Torsdag 2009-01-01
Nytt år och tänk vad konstigt det känns att skriva 2009. Hoppas alla får en trevlig nyårsdag.
Sköt om er
Gott Nytt! vi kämpade oss igenom nyåret med rädda hundar och katter av alla raketer.. behöver jag säga vad jag tycker om dessa hemska - men vackra saker!?
Det är i sådan överflöd med smällare och raketer att man nästa skäms!, Tänk alla dessa pengar som man bara bräner upp på ett par minuter.. När jag bodde i Dalarna så gick hemföreningen i byn ihop och så hade vi en gemensam fyrverkeri för nyåret där alla samlades vid folkets hus, och tillsamman sköt av lite raketer och önskade gott Nytt.. då behövde inte alla som tycker det är läskigt lida med att varje granne står och skjuter av raketer..
Ops det blev lite off topic :)
#1 Det skulle ha funnits "ufoballonger" att skicka iväg istället…. allra helst i städer…
Halloj, vi ska snart fara till Graninge och hämta hem dottern (hon har varit hos min syster några dagar…) satt hemma igår eftermiddag och planerade kvällens "upplägg" ni vet med mat och ostbricka osv, när jag blev utringd akut på jobb, var dock hemma igen till tolvslaget… Ha en fortsatt trevlig dag!!
God Nyårsdag!
Jag fortsätter OT, håller med dig till 100% #1 Fast mina katter var bara nyfikna och blev väldigt uppspelta.Jag tycket det var enormt obehagligt just i år att bo på bottenplan.
Ett stort gäng ungdomar stod i sin lätt(?) berusade glädje och tanklöshet 2 meter från mina fönster och eldade på med stooora
smällare och annat.Jag gjorde ett snabbt överslag i huvudet: Var står alla boxar , ifall någon pjäs skulle gå igenom ett fönster?8 vuxna katter och tre kullar måste ut om det började brinna .Nå, de unga lade av efter någon timme utan att något hände.Tack !!
De flesta som smäller av fyrverkerier och annat vid husen, är inte medvetna om att det är förbjudet att göra i tättbebyggt område,om man inte sökt och fått tillstånd!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Goddag!
Blev en sen morgon idag, sitter som bäst och knaprar i mig lite frukost. Gästerna trillade hem vid tre-snåret inatt och själva var vi uppe till fem då någon av katterna funnit det för gott att kissa i sängen, protest mot för lite uppmärksamhet är min gissning. Det får matte och husse ta på sig helt själva. *suck*
Katterna har inte blivit rädda för smällarna tidigare nyår, men denna gång smällde det rakter precis utanför fönstren och vi hade två fönster pyttelite öppna för vädring, men det lät som om rakterna var inne i lägenheten. När vi snabbt som blixten stängde fönstren var våra små älsklingar redan i tryggt "förvar" (självpåtaget sådant) under sängen. Stackars små gosingar! De kom fram ungefär en timme senare och skyggade för skuggor i några minuter och sedan var allt bortglömt och de var som vanligt.
Vill önska alla ett bra år 2009!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

God fortsättning.Här har vi dagen till ära plockat fram kattungehagen till Luciakullen.Bolådan blev lite för trång.Tomte Nisse har lärt sig springa så han behövde ju lite större ytor att springa på.Imorgon blir de tre veckor.
Stolt ägare till tre La permer

God fortsättning. Smäälerna är onödiga - fast vi samlades med katterna och titta på Åbo "officiella" fyrverkeri. Har fönstren mot gården och det är ett hus emellan så smällena hörs inte så mycket - man såg bara hur det blev stora blommor på himlen…
Måste lägga in en länk till en bild från mina snart två veckors gamla drx-ungar som tog det nya året emot med nyöppnade ögon!

God fortsättning säger även jag.
Vi var 7 familjer som firade tillsammans på Folkets hus här i Pilgrimstad och hade en lugn trevlig kväll (om man kan säga lugn om en kväll med 19 barn). Ungarna älskade det och vi hade nog trevligt allihop tror jag. Vi hade samlat till ett litet fyrverkeri (lite väl högljudda raketer tycker jag, det finns faktiskt tysta "hundvänliga" som vi köpt något år då vi firat med mina föräldrar som hade en skotträdd hund) samt att vi skickade upp två ballonger. Det blev ju i alla fall inte lika många raketer när vi var så många tillsammans som om vi alla firat på varsit håll samt att vi höll oss på ett ställe så det blev lugnare runt om.
Idag har varit en slappardag!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.