Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 533 ggr
rexmamma
0

Weminas väntar smått ....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi sällar oss till andra andra som väntar kattungar Skrattande.

Sessie är på dag 47 och börjar bli väldigt drömmande och lugn, förutom när hon bäddar. Det ska bli spännande att se vad som gömmer sig i hennes runda mage. Nu börjar det kännas fosterrörelser. Vår nya favoritsysselsättning är att hålla en hand på magen!

Knappt 3 veckor kvar!

Foto taget för 5 minuter sen.

Medea
0

Oh, fina Sessie! Ska bli så spännande att se vad som finns i hennes mage. Glad

MyTwiggs
0

Ja, det är trendigt att vara dräktig nu för tiden har jag hört Flört

Hon är så fin! Det blir nog toppen!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AlexH
0

Grattis! kommer och hälsar på när kattungarna tittat fram :) det är ju nära från jobbet ..

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

KatternasMatte
0

Åh vad roligt och spännande! Lycka till med kullen! Skrattande

miano
0

Visst är det härligt när man känner de små fosterrörelserna  i kattens mage.GladJag kunde inte känna mig mätt på Naomis mage då hon väntade smått.

Lycka till med kullen!

Hundar har ägare.Katter har betjänter...

Änglatassen's Cornish Rex

RacerDonnans
0

Spännande!! Nyfiken blir man på vad som kan ploppa ut där.Glad.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Pus-
0

Åh, vakreste Sessie Kyss Blir spennende å se hva hun får av små krølliser.

Max&Terri -og prinsesse Amy  http://cornish.blogg.no/

Rexjen
0

Vi är väldans otåliga på vad som gömmer sig där inne, vi ska ju bli " farmor och farfar"Flört Tror att det gömmer sig ett helt gäng med miniligister där inneTungan ute

AnneAlva
0

Är det verkligen bara tre veckor kvar nu? Det känns nästan surrealistiskt, tyckte det var igår som Norton gjorde hembesök hos er, tiden går fort… Fast de sista tre veckorna lär nog snigla sig fram… Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MonicaLagerquist
0

Det ska bli spännande att se vad som kommer ut.

Stolt ägare till tre La permer

Eine
0

Intet är som väntans tider,det är så sant som det är sagt.Kattdräktighet är tack och lov bara 65 dagar!Skrattande

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Clee
0

Vackra, underbara Sessie! Jag är jätteförväntansfull! (Får man vara det…? Skäms)

cherish
0

Så spännande det ska bli att se vad som gömmer sig därinne!! Vi väntar ju bebisar samtidigt. ;) Här hemma kände vi på nyårsdagen de första rörelserna i Dreamys mage och hon följer mig som en hund, har börjat leta bo oxå … Vi gissar på 4-5 st i hennes mage, hur många tror ni att Sessie har …? Dreamy har gått upp 1 kg, hur mycket har Sessie ökat?

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#13  Sessie har gått upp 850 gram så här långt (dag 48). Jag vågar mig inte på någon gissning hur många det är. Vi har viktstatistik på tio dräktigheter och det är omöjligt att se något mönster mellan viktökning och antal ungar. Däremot verkar samma hona ha ungefär samma viktökning per kattunge…., men det här är ju Sessies första kull. Magen är inte så jättestor, men det sparkar på båda sidorna, så minst två i alla fall Skrattande, vi hoppas på fyra! Lycka till med din blivande kull! Kan ju bara bli superfina småttingar!

#12  Vi är också förväntansfulla… (eller vad ?)

Hon ser lustig ut nu med sina långa ben och lilla huvud, magen passar verkligen inte till den övriga elegansen *fniss*. Jag försöker emellanåt att fota magen, men då springer hon och gömmer sig, som alldeles nyss på bilden. Huvudet är presentabelt, men inte magen verkar hon tycka Flört.

Leffe
0