Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 1863 ggr
MyTwiggs
0

Ännu mer hallontuttar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rosa hallon på en rund och härlig mage! Det är så rart med kattor som är väldigt tunna och finlemmade i grunden och man ser att något är på gång innuti! Det blir så tydligt!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Inte kan det vara maten i alla fall Flört

Blivande mamman har redan intagit sin egoistiska mamma-mentalitet! "här går jag", "Låt mig äta din mat i fred"!

Härliga, bästa, mysiga Kisi!

Info om hennes väntade smågryn finns på min hemsida www.mytwiggs.com

www.mytwiggs.com

zoolatri
0

oooh! Den magen är jag nyfiken på innehållet i:D Pussvänliga Kisi stumpan:D

miano
0

Grattis! Spännande…Glad

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

[Wiveka]
0

Åhh, grattis!

AnneAlva
0

Grattis igen, det känns nästan som gamla nyheter redan. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Avots
0

Grattis! Vad spännande att se vad det blir för små sötisar

Sashimis
0

Åh vad kul, grattis! Vilka datum är fröknarna beräknade?

MyTwiggs
0

Tack allihopa! Skrattande

# 7 Nappis idag eller imorgon (men icke Flört) och Kisi en månad senare Skrattande

www.mytwiggs.com

LinnB
0

Grattis! Så spännande! Skrattande

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Silkwaves]
0

Oj Grattis - Jag hänger inte med Skäms- trodde inte hon var gammal nog. Tiden går fort.

MyTwiggs
0

# 10 Det dröjde ovanligt länge innan hon fick sin rabiesspruta så jag fick sänta länge på henne, men jag var i valet och kvalet när hon löpte konstant från det att hon kom. Jag ger ju inte mina katter p-piller, så därför valde jag att para henne nu för att undvika risken för livmoderinflammationer och dålig kondition. Kisi är en mogen och bra katt och jag är säker på att hon är redo. Skrattande

www.mytwiggs.com

AlexH
0

Grattis!

jag är nog inte heller snabb nog, trodde hon fortfarande var kattunge.. tyckte du precis fick hem henne Tungan ute

Blir spännande att se vad den kombinationen ger. Hanen är jättefin!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

AlexH
0

vi skrev visst samtidigt #11, såg ditt svar nu :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

[Silkwaves]
0

#12 Nej valet mellan p-piller och parning eller inte är inte alltid så självklart.

Lycka till med kullen förresten, blir säkert jättefina bäsar Kyss

Natali
0

Grattis igen. Ska bli spännande och se vad som kommer ur den vackra damen. =)

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

MyTwiggs
0

# 12 Eftersom hon är en import så har hon fått stanna kvar i sitt hemland i väntan på godkänt rabiestest. Tyvärr dröjde det av någon anledning längre tid än nödvändigt innan hon fick sin spruta. Jag missade hennes tid som kattunge, men jag fick följa den med bilder och mail var och varannan dag.

# 14 Ja, det är ju det. En evig balasgång, men nu när hon är dräktig och mår så gott så känner jag att beslutet var helt riktigt Skrattande

# 15 Ja, det blir spännande! Du är ju en av de få som förunnats att träffa henne IRL. Du får gärna lägga upp bilderna du tog Skrattande

www.mytwiggs.com

Natali
0

#16 Ja, var faktiskt precis på väg att göra det nu. Skrattande Har dock inte gått igenom alla varianter på röda filten. De kommer.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Clee
0

Åh vad roligt - nu hänger jag med i vad du menade med att du skulle få tillbaka Allans linjer, som du sa när han kastrerades! Grattis till konstaterad dräktighet och hoppas att allt fortlöper smidigt nu.

MyTwiggs
0

# 18 Tack! Ja, det var mycket beklagligt att Allan började pinka ner, för de är underbara katter, han och hans bröder. Det är som Hanna säger om dem, något alldeles speciellt med den kullen, och jag är så glad att jag fått låna härliga Nisse.

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Hur kan man vara så söt? Kyss

www.mytwiggs.com

cherish
0

Grattis Twiggie! Det kommer bli helt fantastiska bebisar!! Lyckos dig som får två kullar inom kort!

Förstår att du gjorde det valet. Här har Ciqan löpt för första gången och det blev en kort historia, det är nästan över. Förvånad Hon är bedårande vacker och jag är glad att du får tillbaka Allans linjer oxå.

Kram!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

# 21 Tack! Skönt att hon löpte så kort! Har det kommit några kattungar hos er ännu?

www.mytwiggs.com

cherish
0

#22: Nej inte än, den 18 januari är de beräknade. Extra spännande då jag och äldsta dottern drar till Sthlm den 16 jan för kombinerad shopping/musikalhelg. ;) Tur att uppfödaren Johanna är inställd på en jourhelg ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MyTwiggs
0

# 23! Spännande! Kyss

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Dag 35…

Hur många gosingar kan det vara där i? Någon som vågar sig på att gissa?

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

En till! Magen är ganska stor, men katten är liten också… Det ser redan lite kul ut Flört

www.mytwiggs.com

Rexjen
0

Gissar på fyra, två av varje och med massor av vitt!Skrattande

MyTwiggs
0

# 27 Jaaaaa! Det vore bingo! Jag vill ha en blå harlekinhona Skrattande

www.mytwiggs.com

Rexjen
0

#28 Hum, vänta ska jag se lite djupare i min kattungespåkula…jo, jag ser två blå och två svarta! Minst två är van, kanske är det en harlekin?! Flört

MyTwiggs
0

# 29 Jaaa! Jag kan se dem framför mig! Massa vitfläck! Kyss

www.mytwiggs.com

Hanna-H
0

Jag tror på en svart solid, en a 02, en a 03 och en n 03 Flört Könen vet jag inte riktigt.

Hanna-H
0

Måste ju lägga in en liten bild på pappa Nisse också! Som föresten inom myyyycket kort tid kommer bli pappa åt en kull här hemma! Skrattande

MyTwiggs
0

Hihi…. Det låter ju käckt :)

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Men jag vill ha chokladfärgade också… och lila! Flört Det är möjligt, men kanske föga troligt… De har i alla fall båda chokladfärgade kullsyskon Skrattande

Såhär ser mitt päron ut idag!  Hon sitter uppe på kylskåpet, eftersom det är varmt och skönt!

www.mytwiggs.com

Rexjen
0

Sötis en kägla *fniss*

Jag har ångrat mig, jag tror på en choklad bicolour, en blå van, en svart harlekin och en solid blåTungan ute

[Tiddlywinks]
0

Grattis till kommande små!:)

Sen OT: men varför inte ge piller om det är så att löpen är tuffa? Skulle jag märka av att mina flickor inte mår bra vid löp skulle jag inte tveka att ha dom på p-piller, annars skulle jag få ta 3 snabba kullar med tanke på reg.reglerna och sedan kastrera och jag kanske tänker annorlunda men vill ha mina honor i avel längre tid men med längre mellan kullarna.

Hanna-H
0

#36 Det här med P-piller är ju en balansgång, eftersom P-piller medför risker för juvertumörer och annat otrevligt. Så det måste ju var och en bestämma utifrån vad man själv anser om riskerna.

[Tiddlywinks]
0

# 37 Jovisst, jag vet att det är för och nackdelar med allt ;) men JAG skulle själv inte vilja behöva skynda mig att ta 3 snabba kullar och sedan behöva kastrera, då använder jag hellre p-piller om det skulle behövas. En del honor behöver ju dessutom återhämta sig länge efter en kull och då är det ju inte till hjälp om hon dessutom löper.

Intressant bara hur andra tänker kring det, men ska nog starta en ny tråd så TS får ha sin ifred.

Rexjen
0

#38 Gör gärna det, jag är också intresserad.Glad

MyTwiggs
0

# 36 Tack. Jag har förklarat mina ståndpunkter i den frågan tidigare här på forumet, men jag har svarat i din nya p-pillertråd också nu när diskussionen tagits upp igen. Jag tycker definitivt att det är en viktigt fråga, så den förtjänar utrymme här.

Som sagt, jag har svarat i tråden P-piller och avel?

Tack för Grattulationen också!

www.mytwiggs.com