Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: allmänt-cornish-rexprat
Läst 433 ggr
Zsarorna
0

Efterfrågad bildbomb på tonåringen Winnie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej alla forumister!

Oss va det ett bra  tag sen ni hörde något av Skäms Massa som händer omkring Winnie och hennes betjänter. En av Zsarorna pluggar i Sthlm (pendlar låååågt) och en av Zsarorna har slutat på jobbet för att bli student. En flytt nalkas och masssa mer omkring. Så därför har det inte blivit så mycket sittande på forumet.

Utställningarna la vi ju på hyllan eftersom fröken W inte alls var så glad åt det. Det hjälpte inte att Zsarorna va helnervösa kring det. Vi får göra nya försök detta år och hoppas att paddan lugnar sig lite.

Hon är extreeeeemt hetlevrad den här damen som styr och ställer här hemma. Hon är översocial mot allt och alla. Hon gosar med Falcon, våra fötter, soffan, ALLT. Pratar värre än Zarah Tungan ute och svarar när man ropar på henne. Däremot spottar hon på andra vovvar och hälsar helst inte på andra vovvarna mattar och hussar när dom kommer och hälsar på.

Hon ska absolut ha sitt morgongos innan hon lämnar mattarna ifred…detta innebär att det är superdupergosigt när dom går och kissar på morgonen… helst sittandes i knät på dom Skäms

Hon börjar komma in i löpet kan vi ana… för hon är totalt omöjlig. Gör allt hon inte får. Skriker utanför dörren om man är på toa. Gosar mysigt och PANG så nafsar hon till och sparkar på en som en galning. Hon attackerar Falcon i tid och otid genom att hänga sig rutn halsen och mysnafsa han i nacken. Hon flirtar hej vilt med vovven och trycker upp rumpan i tid och otid. Så… jo det är nog löp på g här hemma.

Hon har växt till sig och blivit stora damen. Som tur är så har hullet kring magen försvunnit nu Flört Hon har blivit mörkare hela hon och har fina paddfläckar i ansiktet och lite på tassarna. Pälsen är ljuuuvlig utan att man gör minsta lilla med den. Mjuk som bomull, tät och rexen är kanoners! <3 Tar man ett par drag med en gummikarda så spinner hon av lust för att det är skönt och vi spinner som galningar över det extrema krullet som kommer fram Förvånad

Det enda vi amatörer (kan inte sååå mycket om rasstandarden jue Skrikandes) oroar oss för är hakan… Den följer liksom inte med i växten. Försökte fota som en galning så ni får se profiler och helkropp… Men det är ju inte så jäkla lätt om man säger så. Men va tror ni gott folk på den där hakan? Lite väl svag va? Skäms Kan sånt växa ikapp senare fast hon är snart ett år? Lär oss amatörer, lär oss!! Skrattande

Nä nu är det skrivkramp här, så det får bli allt för denna gången. Vi matar på några bilder å så är det ju faktikst bara att fråga om det är något ni undrar över Cool

Massa varma hälsningar från Winnie med gänget

Först ut en alldeles ocharmig typisk bild på Winnie *fniss*

Zsarorna
0

Sen kommer ett foto så att ni får se hur stor hon har blivit och växt ikapp Falcon :D

(och JA, dom älskar varandra liiiika mycket än idag *fniss*)

Zsarorna
0

Ett försök att fota rexen

Zsarorna
0

Dom alldeles helt underbara blå ögonen

Zsarorna
0

Haha alla sätt är bra utom dom dåliga. Försökte att få tösen att sträcka ut sig lite… så vi hängre upp paketsnören i gardinstången. hahaha

Zsarorna
0

Här ser ni lite (dåligt ljus, vi vet Flört) av paddfläckarna i ansiktet

Zsarorna
0

ajdå…kanske ska bifoga bilden också Cool

Zsarorna
0

Den bästa profilen vi fick av typ 40 försök… Lessen hörrni…Vi får jobba på det Flört

Zsarorna
0

Älskar att springa fram och tillbaka längs ryggstödet på soffan… Men vill inte springa så fort jag tar upp kameran till ett försök att få med hela hennes kropp i rörelse… *hmm*

Zsarorna
0

Hejdå för den här gången från liiika busiga Winnie (som för den delen heter Wenonah när hon varit dum…precis som Madicken. hihi)

cherish
0

Åh vad härligt att se bilder på lillstumpan!!!! Hon har verkligen vuxit!! Beskrivningen av hennes tonårshumör är helt underbar, det är lite som att beskriva syrran Ciqan. Brukar tänka att henne har jag fått för mina synders skull, och jag måste ha syndat massor … :S

Ang hakan … ja den såg ju lite vek ut men det kan ju vara bilden oxå …? Dessutom är hon ju i utvecklingsfas och mamma Phoebe fick bättre haka ju äldre hon blev. Jag vågar inte säga varken det ena eller det andra då jag är så ny som uppfödare men någon erfaren kanske vet bättre …?

Men visst ska vi prova ställa ut henne igen, jag hoppas ju ni kommer hit upp till Östersundsutställningen i slutet av april! :D

Lycka till med alla flyttplaner osv och jag hoppas vi hörs!! Hör av er när ni får en stund över!

Hon är otroligt söt, lik sin mamma …. KyssKyssKyss

Kram kram kram!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

MonicaLagerquist
0

Kul att se bilder på henne nu när hon växt på sig.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

Mys-winnie! Kyss Ujujuj så fin hon är!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Rexjen
0

Shitt pomefritt vad lik mamma Phoebe hon är!Förvånad Hon har verkligen vuxit på sig, lillgumman!Kyss

AnneAlva
0

Hon är fortfarande himlasöt! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinnB
0

Så fin hon är Kyss

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Trollhassel
0

Åh, vilken liten pärla! Hoppas allt är bra med er!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zsarorna
0

Tack så mycket!! <3

Hoppas hon lugnar sig så pass att vi kan ställa henne igen. Då får ni ju träffa pärlan :P

cherish
0

Hon är otroligt lik sin mamma! :D Och som sin mamma kanske hon lugnar ner sig oxå … ;) Hoppas få träffas snart!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Tack!!!

Den var efterlängtad. Så fin hon blivit. Gullgumsan!!Glad!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.