Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 662 ggr
MariaW
0

Äntligen! C-kullen född

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har äntligen Saras bebisar kommit, det blev bara 2 st, den första föddes vi 20.30 igår och den andra vid 23.00.

För mer information om kullen och mer bilder se hemsida www.wairams.se

MariaW
0

Först ut är S*Wairam´s Cleopatra
Blåmönstrad harlekin

MariaW
0

och sen kommer S*Wairam's Caesar
Blå bicolour

[Silkwaves]
0

Jättemycket grattis från mig till de små blåprickiga Flört Jättesöta är de.

MonicaLagerquist
0

Grattis till blåbärsprickarna.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Grattis till blåbären, fantastiskt söta! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Rexjen
0

Stort grattis till de blåprickiga bäbisarna!Glad

Clee
0

Gratulationer i massor! Jag måste verkligen säga att din Sara lämnar så himla fina avkommor (du kanske minns att jag var alldeles förtjust i Balthazar Kyss) och jag minns hur jag frestades av henne när hon ännu var en liten otingad bebbe. Roligt färgutfall blev det också!

Spotless
0

Vad roligt! Grattis till de två små. Pappa ligger här bredvid mig i bokhyllan nu och ser lite extra stolt ut. Härligt med så mycket vitt! Nog är de mönstrade också? Hoppas att mor och barn mår bra. Lycka till med dem, vi hörs snart!

Risken finns att du har silver där också… Sesam har lämnat smoke, Ulv är deffinitivt svartsmoke. Toscas färg har jag länge varit fundersam över, tror att jag nämnde det när ni var hemma hos T med Sara, och i en kull efter Qat född i november ser det ut att ha blivit silver. Kanske är både Sesam och Qat silver… och då kommer det från pappa Devil, ingen av dem är dock reggad som silver och blå är de alla 3 så ingen har någonsin fört det på tal. Tänker att dina kanske är svartsilvertabby???

[Wiveka]
0

Åhh, grattis!!

Halvsyster Tapini hälsar extraGlad

Pus-
0

Gratulerer med de blå Kyss

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

miano
0

Grattis till två söta kattungar!

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Grattis! Äntligen!

Ser fram emot att följa den lilla men naggande goda kullen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Dolleminas
0

Åh vilka gosiga….

AnnaS
0

Silver tror jag inte att de är, tycker de ser ut som blåbär båda två Kyss

MariaW
0

Tack  för alla gratulationerGlad

Mor och barn mår bra allihopa, stora syster Wilma har varit och fräst lite åt dem, de är ju läskiga, men storebror Björne bryr sig inte om ungarna, det finns ju kattungemat där de ärCool( jag får vara glad så länge han inte får för sig att han ska börja dia igen)

#8 de är blå (dålig kvalite på bilderna), men hanen kan också var mönstrad, han har lite tunn päls så det är svårt att se.

rexmamma
0

Grattis till kullen!  Skrattande Jättehärlig vitfläcksfördelning! Ska bli kul att följa kullen framöver!

cherish
0

Grattis till de söta blåbärsfläckarna! :D

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

LinusCRX
0

GRATTIS! Åh vad söta de små blåbären är. Stora blåbäret här hälsar och skickar nospussar till nya småsyskonen! Kanonbra namn!!!!

Clee
0

Apropå färg så håller jag med AnnaS, jag har extremt svårt att tro att det skulle röra sig om äkta silver/smoke i de linjerna. :)

Avots
0

Grattis till småttingarna!

Spotless
0

#19 innan Ulv hade jag hållit med dig, jag har ju farfar Devil, pappa Qat och halvbror Sesam själv. Tro mig, jag hör inte till dem som ropar smoke utan någon eld. Skrattande

#15 du är absolut kapabel att färgbestämma dina kattungar, ingen tvekan om det, ville bara göra dig medveten… Så tror jag nog att min skärm inte visar fäger helt rättvist, en anledning till att byta upp sig kanske? Flört I vilket fall som helst ska det bli roligt att få följa de små och se hur de utvecklas.

Clee
0

#21 Haha, extremt fyndigt! SkrattandeSkrattande "Ingen smoke utan fire…" Hursomhelst så har jag nog sett bl a S*Bimsie's Phoebe Peleusdotter en gång för mycket för att tro på smoke i första laget (och andra, tredje och fjärde) så jag tror bara det finns ytterst få äkta smokelinjer inom crx.

Spotless
0

# 22 håller med dig, resonerar som du och jag har sett Phoebe jag också! Men så kom Ulv, han är inte bara dåligt genomfärgad. Nog om det, vill inte stjäla Marias tråd mer än så här.

AnnaS
0

Vill inte heller stjäla Marias tråd, men jag håller med Clee Skrattande Jag tycker Ulv är en jättefin svart, han är väldigt bra genomfärgad på ben och i ansikte Kyss

Skickar med en bild på en svartsmoke kattunge, så som alla svartsmokar som jag har sett ser ut när de är små.

SandraK
0

Grattis till bebisarna!! Glad

Spotless
0

#24 bilden du visar på svartsmoken stämmer med hur min bild av en svartsmokebebis ser ut. Jag vill inte att Ulv ska vara smoke och har egentligen aldrig haft någon anledning att tro att Qat, Sesam eller Devil är det. Bilderna av Ulv ljuger dock lite, man har hela tiden sett hans spökmönster (classic tabby) väldigt tydligt och han är inte så kolsvart rakt igenom som han ser ut att vara på flera bilder. Men va f*n (Tyst) ingen blir gladare än jag om han bara är dåligt svart! Skrattande Som sagt, han har fått mig att börja fundera och det var allt jag ville säga.

Sorry Maria, ville bara att du skulle vara medveten!

lockar
0

Fina bebbar

AnnaS
0

#26 Jag har aldrig tvekat när det gäller Ulvs färg och inte heller Qat, Sesam eller Devil Glad De är för varma och aprikosiga i färgerna för att vara silver.

Förlåt igen Maria, men smoke och silver är ett specialintresse för mig och jag kan inte låta bli…