God morgon 2009-01-16
Vilken härlig morgon, -18 grader ute! *burr* Knappt man ville kliva ur sängen - men det vara bara att skutta ur och in i duschen. Om ca 30 min åker vi till tåget jag och äldsta tjejen och sen drar vi ner till 08 City (Stockholm) för en 3-dagars shoppingspree med tillhörande musikalkväll! Najs, eller hur?! Som vi har längtat efter detta!!!
På kattbebisfronten inget nytt, förutom att Dreamy gått och skrikit hur mycket som helst. Magen ser ut att ha sjunkit lite och alla förberedelser är klara. Maken och uppfödaren är satta på jour. :D
Ha en superhärlig helg allihop - nu ska jag packa ihop väskan!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
God morgon. Ha det så kul i Stockholm. Klart ni har längtat till civilisationen och dess utbud. Här är det också kallgrader, men bara ett fåtal. Ska snart i väg och jobba
Sköt om er

Godmorgon!
Är uppe som studiesällskap åt min käre sambo som har tenta kl. 08.00 idag, vad gör man inte… 
Dagen bjuder i övrigt inte på så hemskt mycket, ska ladda inför utställningsmötet imorgon och försöka få allt redo för rapport, snygga till lägenheten lite inför söndagens fodervärdsbesök och kanske baka något gott bröd, funderar på att vara lite "wild and crazy" och baka med bananer, vi får se. 
#0 Hoppas ni får en trevlig helg! Lite shopping i hufvudstaden hade jag inte tackat nej till. 
Ha en bra dag alla!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
God morgon!
Snart kommer en kompis hit från stockholm. Katterna leker i papperskassar (med avklippta handtag).
# 2 Jag hade också tänk baka bröd idag, och bananer hade slagit mig också, eftersom jag har en klase i kylen spm kräver att få gå åt. Hihi!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Idag är en lite pirrig dag.Vi ska ut till Ultuna och HCM scanna.Beroende på hur resultatet är och hur löpig honan är så har jag ev en parningshona med mig hem.
Annars är det hiskeligt kallt minus 12 grader just nu.
Kattungarna blir fem veckor idag så det ska ju fotas också men det får bli när vi kommit hem.
Stolt ägare till tre La permer

God morgon!
Här är det kallt och klar, jag hoppas det blir lite varmare fram på dagen så jag kommer ut på en liten ridtur.
Tindra påstår fortfarande att hon aldrig sett den där "nya " katten vi har här hemma, d.v.s Cello, hennes son, som varit på dejt
Hon morrar och fräser så fort han är i närheten, ibland åker snälle Blaui också på en smäll! Jag hoppas det ger sig under dagen…..
Brr… här är det just nu -23, hoppas det blir varmare…. var tvungen att fara om jobbet, eftersom dörren frusit så kom inte min arbetskamrat in… tur att jag hade ärende åt det hållet…
#0 som jag sa igår kväll, ha det trevligt… är liiite avundsjuk men vi ses ju snart!!!
Ha en bra vinterdag allihop!!

Här har vi strålande sol och -7,2 grader, huja!
Den här veckan har verkligen gått i rasande fart! I helgen ska vi fixa klart i vår hall, vi håller på att renovera. Jag har svurit inte bara en gång över vävtapeterna som vi har där, *morr* Vi har bredspacklat och satt upp återställningstapet, nu är det bara slutspacklandet kvar och slutfärgen som ska upp.
#0 Är inte alls avis, ojoj, shoppa i kungliga huvudsatden, vem har tid med sånt
Hoppas att det ligger ett helt gäng med silvertabbykorvar hemma när ni kommer hem.
#4 Jag ska hålla tummarna för dig idag, det kommer garanterat att gå bra, men jag vet hur det känns innan. Seer fram emot nya fina bilder på bebbarna!
#5 Ridtur, jag vill också! Mysigt! Ha det gott på hästryggen och hoppas du får räjsa i snö!
Har Cello fått sig ett bad sen han var på dejt? han kanske fortfarande luktar konstigt så Tindra inte fattar att det är sin Cello?
Ha en bra dag allihopa!
Husse vad ska ni äta idag? Äsch jag fortsätter gosa jag
God morgon..idag kretsar allt runt begravningen av min bästa vän.Och det blir nog inget annat gjort idag, för det räcker och blir över.
Sköt om varandra,det är inte självklart att alltid ha sin man, sambo eller bästa vän.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag är helt slut! Sov för lite inatt och var på personlig träning igår, gah!
Sitter nu och väntar på material som ska komma med schenker, så att jag skulle kunna göra mina sista jobb för dagen… sedan är det hem och godnatt! 
Jag ska börja kattungevakta igen i helgen, nu är det Pippi som ska nedkomma med små krullisar!

Nu är vi hemma och allt såg bra ut med Q.Hon fick beröm för sitt korta och lättstavade namn.
Nu ska jag få i mig lite kaffe och sen ska det fotas kattungar.
Stolt ägare till tre La permer

#10 Grattis! Fniss ser Jens framför mig, Gråis brukar inte få beröm för sitt
Ser fram emot bilderpå lussebäsarna!

God förmiddag. Har varit iväg och jobbat sedan tidigt i morse. Tog en lång sväng på soliga åsen med lilla hunden direkt när jag slutade.
Härligt väder! Vi var ute i en timme och träffade många andra fina hundar. Jag är så glad att Bimbim är frisk igen!
På torsdag ska jag kolla på ett nytt jobb. Leksaksmakare..ska jag bi det? Tja, kanske.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#6 Nej, jag hade inte badat Cello, bara tänkt att…, men nu är han badad, ännu har jag inte sett om det hjälpt…. men tack för rådet!

#0 Just ja, det var ju nu ni skulle iväg. Väntar en rapport på hur musikalen var.
#8 Förstår att dagen varit tung.
Själv har jag haft en bra dag. Fick idag klart att min sista termin studier har ok från arbetsgivaren att göras via Lärarlyftet! Härligt!!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#14 Ett lyft med andra ord