Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkatter-i-nöd
Läst 521 ggr
MagicPaws
0

Curry måste flytta!

En gammal kvinna bor på ett åldreboende, med sig har hon sin älskade katt Curry som är 11år, men nu har äldreboendet anställt en allergiker så Curry måste flytta eller avlivas…

Är det verkligen rätt att göra så mot en gammal människa? och katten?

Skriv under protesten!

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?curry

Med SÅ många arbetslösa och katten som redan bodde där före borde de anställa icke-allergiker istället. Tänk på den stackars gamla kvinnan som måste förlora sin älskade vän.

//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

AnneAlva
0

Jag blir fantastiskt upprörd  över sådana här dumheter. Är det konstigt att man har förakt för vissa människor inom kommunsektorn egentligen? Nu riktar jag inte kritik till alla, märk väl, men det finns lite väl mycket idioti på den här typen av poster… Att den här stackars kvinnan med sin katt ens ska vara ett problem, jag förstår ärligt talat inte hur man har mage att anställa en allergiker på ett uppenbart djurtillåtet boende och sedan kräva att katten ska omplaceras eller avlivas. Maken till dumhet har jag väl sällan skådat!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

[Johanna84]
0

Åh så tråkigt… Rynkar på näsan

Jag jobbar själv på ett äldreboende, och katter och hundar skulle verkligen kunna höja livkvaliteten för många äldre, det är ju bevisat att djur har en lugnande inverkan på oss människor, och kan tom sänka blodtrycket till viss del.

Jag hade med mig min hund lite då och då när jag jobbade dagtid förut, och det var Väldigt uppskattat… Alla ville klappa och prata, och mata.. (till Hennas stooora lycka och mattes förtret)

Nu har det dock blivit djurförbud på min arbestsplats… Supertrist, för de gamla uppskattar djuren väldigt mycket…

/J

AnneAlva
0

#2 Jag kan tänka mig att det var uppskattat och det är ju många äldre som är väldigt ensamma också och för dem skulle livkvalitén kunna höjas avsevärt genom att ha en liten vän i djurformat eller på "deltid" genom att personal tar med sin hund t.ex.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

AmazingNature
0

#1 Jag håller med dig helt och hållet! Jag är glad att du skrev före så jag slipper skriva några rader i en sådan arg stil att ni skulle vara tvungna att stänga av mitt inlägg Skrikandes

Hur kan man i hela världen anställa en allergiker för att ta hand om äldre med husdjur! Så först måste de har turen att hitta och få plats på en sånt ställe som acceptera djur och sedan måste man varje morgon hoppas på och vara orolig för att stället inte skall anställa en allergiker när som helst… Vilken lugnt och harmoniskt sätt att tillbringa sina sista år!!!!

[Johanna84]
0

Min mamma jobbade på ett ställa där dom anställda skaffade en katt till hela avdelningen (7 pensionärer). Nu är väl det kanske inte det mest perfekta boendet för en katt, jag vet inte, men den hade ju alltid sällskap, personalen skötte kattlådan, och den kunde vara ute om dagarna om den ville de…. Katten var väldigt uppskattad, och alla pensionärer höll av henne mycket, på nätterna så sov hon inne på rummen hos de gamla….

Jag är helt övertygad om att det är kanon för äldre, att dels få ha ett djur som ger kärlek, och inte dömer dem… och att få ha någon att pyssla om och så där…

Jag har skrivit på namninsamlingen, och jag hoppas att kissen får stanna hos damen, katten är säkert ovärdelig för henne…

Pus-
0

Passer med et ordtak: "Även mot dumheten kämpar gudarna förgäves"." (håper det blir nogelunde riktig svensk)

Noen av de som tar slike avgjørelser burde lese all den forskningen som fins innen dette med relasjoner mellom dyr/eldre/pasienter fra USA. De ligger milevis forran oss her i skandinavia.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

TamlinsMatte
0

Problemet är väl att våra anti-diskrimineringslagar säger att man inte får diskriminera pga sjukdom/funktionshinder. Möjligen är det ok om annonsen anger att skötsel ingår i arbetsuppgifterna (som exvis ofta i pers.ass-annonser). Annars står de där med sina tvättade halsar, och måste anställa den mest kompetenta - oavsett allergi. Och är dessutom skyldia att se till att arbetsmiljön är bra för den anställde.

AmazingNature
0

# 7 ja det är nog så det ligger till. Men jag kan inte då hur man kan prioritera någons arbetsmiljö framför någons privat liv…

TamlinsMatte
0

Såg just att lille Curry ligger ute på blocket också… man kan ju hoppas att han i alla fall får en fin fortsättning hur det än blir

Ylva-Li
0

Jag har jobbat på det där boendet. Och ska jag vara ärlig så tycker jag inte om den nya chefen de har nu för fem öre.. Tycker det är förjävligt!
Ska genast skriva under! Önskar jag kunde hjälpa damen med curry tills det löst sig. Men min make är också allergisk. (mot alla katter utom crx.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||