Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: omplacering
Läst 1822 ggr
Meercat
0

nytt rex-fan letar trevlig katt!

Hej,

Är äntligen i en position där jag känner att jag har råd att skaffa katt och ge den en trygg tillvaro. Passade två fantastiska rexar åt en kompis i en vecka, och blev förälskad i rasen… Skulle gärna vilja ha en lite vuxnare katt.

Jag har alltid tänkt att jag ska adoptera från katthem, måste vara ärlig och säga att jag inte är intresserad av utställningar eller att hitta den vackraste raskatten. Men rexen som i huvudsak verkar vara innekatt skulle passa så bra hos mig då jag har ganska nära till en motorväg och är tveksam till att låta en katt gå lös. Samtidigt bor jag i ett lugnt område, har en stor lägenhet med trädgård, och katten skulle kunna vara ute på sommaren, kanske i sele?

Jag funderar även på om man borde skaffa två katter så att de får sällskap av varandra när jag inte är hemma? Ni som känner rasen, vad tror ni?

Alla tips är välkomna!

/Marie

MyTwiggs
0

Jag tycker absolut att du ska köpa två katter! De trivs bäst med kattkompisar. Kanske en cornish och en huskatt från ett katthem? Jag tycker att du gör ett bra val som ska leta rex!

Hoppas att du hittar din drömkatt snart! Jag har en kull bebisar på gång men några vuxna katter har jag inte att erbjuda just nu (eller… Hmmm… en löpande honkatt är väldigt billig just idag Flört *host*)

Tittat på Nordiska rexringens omplaceringssida?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

lockar
0

Jag har två födda 03 och 05 som jag tänker omplacera

miano
0

Två katter tycker jag låter bra.GladDessutom så får de sällskap av varandra.Om du söker en vuxen katt så kan du leta på olika kattsidor.ex.uppsalakattklubb.se ,omplaceringskatter. söker du kattungar så har min katt nyss fått smått.

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

[Silkwaves]
0

Håller med - två cornishar är absolut bäst. Kan vara lite svårt att sammanföra två vuxna katter som inte känner varandra. Så varför inte ta två som redan känner varandra? Eller börja med en äldre och köpa en kattunge lite längre fram?

rekommenderar bl.a Nordiska rexringens omplacerningssidor.

Clee
0

Jag köpte min närmast avgudade första cornish rex via en omplaceringsannons på Nordiska Rexringen. Det du ska tänka på är att katten är veterinärbesiktigad vid flytten till dig och att detta är någonting som säljaren ska ta hand om. Bara så att du inte går på någon nit.

Jag var också inne på att ta katt ifrån katthem men har aldrig ångrat att jag trots allt köpte cornish rex - särskilt inte som jag sedermera utvecklade kattallergi och kanske varit tvungen att omplacera en normalpälsad katt. Den väg jag valt att gå för att stärka kattens status i samhället har varit att göra mitt bästa för att sätta katter till världen på ett föredömligt sunt och förnuftigt sätt. Jag avser också att skänka en andel av pengarna för varje såld kattunge till ett katthem vars verksamhet jag känner särskilt för.

Om du köper en kattunge, kom ihåg att du precis som utanför raskattsvärlden stödjer och sanktionerar just den uppfödarens verksamhet och att magkänslan därför ska vara 100%. Lycka till!

tinker
0

Jag kan rekommendera två honor som lades ut på blocket idag.. som vill ha nytt hem. http://www.blocket.se/vi/19317832.htm?ca=15_s

lycka till

Meercat
0

Lockar:

Har tittat på er hemsida, vilka fina katter! Vilka är det ni tänker omplacera? Kan man få veta lite om dem?

Nynäshamn ligger långt borta förstås, för någon som bor i Skåne.

Rexringen verkade inte ha så många aktuella omplaceringskatter, särskilt inte två på en gång. Man får väl ha ögonen öppna. Ni bekräftar iaf det jag trodde - att två nog är bättre än en!

Meercat
0

Uppdatering:

Har hittat en katt! Får en omplaceringskatt från en uppfödare i Danmark (DK Yeoman Cornish Rex). De verkar trevliga och seriösa, så jag hoppas det går bra!

Clee
0

Vad roligt att höra, grattis! Var någonstans i Skåne bor du?

Meercat
0

I Lund. Hon är hur mysig och kelen som helst, men jamar ganska mycket och är nog inte riktigt trygg ännu. Det är väl bara att ge det tid, antar jag.

Clee
0

#10 Ja, nyflyttade katter har en tendens att jama en hel del, de letar nog efter sina gamla kompisar. Men eftersom jag antar att omplaceringen har en god anledning kommer hon nog snart att trivas ypperligt! Lycka till!