sa igår. ;) De är större än jag trodde de skulle vara, men jag jämför ju med cornisharna. Har dem kameraövervakade när vi är på jobbet och just nu ligger mamma och bebisar och snusar gott. :D

Ha en bra dag allihop!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

AnneAlva
0

Godmorgon!

Ont i nacken, huvudet, kroppen och fortfarande småfebrig. Verkar som om jag blir husbunden ytterligare någon dag eller två, jag klättrar på väggarna när jag är vaken!

#3 Vill se fler bilder på Piff och Puffarna!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

God morgon! Härligt grått ute! Men det känns bra. det blir bättre atmosfär här hemma från idag.GladTvå av tre hannar flyttar ,det har varit kämpigt ett tag nu.Ständigt pass och alla dörrar stängda.Visserligen är allt självförvållat och hannarna är snälla,men ändå..Obestämd

Sköt om er och ta det lugnt i halkan..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

TereseE
0

#5 Det får vi verkligen hoppas, att hannarna är snälla menar jag. EFtersom en av grabbarna flyttar hem till oss… Glad

Avots
0

God morgon!

I dag blir det nog en lung dag.

Ha det bra!

Hanna-H
0

Inatt kom det två små tjejer, en blå bicolor och en.. lila! Moahahaha! Kyss Jag har två gånger kvar av stödmatning innan de får dia på mamma. Allt har gått bra även fast tjejerna är helt klart högljödda och inte helt nöjda med att inte få snutta på mamsen. Obestämd

Rexjen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite sliten idag efter en trevlig middag i orangeriet i Linnéträdgården igår. Det  var trevligt och god mat, men det var hyffsat svårt att komma upp och iväg till jobbet imorse.Tungan ute

#3 jag vill komma upp och goas med de små ickekrullisarna!Kyss Snart är det dax att boka biljetter upp.

#4 Stackare är du krasslig nu igen! Kanske ska du testa den där vetegroddsoljan du med Flört Nu menar jag inte att du ska bli pilsk utan friskTungan ute

#5 Tre hanar! Shitt, vilken tur att de är snälla och att du får avlastning idag. Stängda dörrar är ju inte helt optimalt.

#8 Grattis till bebbarna, visst blir det kusinvitaminer med Ninni och Gaffsie?

Hittade en bild på jobbdatorn på en av mina favvoritcornishar, Mois mamma Aino.

Hanna-H
0

#8 Ja, det är kusiner, och dom andra sex vi har är kusinbarn Flört

Rexjen
0

#10 Ja, så blir det ju! För Nisse är också en kusinvitaminSkrattande

MyTwiggs
0

God eftermiddag!

Har varit i katrineholm idag och kom nyss hem till katterna!

Ha en fin kväll!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com