Uppdaterat Pawpeds
Nu har jag uppdaterat med årets sista HCM-resultat. Det är glädjande att se, att även om det var några trista resultat, så håller sig andelen drabbade katter till synes konstant.
Jag hoppas på ett sunt och frisk 2009 med massor av glädjande testresultat!
Tack för ditt arbete under året såväl som tidigare Anna! Jag hoppas att jag kan bidra med ett glädjande test om några månader… :)

Jag har en liten OT fråga.Raser som inte finns med i Pawpeds hur blir det med de när man scannar hos en ansluten vet?
Stolt ägare till tre La permer

Min hona scannades i slutet av september, fyllde i registreringsblankett hos Falk, är det fortfaande för tidigt för att det ska ha kommit in eller har det kommit bort kanske.
Visst ska man skicka in uppgifter t dig om födda kullar?
Bra jobbat AnnaS.Även jag har ett nytt resultat men hade inte chippat killen så resultatet kommer inte in i Paw Peds.Det var ett bra resultat i vilket fall.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Jo men visst kommer även de resultaten in dock med anmärkning att ID inte fanns.
Anmärkning
ID not verified

#3 Nej, det resultatet borde ha kommit in nu men din katt finns inte med i listan
Vet inte vad som hänt… Du kan skicka in till mig eller Leffe om du har katter som du vill ha med i databasen
#4 Det är som Monica säger, resultat kommer med ändå fastän katten inte har ID-märkning men då med en notering.
Undrar när mina kommer fram… men men hoppas de kommer fram i januari…
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
När Jens hörde att jag inte chippat Stern, så fyllde vi heller inte i några tjusiga papper.
Men jag kan skicka uppgifterna om jag är betrodd.Har ett papper där det står att han är helt frisk,och som jag kommer att ge en kopia av till en honkattägare…
#8 Måste inte alla avelsdjur vara id-märkta? Annars får man väl inte registrera kull efter dom?

Tack Anna för att du så snabbt la in mina kullar.Fattar inte hur du hinner med det mitt i flytt och nytt år.
#9 Jo alldeles rätt!

#8 Konstigt att ni inte fyllde i några papper, så Sterns resultat hamnar inte i pawpeds då? Vad jag har förstått så skickar skannade vet. alltid in kopia på resultatet till pawpeds. Hos Jens brukar man inte få komma därifrån utan att han har en kopia på resultatet till pawpeds, just därför att man inte ska kunna välja vilka resultat som ska redovisas ellerer ej. Jag har sett HCM-skannad katter i pawpeds med just ID not verified.
#9 Trodde jag med.
Vi skannade Norton 14 november och hans resultat har inte heller kommit med.

#8 Nästa scanning kommer med i alla fall och då är han väl ID-märkt antar jag?
#12 Det måste ha gått 60 dagar från scanningstillfället innan resultatet läggs ut på Pawpeds.
Ursäkta fetstilen, men jag fick inte bort den 

#13 Aha, då är jag med, jag tyckte det stod alla resultat 2008, läste kanske inte så noga

#14 Ja, det var kanske lite felformulerat, men det var sista resultaten jag lade in i år. Nästa uppdatering kommer i slutet på januari och då kommer Norton säkerligen vara med 
Så är det i alla fall.Inget chip, inga papper,that´s it!Men annat papper har jag där det står att han är frisk.Det räcker för mig.
#13 han är chippad nu.

#17 bra, då kommer nästa scanningsresultat med 
#18 Ja vi får se när det blir.