Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 694 ggr
RacerDonnans
0

Årets katt 2008...

Så finns nu ett preliminärt resultat av Årets katt. Jag har varit så nyfiken då jag visste att Stacie och Evita hade chans att hamna rätt bra till även om de kanske inte skulle nå pallplats.
Jag är så glad att mina katter lyckats så bra förra året. Även om resultatet ännu ej är helt fastställt så är jag helnöjd med att de finns med nu i alla fall.

Jag kan glädja mig med att Min Evita är nummer 1 som avelshona (Tack Dragonrebell som ställt Tjorven med fina resultat som tillsammans med Heman och Stacie fört henne dit), hon verkar dock vara den enda honan som var kvalificerad eftersom det bara finns en hona på listan men poängen är helt ok.

Candy ligger som det ser ut nu 5:a som senior och därmed bästa Cornish senioren (hamnar dock utanför pallen).

Stacie står på 16:e plats som andra bästa Cornish Rex Vuxen (jättekul men lite typiskt eftersom hon förlorade med endast dryga 5 poäng mot en svarting som kom på plats 15, så hon förlorade därmed fajten om Årets BIV).
Bästa Cornish vuxen blev: Axiom's Freaky Fläder. Måste dock självklart ändå säga grattis till honom och hans ägare.

Totalt 9 Cornishar finns med på listorna.

För er andra som är nyfikna:
http://www.sverak.se/SVERAK/Utstallning/index_utstallning.htm

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Trollhassel
0

Grattis!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[Silkwaves]
0

Grattis - Ramses hälsar att han är mäkta stolt över dotra Stacie.

MyTwiggs
0

Grattis!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0

Tjoho, vi blev nr 11 på uppfödare!Cool

MyTwiggs
0

#4 Lika mycket grattis till dig (även om jag redan har sagt det Flört)

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

RacerDonnans
0

#4 Ja kul!! Grattis!! Det krävs ju en hel del fina kissar för att hamna på den listan.

Rexjen
0

#5 Tack!Glad

#6 Tackar! Precis som det behövs en snygging till donna för att bli bästa avelshona!Tungan ute Glömde säga grattis till dig!Skäms

RacerDonnans
0

Och jag glömde säga tack till alla gulliga som grattat och #2 Hon är stolt att få säga pappa till Ramses.

Eine
0

Grattis!!!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Grattis till både RacerDonnan och Rexjen!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Dolleminas
0

Grattis allihop!!

kissan78
0

Grattis RexJen och RacerDonnan!!! Även ett grattis till Natali vars huskatt blev bästa långhår senior!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Gittan
0

Grattis!

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Natali
0

Grattis Ingela! Ja, jag har ju tänkt gratta dej, men inte hunnit med.

Och grattis alla andra!

#12 Chevy är egentligen tvåa, då han saknar ett 0.01 poäng. (Man delar inte på lång och korthår).

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

miano
0

Grattis alla!

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

cherish
0

Grattis till hela tjocka släkten hälsar Phoebe och Ciqan! :D Fina resultat! Förstår din känsla, Racer Donnans, och det var verkligen dig väl unt! :D

Kram kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

LinusCRX
0

STORT Grattis till dig Racerdonnas och Stacie! Vad roligt!

kissan78
0

#14 Tycker Chevvy förtjänar en liten hyllning då han är den bästa långhåriga huskatten även om han officiellt inte räknas som vinnare.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

JohannaK
0

Men hallå, hallå! Kolla in BIV:en VEM är inte no 1 i grupp 9!!

Jo ARAMIS!!!! Min stjärngosse, min PRINS mitt sattyg till bråkstake min älskling mitt ALLT!  Kyss Efter de här månadernas krångel med urinstopp, skärsår och otalt många veterinär besök känns detta underbart!

Rexjen
0

#19 Stort grattis till din vite prins! Han tog BIVet över NinniFlört Hon har fyra nom, men ett är tyvärr norsktTungan ute

JohannaK
0

#20 Attans Ninni, du får en Kyss från Aramis som tröst Flört

Stort Grattis till alla andra också!!

RacerDonnans
0

#14 Ajajaj vilken marginal. Grattis i alla fall och han är trots allt bästa långhår oavsett om de delar på dem eller ej. Kram från oss.Glad.

#19 Grattis!!! Så kul. Snyggingen.
Stacie fixade "bara" en andra plats på BIV så hon finns ej med på listan. Den enda fertila vuxna Cornish som hamnade bättre till var ju också svart. Lite sugen på en helvit som kontrast till mina svartingar nu.

Tack alla ni andra och #17 Hoppas vi ses snart igen. Alltid lika trevligt nere i era trakter.

rexmamma
0

Grattis allihop till fantastiska resultat! SkrattandeSkrattande