God morgon 9 januari!
God morgon! Fredag äntligen! Nu bär det snart av till grillby med tre kameror laddade och en morotskaka bakad. Jag sitter och laddar mina egna batterier med en katt innanför tröjan.
För den som orkar läsa: Kisis bästa sovplats (bortsett från puffen) är innanför min tröja, på min mage. När jag sitter vid datorn så kommer hon tassande. Hon tror att hon är diskret när hon tar vägen bakom dataskärmen och ner i mitt knä. (då märker jag ju inte att hon kommer ifall att jag skulle vara upptagen och inte ha tid att gosa). Jag försöker sitta på ett bra sätt för mig till en början… Sen bökar hon sig in under tröjan där det är varmt och skönt. Efter ett tag har hon bufflat runt och fått mig att sätta mig lite nedhasad så att hon kan ligga bekvämt… Hon spinner och bufflar och så fort jag slutar massera hennes stora mage genom tröjan så hör jag hennes hesa stämma "Varför slutar du? Jag som trodde att du gillade mig!!!" När hon till sist har somnat inser jag att jag sitter på det mest obekväma sätt. När jag inte härdar ut längre så knackar jag på henne och säger "Lilla hjärtat, kan du inte tänka dig att sova i soffan en stund? Matte får ont i ryggen". Blicken jag ser genom halslinningen på tröjan säger mer än tusen ord… "Nej, absolut inte! Du kanske får ont i ryggen, men det är värt det"… Och vet ni vad? Hon har rätt!
Den gravida kvinnans rätt är tillämpad här!
Ha en fin dag alla!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Haha… Likadant med Svea här hemma. "smyger jag sakta, sakta upp i knät och går lite omvägar och upp på bröstet märker nog ingen att jag kommer, och våga inte flytta dig från din obekväma ställning för då för du onda ögat!" Annars är det fårskinnsfällen som är katternas favoritplats hos oss.
Ta riktigt många kort på småbebisarna nu så du kan visa här.
Ha en bra dag!

Vad är väl en puff mot mattes knä och tröja….!
I det långa loppet, alltså…..