Sköldpaddsfärgade katter
Tycker att just den färgen är så läcker, kan ni inte lägga upp lite bilder på era katter med just den färgen?
Vilka uppfödare finns det som har katter med den färgen? 

Jaa jag har ju en liten paddsamling här hemma 
och jag som bara skulle ha svart vitt och blå vitt aldrig något rött… Nåja man kan ändra sig och nuförtiden älskar jag sköldpaddsfärgade katter med vitt och helst då klara färger och väl avgränsade fält .
Båda mina tjejer väntar kattungar i januari och vi hoppas och tror att det ska dyka upp en och annan liten paddtjej.
Här kommer först en bild på min egenuppfödda Ruth. Foto Rexjen
En bild på min kommande katt, hon flyttar in hos oss den 30 dec! hon är svart sköldpadd spotted :)

Här är söta Nappis! S*Faries Jersey Girl heter hon och är blåsköldpaddsspotted med vitt!
Fotot är taget av Lena Lindström
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Mn blir helt sjuk när man tittar på alla dessa paddor!
Läste rubriken: och det står faktiskt "katter". Så jag är bara tvungen att tillfoga ennu två paddor - fast rasen är lite fel (DRX).
Var så goda: S*Devina.s Cheap Monday och hennes dotter FIN*Quiero Fraile Frescales - tre dagar… Båda är svartpaddor.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

våran svartsköldpadda. S*Rexlicious Tyra Banks
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Får länka för jag är inte hemma just nu.
Zoot´z Citrina Wilsonia (lilasköldpaddstonkanes)

Bara en reflektion - Är det inte helt fantastiskt så olika sköldpaddsfärgade katter kan se ut? Underbara är de våra paddor 

#36 Ja om de är vitfläck
.Annars är de mest spräckliga
#37 Att jag älskar vitfläckar har nog inte undgått någon vid det här laget
och jag är ju inte så förtjust i spräckligt eller maskat heller.
Men smaken är som baken och inom cornish finns ju utrymme för det mesta när det gäller färger. 
#36 och #37 Kan bara hålla med er…

#43 Jag blir lika lycklig varje gång jag ser Sancys look!

#44 Och nu börjar dessutom pälsen komma tillbaka….
#41 tjejjan som jag får hem på tisdag - Lilla K hon är svartsköldpaddspotted och reggad så, tror inte det finns brunsköldpadda..

#41 jag rättar mig själv, jag har nog bara sett brunsköldpadda användas på maskade katter. är katteninte maskad så heter det svartsköldpadd ( rätta mig gärna om jag har fel)
#48 Du har rätt.Beteckningen är densamma *n*, men på maskad heter det brun, på ej maskad heter det svart.

#49 förutom på vanliga katter, utan paddfärg
Svartsköldpaddspotted säger jag alltid om min Emma men brunspotted om hennes dotter Tilda 
#50 Ja det är underförstått förstås

Har alltid onskat mig en crx-padda, och den har traden gor verkligen inte langtan mindre!!! Sa otroligt vackra katter! En lite halvt-OT-fraga bara; hur kommer det sig att alla sager att paddor har speciellt humor? Finns det nagot belagg for det, eller ar det bara skrock? Min moster hade en padda nar jag var liten, och hon var ju valdigt asocial och egen..
// Amanda
#54 Det är bara skrock,mina paddor är lika goa som de med andra färger.Ingen skillnad alls.
Håller (som vanligt
) med Eine. Det är bara skrock. Paddor är inte annorlunda i temperamentet än katter med andra färger. Det finns lata paddor, coola paddor, lättantändiga paddor Ja med andra ord paddor av alla de sorter!

En bild på vår Thera, S*Mile High's Janella, reggad som svartsköldpaddssilverspotted och vit, men jag har börjat misstänka att hon egentligen är blåsköldpaddssilverspotted och vit.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Och ytterligare en på Lethe, S*Godreign's Lethe, svartsköldpaddsmaskad harlekin.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
# 58 Lethe är bäst!
Snutteligullgummsan!
www.mytwiggs.com

Fördelningen av färg är oväsentlig,rött/svart i pälsen = svartpadda(eller/blå/creme =blåpadda,etc).Din lilla tjej är inte padda , hon är ju blåspotted.Sedan har hon lite rufism här och där.Men det gör henne inte till padda.
Tack för svar
Nu har jag två paddor till att lägga in!
En 3 dagar gammal S*MyTwigg´s Heart shaped glasses
www.mytwiggs.com
och en lika gammal (eller ung) S*MyTwigg´s Antichrist Superstar
www.mytwiggs.com
#65 Ljuvlig

#69 vilket underbart uttryck!

Här är våra sköldpaddor, vänster sida S*RexEllen´s Kantarellen och höger sida S*RexEllen´s Juvellen.